Monday, December 19, 2016

SIHIR DARI IBU TIRI KERANA HARTA PUSAKA.


11/12/2016 -Hari ni dapat panggilan dari sahabat , seorang tabib handalan dari Kadok Kelantan, untuk menolong merawat seorang pesakit remaja lelaki berusia 24 tahun yg katanya benci melihat ibunya, mahu di tendang ibunya bila berhadapan. Wahhh...bila mendengar anak memukul ibu, angin ku mula bergelora.

Mlm ni malam kenduri tahlil utk arwah ibuku, selagi ada orang tua dan sedara-mara di kampung, majlis sebegini dapat mengumpulkan ahli-ahli keluarga sekali-sekala kerana bila orang tua kita dah takde, sedara-sedara dah jarang bertandang, kita pun nak balik kg selalu pun, orang tua dah takde. Elok juga di anjurkan buat merapatkan silaturrahim dan berbuat amal hadiah buat kedua arwah ibu dan ayah.

Janji dengan sahabatku selepas majlis kami kesana. Lokasinya di dalam Rumah Kebajikan Orang-orang tua bersebelahan Penjara Pengkalan Chepa dan IPD.

Sampainya ke lokasi tuanrumah, bapa kepada pesakit menyambut kami dan kelihatan jalan terhenjut. " Geliak mitah anok lari takdi" katanya. Terseliuh bila cuba mengejar dan menangkap anaknya yg sakit cuba melarikan diri.

Ku lihat anak itu tenang sahaja, memandangku dan sahabat tanpa rasa takut. Firasatku, tiada jin padanya sekarang. Namun puak2 ruqyah ni, ada yg menasihati suruh berguru denganku, mereka enggan dan takkan mahu...kerana jin2 didlm tubuh mereka takut dgnku. Najis dgn kek takleh beza tapi konon nak cari ayat2 yg lebih power utk menghadapi kes2 histeria kronik. Dah buta hati buta lah mata.....buta di dunia buta juga di akhirat. Aku takkan terima puak2 ni selagi mereka tak bertaubat dgn sebenar2nya. Bukan takde pengalaman sebelum ni, budak2 ruqyah ni buat onar dlm jemaah....jin dlm badannya meroyan kepanasan, kita pulak di tuduhnya sesat. Walhal mereka byk kes2 takboleh selesai sedang dlm jemaah ramai kesaksian melihat kaedahku mudah shj dan tak lama...tiada menjerit2 baca ruqyah pun dan pesakit pun tidak meroyan sampai 5-6 oramg kena pegang. Terus lembik dan menyerah.

Ku suruh pesakit baring, tiada bantahan. Terapi di mulakan, pesakit tenang2 aje....ku hentikan rawatan. "

Takde pun dlm badan ni....takdak jin" kataku.

Pesakit ni sebelum ni di rawat sahabatku 2 hari lepas tetapi harini ber onar kembali. Mereka nak buat rawatan ulangan tetapi sahabatku berkata, " Takyah datang sini, ambo gi sano. Ada urusan dekat rumoh demo bebetule".

Sahabatku minta panggilkan adiknya. " Cuba tgk ada lagi tak dlm badan abangmu?". Anak lelaki ada 3 dan sorang pompuan. 2 drpd mereka terbuka hijab , yg di panggil dan yg dirasuk.

" Takde......". "Tadi ada kat luar dan atas bumbong".

"Cuba panggil" kataku.

Selepas mencuba....." tak nampak kat mana2 pun"katanya.

"Ada ketikanya jin tu masuk dan dia marah sungguh dgn mak" " Tgh kepala serabut mikir hal kerja dan motornya yg hilang, mula jin tu masuk"

Abangnya pula mencelah..." dia kalau di tanya banyak2, dia naik angin, mula la benda tu masuk".

Jeng..jeng...ku nampak jalan dah macamana nak suruh jin tu masuk. Hatiku menyuruh-nyuruh mereka bertanya banyak lagi, biar si sakit tu stress.

Tiba-tiba ibunya bersuara..." mung nak maroh bakpo kat aku?". Nah...ibunya pula kemasukan jin perasuk itu.

"Aku benci ko mung anok beranok". "Aku belako hok buak mung anok beranok sakit." "Aku sendiri buat...aku tok bomoh kan...."

"Aku buat tu....buat ni....." kata siibu yg di masuki jin penyihir menceritakan onarnya. Hehehe....lum aku paksa dan seksa lagi dah ngaku awal-awal.

Si abang pesakit bersuara, " tahu doh...sebab tu mung maroh. Mu masuk kat adik aku sebab dia tahu kerja mung lamo doh". " Mung maroh do'oh sebab kami dah tau kan?"

" Tau pong. Pah bakpo takleh lawan aku? Aku bomoh handalan." Kaatanyaaaa....

Hok ni ambo nok dengarnya. Akuan penyihir handalan sebab dah 12 tahun dia dok sakiti ibu pesakit ni kerana harta pusaka. Jumpa ustaz ke tokbomoh ke....lum berjaya. Sakit hati tak habis2 aku bila bapaknya citer pasal Darul Syifa Kota Bharu. Dibaca2 ruqyah, di buat air...pastu suruhnya balik. Budak tu dok mcm tu.....kurang ajar.

Aku bagi isyarat suruh si ibu baring. Si suami arahkan..." senah..baring". Si ibu tanpa bantahan terus berbaring.

Dengan 2 Kalimah Syahadah, aku letakkan 2 tapak tangan di kepala. Aku doa minta pertolonganNya, aku zikir nama-namaNya Yg Agung (Ismullah Al Adzham).

Si ibu mulanya ketawa, then spt biasa aku tekan 2 jari telunjuk kiri dan kanan ke point utama. Haah...menangis. " Tadi kata handal, moh kita berentap" kataku.

"Aduuhhhh...sakit la weiiii". Menangis la jin penyihir jelmaan si ibu tiri si ibu pesakit. Aku tak kasi peluang......kalau ngaku2 handal baik manusia apatah lagi jin.....siap sedia lah. Aku kerjakan cukup2.....tak sampai 10 minit, si ibu mula ucap 2 Kalimah Syahadah berulang2. Sudah sedar.

Istimewanya 2 anak lelaki si ibu ini boleh melihat yg ghaib semenjak kecil...seperti kes anak Imam yg di sihir voodoo. Tetapi tidak dapat bersekolah biasa mcm orang lain kerana di sekolah pun dia nampak mcm2. Tak histeria pun tapi cikgu2nya tak caya pun benda2 ghaib ni.

Memang patut sekolah2 pun di ganggu mcm ni sebab cikgu2nya baghal . Kalau kes histeria, asyik percaya dgn Darul Syifa je. Di sekolah menengah pengkalan chepa berhampiran, sekolahku dahulu, 2 bulan kes histeria ni berlanjutan. Mana perawat handalan Darul2 yg ada? Konon nak cari lagi ayat2 ruqyah yg lebih power utk tangani kes histeria ni kata muridku seorang tabib juga tetapi angkuh tak mahu berguru dgnku ( aku pun tak mahu orang sesat masuk dlm jemaahku). Dulu pun 4 orang , orang Darul Syifa yg nak dtg berguru sesat jalan, di sesatkan Allah SWT pergi kerumah lain yg di nampakkan mcm rumahku. Walhal semasa aku pindah ke kajang, mereka lah yg menunggu dan menolong memunggah barang2 rumahku.

