Tuesday, July 3, 2018

3/7/2018 – PESAKIT SIHIR DARI LANGKAWI




Pesakit adalah seorang wanita dan suaminya berhajat lama dah nak datang untuk dapatkan rawatan dan tinggal di Langkawi. Sudah lebih 30 perawat katanya di kunjungi dan masalah gangguan dan kesihatan nya masih tak berubah dan semakin kronik. Kesemua yang di kunjungi adalah Pusat Rawatan Darul-Darul …..yang mengamalkan ruqyah. Pernah kesampaian ke tempat bomoh-bomoh tetapi bila melihat permulaan yang mencurigakan, mereka tak jadi berubat. 

Makluman berkenaan gangguan dan sakit yang di alami……….

·         kedua bahu, kawasan rahim, kedua tapak kaki panas... kalau teruk tu hgga 1 badan panas. panas
seperti di salai...
·         tak boleh stress, akan panas bahu dan mudah marah. kadang hingga 'lupa'...
·         solat 5 waktu, zikir harian, quran semua boleh. tapi akan sakit di kawasan pinggang, peranakan... dan panas.
·         kerap mimpi terbang, ada juga mimpi bayi, dan yg peliknya sorang lelaki yg kerap muncul dlm mimpi walhal kenal masa sekolah rendah dan tak rapat pun...
·         bila 'lupa', akan cuba bunuh diri dgn cara jerut leher, gantung diri, kelar dgn pisau.
·         cubaan membunuh sy pun ada sebab rasa benci, marah dan dianggap pengacau (bila 'lupa')
          skrg kerap suka menyendiri...
·         hampir 10 tahun tiada zuriat. tiada nafsu
·         berpuluh perawat tapi belum Allah izin sembuh

Mereka membuat temujanji pada Selasa 3 Julai , 2018 ( Selasa malam) dan menempah tiket kapalterbang menuju KLIA.

Mereka datang seperti di janjikan bersama adik dan bapanya yang turut menemani. Bapanya bertanyakan asal saya dan bila tahu saya orang Kelantan, di tanyakan adakah kenal Jaafar Rawas, pengusaha terkenal di Kelantan. Katanya , Jaafar Rawas adalah saudaranya dan kebetulan saya membuat ibadat Haji pada tahun 2008 bersama anaknya iaitu Abdullah bin Jaafar, Pengusaha Kedai Ubat-ubatan tradisional di Kota Bharu dan kami sama-sama merawat jemaah-jemaah Haji semasa di Mina akibat keletihan dan kecederaan serta sakit-sakit yang bermunculan kerana keadaan di sana .

Suami dan pesakit pula menceritakan keadaan mereka sepertimana di atas dan saya berkata, kalau pesakit boleh berhadapan dengan saya tanpa rasa takut dan boleh bertentangan mata maka ini menunjukkan tiada unsur-unsur negative atau jin didalam badannya sekarang. Kata suami pesakit, semasa dalam perjalanan dari Setapak ke kajang pun Allah SWT permudahkan, tiada halangan dan gangguan.

Pesakit berbaring dan saya mulakan terapi Doa dan Zikir. Tiada kesan ada nya jin buat masa itu dan saya teruskan dengan bacaan Surah Al Mulk buat membersihkan segala kekotoran dan bekas-bekas jin di dalam darahnya.  Selesai dalam 10 minit tanpa ada tindakbalas negatif dari pesakit.

Suami dan pesakit terus bercerita keadaan mereka. Kata si pesakit, ia mula sakit gangguan ini 2 tahun sebelum berkahwin dan berterusan semakin kronik selepas berkahwin.  Mereka mempunyai 3 kedai di langkawi dan gangguan ini menjejaskan perniagaan mereka yang mana pesakit langsung tak boleh dengar pasal kedai apatah lagi untuk duduk di kedainya.
Pesakit tiba-tiba mengadu kepanasan di bahagian rahimnya , mencucuk di bahagian pinggangnya dan kepanasan di tapak kakinya. Dia menyatakan nampak Sami berpakaian kuning sedang memerhatikannya. Kes ni lebih kurang sama dengan kes Imam dari Sepang yg di sihir dengan patung dan di bakar sehingga kepanasan seluruh tubuhnya.

Saya minta pesakit berbaring semula untuk di tarik segala bisa-bisa yang menjalar, mungkin serangan dari Bomoh Siam yang sedang memantau sihirnya dan pesakit. Saya meletakkan tapak tangan di bahagian rahim , pinggang dan tapak kaki dengan niat menarik segala bisa-bisa….kemudian saya ke bahagian kepala semula membaca Surah Yaasin di kepalanya.

Alhamdulillah berkurang sakitnya dan kata saya insyaaAllah bisa-bisa keluar secara perlahan-lahan dan sakit beransur-ansur hilang. Sebelum merawat semula tadi, saya minta pesakit bertawasul dengan saya meminta pertolongan Ilahi agar serangan ini dapat di hentikan dengan segera. Kalau kes Imam dahulu, dengan matabatinnya dia melihat Rohaniah saya pergi bersamanya menyerang penyihir tersebut sehingga terduduk sipenyihir katanya.

Si suami menceritakan bahawa dia ada terbaca artikel saya bagaimana murid saya samada menyebut nama saya dan tunjuk gambar saya yg berserban jubah itu kepada pesakit dan jin-jin tersebut ketakutan dan menyerah serta dengan serta-merta keluar dari tubuh pesakit.  Lalu dia menggunakan kaedah yang sama. Mula-mula di sebutnya nama saya, jin yg menguasai isterinya terdiam. Kemudian di tunjukkan gambar saya, pesakit mula resah. Wataknya yg mula-mula kasar , “ aku engkau sahaja bahasanya” bertukar kepada lemah lembut merayu kepada suaminya dengan baik. Di panggilnya “abang” dan berkata, “ tak payah la bang kita jumpa dia”. Kata suaminya, “ sayang jangan fikir nak berubat, fikirkan kita ke KL nak ke IKEA dan shopping complex yg besar di KL”. Akhirnya sampai juga mereka ke Kajang dan perjalanan di KL ni tiada halangan langsung nampaknya.

Biasa kes jin-jin siam atau sihir dari bomoh siam ni agak menarik pertarungannya. Namun sejak akhir-akhir ini semenjak tai longnya yg berusia hampir 1000 tahun yg sudah 2 kali berhadapan dengan saya dan tak mampu bertarung mengeluarkan jurus-jurus dan mantera saktinya malah dengan kehairanan merenung saya dan berkata…..” Sunan rupanya”.  Kes menjadi mudah dan cepat . Ada yg tak sampai 5 minit sedang sakitnya dah 5 tahun.

Saya minta pesakit untuk datang membuat rawatan susulan seandainya masih lama duduk di KL ni. Pesakit bersetuju untuk membuat follow-up dalam 2 hari lagi. Pesakit bertanya “ada ustaz Darul-darul  kata saka, betul ke ustaz? “ Tampor je muka ustaz tu “ kataku. Scan ni keje jin kataku, nak berubat jgn  minta di scan, takde manusia yg tahu perkara di sebalik alam ghaib kecuali dikhabarkan oleh Jin-jin.

Berlepas diri dari perkara khurafat dan syirik. Gigit sunnah kuat-kuat…..itulah “Cahaya orang-orang mukmin” yang mampu membakar jin-jin , bukan dengan membaca mantera ruqyah sakti yg kononnya membakar jin-jin sedang ia adalah helah dan tipu daya jin belaka.

Bagaimana Jin-jin mampu memeluk agama Islam kalau kitab rujukan ( Al Quran) yg di bacanya boleh membakar dirinya???