Sahabatku ni, isterinya dan anak2nya yg juga punya kebolehan istimewa dpt melihat dan berkomunikasi dgn yg ghaib , menyelesaikan masalah histeria di sekolah kawasan mereka dgn mudah. Tetapi apa kata cikgu2 sekolah sebelum tu......" Ustaz tersohor marhi belako doh.....nak suruh adjust dgn budak umur 5 tahun ni?"

Apa berlaku........sebelum pergi anak sahabat ni minta 2 kain kuning. Sampai kesekolah, anak ini di masuki Roh........"Aku Laksamana Hang Tuah.....". Seorang demi seorang budak yg di rasuk tumbang.....cuma 2 orang tak tumbang2 tetapi sedar. Rupa2nya komunikasi antara yg ghaib sudah berlaku.....2 budak yg tak tumbang ini keturunan Puteri Saadong.

Bila di ajak menyelesaikan masalah histeris di Sekolah ......dia menolak. Dia takkan pergi tempat ramai tumpuan, aku juga. Berbanding mereka yg nak mengambil peluang mencari nama.....biarlah si luncai....

Si bapa mahu kedua anaknya kami didik dan asuh jadi mcm kami. "Gi belajar dgn tabib Rosli sambil2 belajar buat murtabak sohor di Kadok" .

"Belajar dgn Hj.Wan Zul Al Qubra, belajar mengenal diri mengenal Allah Azzawajalla".

2 Bulan darah haid tak berhenti.

9/12/2016 -Alhamdulillah, baru dapat message dari suami pesakit, darahnya sudah mula berhenti harini selepas 6 hari rawatan.

Ke klinik sudah ke hospital pun sudah, tiada rawatan cuma ubatan dadah-dadah terkawal yg di berikan, itu pun tiada kesan.

Kalau penyakit pelik-pelik memang gitu, sudah dpt pengesahan hospital yg mereka pun tak tahu punca dan tiada kaedah dpt merawatnya, baharu mula mencari alternatif.

Nasib baik pasangan ini menjumpai perawat yg betul-betul Islamik bukannya bomoh yg menawarkan rawatan Islam yg meruqyah dan menggunakan barang2 pelik2 yg tak masuk akal. "Ada ke perawat Islam suruh bakar batu....dah padam , masuk peti ais". "Merawat dlm gelap". "Guna garam halau jin". " Sembelih jin" mcm2......Nabi kita ada ajar camtu ke?


Tetapi ada juga pesakit yg ditakdirkan tidak sembuh.....yg ni dtg nak cuba2, dah habis ikhtiar mana2. Dan ada yg parah di kerjakan kat hospital baharu nak beralih arah.

Bila saya betul2 nak tolong, suruh datang semula, takde pulang datang, msg pun tidak. Bila dilihatnya rawatan hanya menggunakan gelombang zikir dan tapak tangan shj. Mencari kerana terdesak bukan yakin dgn kaedah yg saya gunakan. Mungkin kerana kurang yakin itulah tiada kesan apa2....Allah SWT dah tunjukkan. BUKAN SEMUA ORANG PERLU DI TOLONG, BIARKAN LUNCAI DGN LABU-LABUNYA. KALAU BERPATAH BALIK PUN TIDAK KU TERIMA.

Ada satu kes orang tua yg selalu berulang, sanggup ambil teksi dtg kerana anak2 sibuk manjang. Suatu hari gi berubat di Melaka, di tanya dek tok bomoh tu, " sebelum ni berubat di mana?" Then kata bomoh tu, "dah betul dah orangnya, takyah jumpa saya. Orang tu boleh ubatkan pakcik" setelah di scan nya saya.

Yg benar2 mencari ilmu haq, yakin walau byk kali tertipu dgn perawat temberang, namun ikhtiarnya masih berterusan. Solat, munajat...akhirnya ketemu jua

IMAM DTG BAWA ANAK ISTIMEWANYA( BERKAWAN DGN ROH)

5/12/2016 -Imam yg dah hampir pulih dari serangan sihir voodoo datang lagi membawa anak perempuannya seperti di janjikan.

Berusia 17 tahun tetapi berakal kanak-kanak 10 tahun. Memasuki kelas anak istimewa kerana kelembapan akalnya menangkap pembelajaran. Tetapi istimewanya kata Imam , dia pandai mengaji dgn hafalan bukan dgn pembacaan kerna tak tahu membaca. Istimewa sungguh.

Keganjilannya kerana menyendiri dan bercakap sorang2. Bila ku terapi tiada jin yg bangkit dan jelas bukan gangguan jin. Ku ajak nya berbual.

"Adik sembang dgn sapa?"

"Kawan la"

"Jin atau bunian?"

"Iblis!"

" Macamana pakaiannya?"

" Putih...ikat di kepala mcm pocong" . "Mukanya bercahaya"

"Itu bukan Iblis, itu Roh ya dik! Yg mati sebelum ajal"

"Adik dah cakap tak suka kawan dgn dia, suka dok tepi tingkap ajak borak. Mak marah"

"Cikgunya pun tak percaya cakapnya ustaz" kata ibunya.

" Lempang je cikgu tu. Punca sekolah histeria pasal cikgu2 baghal macam ni la. Didikan Wahabi"

"Nanti adik lukis gambarnya dan tanya namanya" katanya.

"Adik memang istimewa...kalau abah boleh ngubat ni, adik boleh tolong byk ni" kataku.

" Saya mcm ni tak mahu ustaz tgk benda2 mcm tu" Sampuk Imam. " Subuh tadi saya rasa tenang sangat.

Lama dah tak rasa ketenangan seperti ini cuma Asar tadi lain macam sekejap tapi dah ok dah".

Hari pertama jin terus cabut dengar nak jumpa saya. Hari kedua, disihir voodoo....dibakar hidup2. Dgn bertawasul dgn nama Rasulullah, dgn izin Allah SWT dan dgn perintahNya, Roh saya membantu dgn menyerang terus rohaniah penyihir tersebut. Musnahkan segalanya.

Alhamdulillah ....hanya 2 kali rawatan . Tiada lagi serangan balas. Kini muncul cerita anak istimewanya berkawan dgn Roh yg belum mati ( mati suri) kerana kemalangan.

" Budak tu mati accident motor kat sekolah" kata adik tu.

"Memang kawasan rumah makcik kawasan kerap berlaku kemalangan." Kata ibunya.

Nasib baik Roh itu cari kawan istimewa yg innocent, sebab roh itu pun manusia mukmin dari pancaran cahaya di wajahnya. Sedangkan dia lah pocong yg ditakuti manusia fasik , dan selalunya dia mengusik manusia agar mati bersamanya dan dapat ramai kawan2 hantu pocong.

Kerana ada pesakit lagi yg dtg bersama mereka , kawan sekampung dan pesakit ambo yg dah janji lama baru dapat datang, mereka minta beredar.

Jam 12.11 mlm......bila nak cukup tido nih hmmmm.

SAKIT AKIBAT RUQYAH SYIRIK

4/12/2016 -Seorang wanita menelefon meminta merawat anak saudaranya yg kerasukan sejak di ruqyah perawat Islam di Melaka.

Beliau tanpa usul telah mengikut kawan yg mengajaknya utk berubat disana dengan membawa anak saudaranya sekali yg baharu berkahwin.


Beliau ada bertanya perawat itu, belajar merawat dgn siapa? Dengan bangga perawat itu jawab, guru pertamanya Arwah Harun Din. Naik seriau dah jiwanya sebab tahu Pusat Rawatan ni byk masalah....gurunya pun bermasalah. 

Bila dirawat, ada proses dia di sembelih oleh perawat tetapi jin tu tak mati2 pun. Anak sedara nya yg takde apa2 pula di katakan ada gangguan. Dan bila di rawat, kerasukan pula dan menyebut2 nama ibu tirinya. Kerasukan itu berlarutan dan dia sendiri tak dpt pulihkan. Di suruhnya pulang membawa orang yg disakitinya itu dlm keadaan terasuk. 


Ada juga manusia gini yg mengambil kesempatan menipu daya. Konon scan tetapi hanya bisikan syaitan. Membaca ruqyah membawa jin masuk ke badan orang yg sihat malah memfitnah pula manusia yg tak berdosa utk huruharakan hubungan keluarga. 


Sejak itu pesakit ini sentiasa dlm keadaan yg tidak menentu....asal2 sihat jadi kerasukan. Suami nya pun takut meninggalkannya sorang2....di tempat kerja pun fikirannya kacau. Gara2 kemasukan jin akibat ruqyah syirik ajaran sesat wahabiyyah. 


Saya terapi zikir keduanya....tiada apa2. Tak bangkit pun jin. Jin memang tak mampu berdepan dgn ambo. Kalau jin ruqyah tu awal2 dah lari.....cari nahas la berdepan dgn ambo yg hina dina di sisi manusia ni apatah lagi disisi Allah Azzawajalla. 


Ambo pesan kalau berlaku lagi seperti itu terus datang je.....tgk jin2 tu berani tak. Ambo nak hantar pulang kerumah perawat tu.

IMAM DI SERANG SIHIR VOODOO

3/12/2016 -Mendapat panggilan bahawa Imam yg di ganggu Jin tu dalam perjalanan datang kerana mengalami badan panas yg melampau. Katanya gangguan2 jin tu dah takde tetapi selepas makan dan Solat isyak tetiba badannya panas macam di bakar .

Sampai je pesakit, saya menyuruhnya berbaring dan terus memulai terapi zikir. Bila pesakit mula kelihatan semacam merengek memanggil isterinya, saya mula menekan point2 tempat duduknya jin2 itu. Nyatanya dia terdiam sekejap tetapi jin2 tidak bangkit. Jelas tiada lagi jin2 dalam badannya.

Saya mulai membaca Surah Yaasin dengan tenang sehingga selesai, pesakit masih macam tu. Pesakit kata nak muntah tetapi tak boleh keluar lalu saya doakan air utk minum. Beliau ada muntah tetapi tiada isi perut keluar. Beliau akhirnya ke bilik air bila merasakan mcm muntah yg byk ingin di keluarkan tetapi masih sama. Namun panasnya dah berkurangan.

Saya.minta baring semula utk di terapi zikir sekali lagi. Keadaan sama juga, akhirnya dia bangun dan duduk mengadap bertanya, " apa benda ni ustaz?"

"Mengikut pengalaman saya, ini sihir voodoo? Dia membuat patung dan membakar patung itu dgn mengibaratkan tuan lah patung itu yg di bakarnya." Kataku. "Apa yg tuan nampak sekarang?"

"Seorang lelaki berkemeja sedang membakar sesuatu" katanya. " Lihat lagi selanjutnya" kataku. "Saya masih di sana ustaz". Tambahnya.

"Baik. Sekarang bertawasul dan panggil saya kesana." Kami sama2 diam seketika , saya membayangkan pergi kesana dan menyerang penyihir itu".

" Ustaz datang dan menyerang dia sampai terduduk dia ustaz".

" Sekarang panas lagi?" Tanyaku.

" Takde dah ustaz".

Selesai...kami pun bersembang bab2 kefahaman dalam agama dan salahlaku ajk masjid sepertimana yg saya post di tulisan terdahulu. Dia menyetujui segalanya kerana selaku Imam Masjid, tidak lah dia perlakukan jemaah spt mana yg saya nyatakan.

Bab2 ulama suuk juga dia menyetujui pendapat saya kerana ada pernah penceramah yg di panggilnya bercerita tentang pelajar2 kita di University Islam di Timur Tengah bergurukan perempuan Yahudi berskirt pendek mengajar Ilmu Hadis.

Akhirnya sebelum pulang, dia bertanya, " kelas ustaz jumaat malam kan?". Saya tersenyum, " ambil nombor saya dan tanya dahulu, adakala saya ingin berehat juga".

Jam menunjukkan pukul 12.30 mlm. Seluruh ahli keluargaku dah tido...aku pening2 lalat menunjukkan bp 180/100 mcm selalu. Rehat.

JIN CABUT LANGKAH SERIBU

2/12/2016 -DI datangi pesakit gangguan sihir berumur 50an bersama keluarganya yg di bawa oleh pelajar saya seorang guru Quran ( sanad tertinggi ke 28 ) lulusan Sarjana dari Tanta Mesir.

Pesakit kelihatan di ganggu semasa berada di rumahnya malah setelah di rawat pun nyata gangguan tu masih ada. Diganggu masa Solat dan masa di rawat jin2 itu memalingkan muka shj sambil tersenyum. Setelah bertanya, dpt di kenal pasti puncanya dari mana iaitu hasad dengki manusia. 

Bermula pertemuan itu asalnya pesakit nak berubat dgn orang lain tetapi memandangkan pelajar saya dpt merawatnya , niatnya mencari perawat itu terhenti.

Namun bila pulang gangguan itu datang kembali , pelajar saya mencadangkan dtg berjumpa saya utk rawatan susulan dan dia setuju. Bila saya memberi persetujuan dan dia memaklumkan kpd isteri pesakit, pesakit berkata dia melihat jin2 itu terus pecut langkah seribu, nampak jin2 itu memasuki gua yg gelap di ikuti asap hitam yg tebal di belakangnya.

Baru diberitahu nak jumpa saya dah buka langkah seribu. Sebelumnya bukan main lagi mengugut pesakit dgn mengatakan " engkau takkan dapat beribadah dan baca Quran lagi". Pesakit rupanya seorang Imam dan Pengerusi Pasar Tani....dan nyata gangguan ini ada kena mengena dgn jawatannya.

Dtg kerumah saya memang dah kosong tubuhnya dari jin2 itu. Lari sambil terkincit gamaknya. Saya terapi zikir membersihkan salur darahnya dari bekas2 kotoran jin dan apa shj kotoran makanan yg berlebihan di dlm uratsarafnya.

Kata isterinya, tapak pasar tani tempat perniagaannya pun spt berpuaka kerana setiap kali dtg berniaga dia pasti sakit. Kebetulan pasar tani tu pada keesokkannya dan saya menyuruhnya berniaga semula, kalau sakit lagi terus datang jumpa.

Sekarang sudah menghampiri waktu Asar, tempoh berniaga hanya sampai tengahari. Mudah2an ...jin2 itu tidak memunculkan diri lagi kalau enggak mau nahas di bakarin dan di penjara.

Ziarah pesakit Pengamal Besi Kursani di rumahnya.

2/11/2016 -Pesakit minta datang kerumahnya untuk merawat isterinya dan melihat2 rumahnya yg dulu sering di lihat bayangan di dalam rumah dan bunyi orang berjalan di bumbung dan di dengari juga oleh jiran2.

Oleh kerana rumahnya dekat2 aje, selepas kerja terus ke sana. Orangnya kreatif, rumahnya di renovate sendiri dgn hasil tangannya sendiri dan dari bahan2 terbuang dari projek2 mega. Hasil seni tangannya terserlah pada hiasan dalaman dan perabot kayu yg di buatnya sendiri. 

Belakang rumah di bina tembok tinggi dan beratap serta di bina taman bersebelahan dgn pokok2 bonzai , karpet rumput dan para gazebo . Tempat tidornya sekian lama setelah gangguan ini menghantuinya selama 3 tahun.

Setelah isterinya bersedia, masih dalam pantang meriba bayi se usia 3 minggu. Berbaring dan rawatan di teruskan. Pesakit duduk di kerusi melihat2kan bayi yg sedang tido.

Si isteri tiada kesan apa2 tetapi pesakit yg pecah angin...sendawanya kuat. Sambil tangan kanan di kepala si isteri, tangan kiri Ironman menghala kpd pesakit dan menembaknya dgn jurus makrifat. Sendawa makin menjadi2 , kelihatan seperti mahu keluar harimau dampingannya.

Setelah selesai proses rawatan isteri tak sampai 10 minit, ku panggil pesakit dan ku suruh duduk di depan membelakangkanku. Ku letak tapak tangan di belikatnya dan menjurus terus menerus. Sendawa pecah anginnya semakin berkurangan dan perlahan.

Tiada bacaan apa pun...hanya zikir di hati . Dan tangan memainkan peranan sebagai senjata terhasil dari NIAT YG BERKAEDAH sepertimana Asif Barkhiya.

Akhirnya dia kendur...tiada lagi sendawa. Kami keluar semula ke belakang rumah berbual. Katanya selepas 3x rawatan, tiada lagi gangguan2 di rumah dan sakit2 akibat serangan pun makin berkurang.

Gurunya yg dtg top up pada hari berikutnya selepas pertama kali rawatan pun tiada lagi menjelma selepas saya tarik segalanya pada rawatan kali kedua.

Sambil bersembang dia beritahu pernah di beri buku Amalan Benteng Mukmin utk di amalkan hmmm...bertambah2 bahananya. Ku minta buku itu dan suruh tinggalkan segala amalan2 yg menuntut kaifiat dan kehebatan ini. Beramal biar dgn ikhlas , dan tundukkan nafsu dgn berpuasa serta raihlah redhaNya dgn Solat Sunat d mlm hari tatkala orang lain lena di ulit mimpi2 indah.

Dia beritahu ramai kawan2nya sakit sepertinya akibat dari perkara yg sama. Nanti dia akan bawakan seorang demi seorang.

Selepas solat maghrib berjemaah bersamanya, ku beredar pulang.

PESAKIT DI RASUK JIN YG SUKA PADANYA

30/10/2016 -Ketika pesakit sampai, nampak mcm takde apa2 sakit cuma lemah tidak bermaya tetapi mulutnya terkunci, di kunci oleh jin jantan untuk menutup tindakannya. Namun sebelum pengsan pada siangnya, pesakit sempat message kawannya akan keadaannya yg sakit dsn tak boleh buka mulut.

Seperti biasa pesakit di suruh baring dan di beri selimut. Tiada bantahan darinya dan pesakit seolah tidur lena. Selepas berdoa dan berzikir, pesakit mula seperti sedu tetapi perlahan sangat. Tiada effect apa2 pada pesakit. Rehat sekejap.

Rawatan kedua...saya bacakan surah Al.Mulk dan As Sajdah. Kakak pesakit mula tiba bersama tunangnya selepas di maklumkan rakan pesakit, terus datang kerumah saya. Di sini Allah SWT datangkan ilham bahawa pesakit di rasuki jin yg bukan sihir dan bukan saka.
Saya bertanya pada rakan2nya, adakah dia ada boyfriend? Pesakit dan rakan2nya adalah pelajar University berdekatan dan di bawa oleh pelajar saya jurusan Syariah yg sentiasa mendapat perhatian kes2 sebegini setelah perawat2 dari kumpulan lain sering gagal menangani kes2 kronik mcm ni. Rakan2nya tersenyum2 simpul malu nak menyatakan.

Saya menerangkan tapak University tu dahulunya tempat tinggal jin2 dan kini juga dan firasat saya mengatakan jin yg merasukinya tidak berniat jahat tetapi menyukainya. Baharu kawan2nya mengerti dan mengatakan tak pasti sebab pesakit tak byk cakap. Tetapi mereka ingat ketika pesakit di rasuk pada tahun lepas, jin dlm badannya mengatakan dia menyukai pesakit.

Kakak pesakit menyatakan dahulu ada kawan, sekarang tak tahu sejak belajar di University ini. Pesakit orang Kelantan Pasir Mas , bernama Wan dihadapan namanya bermakna dia ni kerabat Sayyid Hussin Jamadil Kubra. Menurut kakaknya mereka adik beradik semua kena tetapi adiknya ni yg paling teruk, saka katanya.

Saya mula menyentuh telinganya dan ada tindakbalas. Nampaknya jin2 ni nak kena usir cara keras. Saya tidak menyentuh badannya pada awal dan cuba mengelak kerana pesakit wanita malah keadaannya lemah juga kerana di rasuk dari pagi sehingga asar.

Setelah memberi tindakbalas, saya munajat dan di beri firasat tempat duduknya dimana. Dengan hanya menggunakan jari dan tapak tangan menekan pada tempat2 tertentu, bukan guna KARATE-DO seperti sesetengah perawat yg malu alah pada orang sekeliling yg menonton bila jin2 itu asyik memaki hamunnya, tiada effect apa2 pada jin dengan bacaan ruqyahnya.

Menekan pada perut....jin itu mula menangis lebih kuat dari sedunya tadi. Mulutnya yg terkunci bersuara secara tidak jelas..." taknak tinggalkan dia". Tekanan di teruskan...jin2 itu hanya menangis2, takde le kena maki2 de. Tiba2 isteri ( Umi) bersuara dari dalam rumah, " tekan dadanya abe". Umi keluar sejurus anak balik dari syif kerjanya (syif petang ke malam) setelah menyerahkan cucu ...tugas memanggil.
Umi pula menekan2 di bahagian kepala, saya tekan di bhgn abdomen. Menangis merintih aje lah jin2 ni..." tak nak tinggal dia, nak jaga dia". Begitulah berlarutan sehingga pesakit semakin lemah dan diam. Rehat lagi....

Pesakit sedu lagi....." ado lagi"...kali ni ku sorang duduk di hujung kepala dan menyucuk2 belakang telinga dahi, mata dan tepi mulutnya. Ku suap air yg di doakan dgn sudu...mulut terbuka menandakan dia dah sedar dan barangkali kuncian mulutnya dah terlerai. Semasa penyiksaan terhadap jin2 itu tiada lah kami berkumat kumit membaca mantera atau ruqyah...hanya tusuk jari dan tekanan dgn tapak tgn shj...tiada bacaan apa2, hanya iktiqad bhw Allah SWT shj yg berkuasa memudaratkannya

Ku panggil kakaknya utk beri minum dan sapukan mukanya. Di bangunkan pesakit, dan tiba2 pesakit nak muntah. Muntahnya pesakit dlm sedar tanda sudah pulih sepenuhnya.

Rawatan berlangsung dlm 2 jam lebih. Bila berdepan dgn jin2 Islam, tiada masalah bagiku cuma mereka dapat bertahan lama tak seperti jin2 kafir...yg totally blank blur bila berdepan dgn ilmu haq..Sihir takkan mampu bila berdepan dgn Ilmu Haq, tiada perlawanan pun, tiada maki hamun pun malah mereka terpinga kehairanan, berapa ramai dah kononnya perawat Islam mereka permainkan.

Alhamdulillah setakat ni tiada lagi kes2 sihir dan saka yg tak dapat di selesaikan bila berdepan denganku. Tanda jelas perjalanan ku benar, ilmu ku benar warisan Pendita Adi Putra, sanadku benar kpd Rasulullah SAW dan faham ku benar faham dari Allah Azzawajalla.

Sesungguhnya utk meraih keredhaan dan pertolongan dari Nya, bantuan dari bala tenteraNya, kena berlepas dari syirik dgn iktiqad dan perbuatan. Jgn hanya pandai berkata2 mcm burung kakaktua...hakikatnya bila berdepan dgn jin2....kena maki hamun lalu penamat malu keluar jurus2 KARATE-DO ke tengkuk pesakit.

Sunday, December 18, 2016

PESAKIT DI HANTAR OLEH SUNAN KALIJAGA



27/10/2016 -Mlm ni seorang wanita telah membawa bakal suami nya untuk di rawat, katanya gangguan dalam tubuh. Setelah di tetapkan masa rawatan dan fidyahnya, mereka datang spt dijanjikan.

Kami tak sembang byk kerana sudah di ceritakan dlm whatsapp. Pesakit berbaring dan rawatan di mulakan. Dlm 15 minit selesai, tiada yg luarbiasa. Cuma wanita ini mendekati bakalsuami nya ini sekejap kemudian menjauh, kembali duduk di kerusi.

Setelah selesai baharulah wanita ini berbicara bhw Sunan Kalijaga itu moyangnya yg menyuruh bawa bakal suaminya ini berubat dgn saya. Rupa2nya dia juga perawat tetapi entah kenapa dihantar kpd saya. Katanya lagi, dia disuruh menjauh kerana kesembilan Wali2 Songo datang dan duduk mengelilingi pesakit dan merawatnya, membersihkan dalamannya. Wanita ini dibisikkan sebelum ini di dlm mamai iaitu antara sedar dan tidur bhw bakal suaminya ini adalah dari Pahlawan Kelantan.

Lelaki ini juga bercerita, sepanjang perjalanan dari Puchong segalanya mudah. Di permudahkan dan sampai dgn mudah. Wajahnya nampak berseri dan ceria selepas dirawat.

Saya hanya mendengar dengan penuh minat, seronok bertemu satu keturunan dan mereka pula menyaksikan siapa yg merawat semasa saya berdoa dan berzikir.

DIA BELAKA. Didatangkan tentera-tentera ghaib Nya datang membantu. Segalanya jadi mudah kerna Kuasa Penyembuhan hanya padaNya, bukan pada ruqyah syirik dan benda2

PESAKIT ILMU BESI KURSANI (ULANGAN)

24/10/2016 -Pesakit memaklumkan sehari lepas di rawat, gurunya bertandang ke rumah seperti sebelum2 nya dan ia kembali sakit. Nampak gayanya gurunya top up ni...supaya pesakit terus menerus merana.
Ambo masih di kelantan dan beberapa kes tak dapat di rawat . Tetapi di kelantan ada kes baru , murid baru dan info terbaru. Pesakit agak kronik sehingga jadi kes polis dan pesakit juga perlu di bedah kerana terdapat seperti ketumbuhan di dlm kepala. Semuanya gara-gara gangguan makhluk halus sehingga pesakit hilang ingatan tetapi tidak dpt di kesan oleh doktor. Yg terlihat hanya ketumbuhan.

Pesakit dirawat oleh tabib terhandal yg dpt melihat makhluk2 ghaib dgn dibantu wali2 ghaib yg dtg membantu tanpa diminta. Wali2 ghaib hanya ajar BERDOA, minta dgn Allah SWT agar didatangkan tentera2nya utk membantu. Namun segalanya dari Allah swt belaka. Penyakit pergi dan dtg , emosi tidak terkawal.......bersambung ke siri lain.

Pesakit Besi Kursani dtg dgn anak lelakinya yg kerap juga nampak makhluk2 ghaib di rumahnya selain pesakit sendiri dan di temani kawannya bekas polis yg juga bermasalah mental.

Sudah 3 tahun menanggung sengsara. Ke Daru Syifa berkali2 walau mereka menolak kesnya kerana tak mampu tangani. Rata2 yg bergelar ustaz ( perawat) menolak utk merawatnya kerana tak mampu dan tak sanggup. Gi masjid pun tiada yg membantu walau tumbang merangkak dan memegang dinding, tiada yg menolong. Jumpa Pak Imam, pun tak sanggup. Imam pun tahu doanya tak makbul tetapi masih mahu jadi Imam. Kasihan sang makmun menunggu utk sentiasa mengaminkan doa pak Imam.

Perawat ruqyah pun tahu ruqyahnya tak ampuh dgn jin2 Besi Kursani tu tetapi masih bangga dan riak dgn amalan ruqyahnya. Tok2 Bomoh usah cakap la....asal shj diberitahu siapa boleh merawat, pasti di kunjungi tetapi masih gagal belaka.

Ambo minta dia baring mcm biasa. Kali ini ambo tidak lagi berniat membangkitkan jin2 itu tetapi melepaskan terus dgn membuka pintu keluar sebanyak2nya. Sebaik aje keluar bila tak tahan dgn kepanasan tenaga zikir yg ku alirkan, mereka terus di sedut ke penjara Sunan Kalijaga.

Dlm 10 -15 minit ambo terapi kan dgn zikir, gerak menutup gerak. Selesai....pesakit bangun dan cuba bangkitkan harimau di dalam badannya. Ambo bangun dok di kerusi dan niat menarik saki baki jin dan bisa di dlm badannya dari jauh dan buang.

Pesakit tak mampu panggil....sendawa pun kurang. Nyata...jin2 itu semuanya sudah di keluarkan dan pastinya tersumbat di penjara Sunan utk di tarbiahkan.

Biasanya bila di top up oleh tok bomoh atau guru2 sesat ni, jin2 baru tentu lebih sasa dan gagah, pastinya lebih aula dari yg sebelumnya. Namun hakikatnya dengan di saksikan 3 muridku yg ku panggil utk menyaksikan kaedah merawat dan membuang jin2 bahana ilmu sesat ini, tiada perlawanan dan tiada masalah langsung, semudah ABC.

Ku jelaskan kepada pesakit, bukan shj jin di dlm tubuhnya malah jin2 gurunya juga ambo tarik sekali, humban ke penjara Sunan dgn niat mengosongkan tubuh kedua2 hamba Allah ini dari pengaruh jin syaitan ini. Alhamdulillah, doaku di angkat tanpa hijab dan di kabulkanNya.

Sesungguhnya DIA belaka. Apabila DIA kehendaki, mudah shj...KUN FAYAKUN. Pesakit punya kemuliaan hati. Sekali pun pekerjaannya haram dari hukum dunia namun hatinya yg suci dan telah bertaubat dari kehidupan gelapnya dahulu mengubah hidupnya, iktiqadnya dan faham agamanya...gara-gara pengalaman berhadapan dengan perawat bertopengkan agama. Perawat yg beriktiqad sesat, bergurukan tok2guru yg berkhadam jin bertopeng agama dan yg tiada sanad.

Pesakit yg jahil ni pun faham tentang sandaran mesti kepada Allah jua, bukan kepada ayat2 Quran atau benda2....bercakap mcm bagus ustaz tu tapi masih tahap syirik.

Kerana sudah diberi faham maka di temukan dgn perawat yg sesuai....yg menamatkan kesengsaraannya dgn redha Allah jua.

Sesungguhnya DIA jua yg layak disembah, tiada tuhan( yg berkuasa) selain DIA.

*HAFAL QURAN 30 JUZ DAN HADlS TAK MENJAMIN KITA MASUK SYURGA*



Kisah nyata ini dituturkan Habib Quraisy bin Qosim Baharun, Cirebon, dr kisah perjalanannya th 1996. Kala itu pesawat melintasi daratan Afrika. Diantara penumpangnya Habib Quraisy dan ibu Tua sekitar 65-70 tahun berpenutup jilbab di sebelahnya. “Dimana asal Anda?” Tanyanya. Tahu Habib Quraisy orang Indonesia, dia mengajaknya berbahasa Indonesia dan amat fasih pula. Ibu Tua itu tersenyum bijak sambil berkata “Saya ‘Alhamdulillah’ menguasai sebelas bahasa dan 20 bahasa daerah”.

Ibu Tua mulai mengupas pembahasan Al Qur’an dg indah dan mahir.

Habib pun penasaran atas kehebatannya menjelaskan Al Qur’an, “Apakah Ibunda HAFAL AL-QUR’AN ?”

Beliau jawab “Ya, saya telah menghafal Al Qur’an dan saya rasa tidak cukup hanya menghafal Al Quran sehingga saya berusaha menghapal Tafsir Jalalain dan saya pun hafal”.

Tidak sampai disitu saja, Ibu Tua itu melanjutkan bicaranya “Namun Al Qur’an harus bergandengan dengan hadist. Sehingga saya kemudian berupaya lagi menghafal hadist tentang hukum sehingga saya hafal kitab hadist Bulughul Marom di luar kepala”.

“Lantas saya masih belum merasa cukup, karena di dalam Islam bukan hanya ada halal dan haram tapi harus ada fadhailul amal, maka saya pilih kitab Riyadhus Sholihin untuk saya hafal dan saya hafal”. Kata Ibu itu menuturkan pendalamannya tentang Islam kepada Habib Quraisy.

Ibu itu kembali bertutur “Di sisi agama ada namanya tasawuf, maka saya cenderung pada tasawuf sehingga saya pilih kitab Ihya Ulumuddin dan sampai saat ini saya sudah 50 kali mengkhatamkan membacanya.
Saking seringnya saya baca Ihya Ulumuddin sampai-sampai Bab Ajaibul Qulub saya hafal di luar kepala”.
Habib Quraisy terperangah melihat kehebatan dan luarbiasanya Ibu itu. Namun karena tidak percaya begitu saja, Habib pun akhirnya mencoba test kebenaran perkataannya. Apakah benar Ia telah hafal Al Qur’an?

Apakah benar Ia menguasai Tafsir Jalalain ttg asbabun-nuzul dan qaul Ibnu Abbas? Setelah melalui beberapa pertanyaan. Ternyata benar Ibu itu hafal Qur’an bahkan mampu menjawab tafsirnya dengan mahir dan piawai.

Ketika Habib mengangkat permasalahan ihya mawat yang ada dalam kitab Bulughul Maram Ibu Tua itu pun menjabarkannya cukup jelas.

Ketika Habib membahas tentang hadist Riyadhus Sholihin maka Ibu Tua itu menyebutkan sesuai apa yang disebutkan dalam kitab Dalailul Falihin sebagai syarah kitab hadist tsb.

Dan lagi Ia menjelaskan masalah psikologi hati berbasis kitab Ihya Ulumuddin pada pasal ajaibul qulub. Kembali Habib dibuat heran akan kehebatan Ibu Tua itu dan menggeleng-gelengkan kepalanya.
Pesawat akan mendarat di Airport. Ibu itu mengambil tasnya yang ada di kabin. Kerana sudah merasa kenal, Habib membantu menurunkan 3 tasnya ke lantai pesawat. Subhaanallah… Saat Ibu itu menunduk untuk mengambil tasnya ternyata keluar dari balik jilbabnya seutas kalung salib.

Seperti petir menyambar di siang bolong, Habib Quraisy menunduk lemah. Ibu itu tersenyum, “Akan kujelaskan padamu nanti di hotel.”

Habib akan transit selama sehari semalam, pun Ibu Tua itu. Maka di ruang tunggu dia tunjukkan nomor kamarnya kepada Habib dan berjanji bertemu di ruang lobbi restaurant.

Keduanya akhirnya bertemu. Kpada Habib Qurasy ia mengatakan, “Saya bukan orang Kristen, mengapa saya keluar dari Kristen ?… karena saya menganggap Kristen itu hanya dongeng belaka. Dan kalung ini bukan berarti saya Kristen, tapi kalung ini pemberian almarhumah ibu saya”.

Ia mengatakan bahwa Ia telah mempelajari Kristen, Hindu juga Islam. Ia mengungkap ketertarikannya mengenai keagungan yang ada di balik wahyu Allah SWT dan hadits Nabi Muhammad SAW.

“Ibu apa agamanya sekarang ?” Habib bertanya.

Dia katakan “Saya tidak beragama”

“Andai Ibu masuk Islam, begitu baca syahadat, ibu akan langsung dapat titel ulama”. Karena demikian luas ilmu yang dimiliki kata Habib.

Ia menjawab,

“MUNGKIN KARENA SAYA BELUM MENDAPAT HIDAYAH DARI ALLAH”

Habib Quraisy meneteskan airmata bersyukur kpd Allah SWT, bagaimana orang seperti dia yang sudah hafal Al Qur’an dan lain sebagainya belum Allah izinkan untuk beriman kepada-NYA.

Sementara kita tanpa usaha apapun, telah dipilih oleh Allah SWT untuk jadi seorang muslim. Demikianlah kisah ajaib ini. Semoga dapat diambil iktibar betapa bersyukur kita dianugrahi iman dan semakin bertambah kuat sampai ajal menjemput, sehingga kita termasuk orang yang husnul khotimah.

Ibu tua itu namanya ANN MARIE SCHIMMEL, ahli terkemuka dalam literature Islam & mistisisme (tasawuf), berkebangsaan Jerman, sebagai professor mengajar di 3 Universitas terkenal di 3 Negara berbeda, dikenal memiliki ingatan fotografis. Wafat tahun 2003 di usia 80 thn, entah bagaimana tentang keimanannya di akhir hidupnya. Ada yang tahu???

BETAPA MAHALNYA HIDAYAH.
SETINGGI-TINGGINYA ILMU,
SELUAS-LUASNYA PENGETAHUAN,
SEDALAM-DALAMNYA PEMIKIRAN, DAN
SEKUAT-KUATNYA HAFALAN AL-QUR’AN 30 JUZ DAN HADlTS
TIDAKLAH MAMPU MENGGAPAI HIDAYAH.
KERANA HIDAYAH DATANGNYA DARI RAHMAT ALLAH.
SEBAGAIMANA SEORANG HAMBA MASUK SURGA KARENA RAHMATNYA
Tidaklah cukup hafal Al-Qur'an dan hadist.
subhanallah....
Sujud syukurku pada -Mu ya rabb...atas nikmat hidayah ini....

Pesakit sengsara akibat ilmu salah

7/10/2016 -Ilmu Besi Kursani yg membuatnya kebal yg di tuntut secara tidak sengaja . Kerjanya memang masuk hutan, tiada masalah berdepan dgn apa pun apatah lagi bab2 bertumbuk.

Duduknya jin dlm badan menguasai jasad dan rohaninya membuatnya sukar beribadah, tak mampu bekerja dan hampir lumpuh.

Merata dah gi berubat, duduk di kajang juga tetapi sebab ustaz2 dari pusat rawatan tersohor disini tak mampu hadapinya malah reject utk merawatnya membuatnya berkelana jauh serata malaysia demi urk pulih.
Ustaz2 temberang ni bukan shj tak mampu malah mengata2 nya juga sebab nak cover diri. Mahu di ajarnya shj dari bisikan2 di telinganya oleh jin2 khadam besi kursani ni.

Setelah membaca byk posting2 saya dari blog, katanya nampak sinar dan jalan pulang. Nampak kesalahan2 dan kelemahan2 ustaz tersohor yg lemah aqidah tauhid dan bertuhankan ayat2 suci ini. Dan yakin serta bersungguh mahu dtg berubat walau sudah bertahun tak bekerja namun berusaha mendapatkan fidyah yg sekadarnya ni syarat dari saya.

Semasa di terapi...tiada apa2. Tetapi selepas selesai terapi zikir dlm 10 minit...dia mula sendawa dan pecah angin. Saya beri minum air yg di doakan. Jin2 tu mula nak keluar...geraknya dlm gerak rimau tetapi dpt di kawal dan tak mampu menguasainya...dgn bantuan saya Insyaa Allah.

Saya bantu dgn pancarkan aura menembak jin2 itu dari tangan Ironman ini dan menyuruhnya istighfar dan selawat shj. Mungkin dlm 1/2 jam shj...aksi harimaunya tetapi tidak ganas. Mengaum pun tidak...dan tak mampu menguasai pesakit.

Selepas tenang semula...mcm2 cerita dari mulutnya pasal ustaz2 yg merawatnya....temberang semua...dah la tak boleh rawat, reject...jln keluar pun tak boleh beri.

Bila saya tazkirah, nampak riak mukanya yg kelihatan mahu menangis. Dari posting2 blog saya dia dah boleh faham pun dan kini berdepan ibarat tentunya barokahnya lebih lagi.

Suami isteri yg diganggu jin

18/10/2016 -Rakan yg juga suami kpd pesakit jantung yg dirawat oleh saya, telah baik jantungnya 2 tahun dahulu yg sepatut kena operate kini dtg semula beberapa minggu yg lalu kerana kembali sesak nafas. Mlm ni dtg membawa pesakit lain kenalannya yg memerlukan khidmatnya membuang jin2 dlm badan mereka suami isteri yg sentiasa "panas" bila bersama. Usia mereka 60an dah.

Rakan saya ni mata batinnya terbuka sendiri, dpt melihat jin2 didlm tubuh dan rumah mereka lalu menawarkan diri merawat dan seterusnya mendapatkan khidmat saya membuang jin2 itu. 

Di mulakan dgn isterinya, selepas beberapa minit mula mengaduh sakit. Di terapi dlm 10 minit, jin2 tu tak dapat bertahan dan keluar. Tak melawan pun dan tak kuat pun. Si isteri lemah sehingga tertidur, saya doakan air dan beri minum.

Giliran si suami, besar tinggi badannya. Tak sampai 5 minit selesai. Kata rakan, ada kat luar pagar, nampak semakin mencair. Semakin dipegang pagar besi tu semakin mencair mukanya. Kataku....masuk lah, dok jauh pun mencair, mari lah masuk dekat.

Lepas tu kami sembang bab ilmu dan amal.Ku terang kesalahan yg byk berlaku sekarang dgn bukti oleh ustaz2 dan tuanguru. Dia meng iakan kerana pernah dgr ucapan ini dari arwah bapanya dahulu. Rupanya berkawan dgn anak2 arwah syeikh mohd said linggi , wali 7 tanah melayu.

Dia menyatakan hajat utk datang lagi. Alhamdulillah.

PESAKIT DI SIHIR BEKAS SUAMI

3/10/2016 -Janji di buat , mereka dtg petang selepas Asar. Ini keluarga dari jiran .

Masuk je kerumah pesakit menunjukkan reaksi tidak senang iaitu ketakutan dan menangis2. Ku perhatikan je pesakit ni, memandang wajahku pun tak mahu.

Suaminya tak cakap banyak, hanya menyebut, " ini lah isteri saya yg saya ceritakan dahulu masa bawa anak berubat, masa tu dia balik Sabah berubat di sana".

"Sebelum ni dah berubat di Wangsamaju, kata Ustaz tu dah buang 7 ekor jin. Tapi masih ada lagi ni".
Malah nak cakap banyak, saya minta pesakit baring. Tiada bantahan cuma diminta suami dok sebelah.
Dgn 2 Kalimah Syahadah dan berdoa, ku teruskan dgn zikir. Tak sampai seminit, reaksi mendengus. Kemudian dia ( jin) ketawa mengilai. Ku tekan satu tempat, tiada kesan dan masih ketawa.

Ku beri peluang dia ( jin) ketawa. Ku ikut gerak.....beralih tempat dan terus menekan perut dan dada.

Melolong la pulak....."sakiiii├Čiiiiit........sakiiit bang".

Ku suruh...." cuba ketawa macam tadi hihihihihihihi...." ku ejeknya.

Tak mampu dia ketawa...ku terus tekan dgn ibu jari pula....dgn menekan2, melolong la pulak setan2 jin tu.

" Aku takkan putus asa.....aaaaahhhh".

Bila dah tak dapat bertahan, dia bertanya " engkau ni siapa?". Biasa lah tu....tadi eksyen semacam. Bila bertahan pun tak dapat, melawan pun tak boleh, dia kehairanan. " Aku takkan putus asa.....aku akan kembali lagi" katanya. Pesakit mula lemah dan sedar.

Ku buat air penawar, bagi nya minum utk tenaga. Dia kemuntahan bila minum sedikit. Ku suruh habiskan, biar bertenaga semula. Nasib baik dlm 1/2 jam je....biasa jin2 otai mahu 2-3 jam.

"Ya" kata suaminya. Beberapa tempat sebelum ni 3 jam...katanya dah buang. Aku mandang ke atas...hmm..perawat setengah masak.

Temberang je lebih. Ini jin dari Sabah belaan orang sana entah Iban entah Dayak. Sihir orang Asli ...dah puas juga dia berubat merata. Itu yg jin tu hairan, bertanya siapa aku....hmmm...

Tak yah nak ku war war kat jin2 tu...bila dia pergi dan google kat alam dia....tahu lah dia siapa aku.

Tiba2 pesakit berkata, " Bang, dia ada kat luar...takut bang" sambil menangis2.Ku halakan tangan Iron Man ku bergerak ke arah suspect jin......niat tembak dan kurung mcm Ghostbusters.

"Ada lagi?" Tanyaku pada pesakit. " Takde dah" katanya.

Ku pesan kat suaminya.....apa2 datang je sini. Dgn perawat lain, dia leh wat main, kat sini dia takleh makan.

"Mahu cari pasal....datanglah" kataku.

Jantung ibarat enjin kereta.


Dlm tubuh ada seketul organ. Baik organ itu baik lah seluruh tubuhnya. Buruk organ itu buruk lah segalanya. Ia adalah "hati"(jantung).
Jantung tempat duduknya RohKu. Zat Tuhanmu ( Aku tiupkan RohKu) bukan di ciptakan tetapi dari Zat Ilahi. Kekuatan Cahaya Roh sekuat tenaga halilintar, berjuta voltan. Itu yang di ibaratkan apabila Allah SWT memperlihatkan ZatNya di Bukit Tursina ( Ibarat penceritaan) , meletup bukit tersebut. Kekuatan voltannya direndahkan dengan balutan di tiga alam Lahut, Jabarut dan Malakut sebelum masuk ke rahim si ibu.
Balutan ini yg akan di buka oleh sang mursyid yg menyerlahkan sinarnya kembali yg mampu membakar jin dan syaitan . Duduknya Roh (Cahaya) tadi di jantung yg kemudiannya bertukar menjadi darah. Dlm tubuh Roh adalah darah kita. Yg mengalir di setiap kabel dan wayar ( urat saraf) yg menghidupkan setiap alatan elektronik di dlm tubuh yakni organ agar berfungsi sptmana program asalnya di Loh Mahfuz.
Sepertimana jasad, RohKu juga memerlukan makanan utk terus subur dan bertenaga. Jasad terus menerus di suburkan dan di bajai dgn makanan yg akhirnya membawa penyakit yg memudaratkan tubuh.
Makanan RohKu di biarkan, di lupakan malah di nafikan kewujudanNya. RohKu semakin hari semakin lemah .....Qudrat, Iradat, Ilmu, Hayat, Sama', Basar dan Kalam terus lemah dan tenggelam dan di ungguli oleh nafsu serakah yg semakin subur dan semakin memudaratkan tubuh. Makanan RohKu ialah Zikir....satu iktiqad dan perasaan yg sentiasa mengingati Tuannya. Bukan sebutan tetapi igauan.....ia sentiasa mengingati dari mana datangnya dan bakal kembali. Tetapi jasad sarungnya menafikan malah ber iktiqad aku lah segala.
Ibaratnya kereta yg di pakai setiap hari sudah beribu2 km tetapi tidak pernah di servis. Owner hanya tahu mencantikkan body kereta shj, modified sana sini dan sticker keliling....anggun bergaya.
Akhirnya enjinnya berkeladak, kotor dan tak mampu lagi berfungsi dengan normal . Tersumbat sana sini. 2-3 injap tersumbat sudah cukup membuatkan kereta itu tersadai di workshop. Akhirnya kecantikan dan kesohoran kereta mercedes itu tidak lagi berharga. Enjinnya rosak teruk.....kata mekanik kena overhaul, buka semua tukar mana2 spare parts yg patut.
Akhirnya, ia membuat keputusan utk "overhaul". Namun kerana ia kereta mewah mercedes, ia rasa lebih baik ia buat servis di Lamborghini Servis Centre. Maklumlah kereta mahal, mewah dan terkenal dah tentu lah kena jumpa pakar2 yg terkenal di mata dunia.
Setelah di godek2 oleh mekanik Lamborghini, habis terbarai spare parts dan tak boleh di pasang semula. Al maklum kereta mercedes dan Lamborgini bukan di buat oleh pencipta dan dipasang di kilang berbeza. Maka terbarai lah....tak boleh di baik pulih dah ...jahanam. Utk menipu pelanggan atas kelemahan diri yg tak tahu menahu tentang enjin yg di luar pemikirannya, ia bergantung kpd " life support". Hiduplah ia seketika dgn teknologi canggih itu sementara menunggu masuk bengkel besi buruk.
Sementara orang2 mukmin sentiasa berzikir mengIngati Tuhannya. Mulutnya sentiasa basah berwirid, hatinya sentiasa Ingat akan asal usulnya, dari mana ia dtg dan bakal kembali. Owner bukan sekadar membaca manual dan menghafalnya malah mempraktikkannya. Sekian km ia sentiasa servis...tukar minyak hitam, isi oil dan disk brake. Tukar air, isi coolant baru. Tukar bateri setiap tahun dan sebagainya. Setiap perjalanan keretanya lancar...kuasa enjin dan bateri mampu memancarkan cahaya lampu dan sportlight dgn kuat. Bukan sahaja enjinnya kuat, cahayanya juga mampu menembus jarak jauh perjalanan dgn baik.
Membaca dan menghafal manual shj ( Al Quran dan Hadis) tidak memberi menafaat jika tidak di praktik dalam hidup. Pemakanan dan rawatan sunnah tidak pernah di abaikan, sentiasa gi servis on time dgn rawatan sunnah yg halal seperti tercatat dlm manual Quran dan Hadis.
Akhirnya Cahaya dan Kekuatan Jantung bukan shj membuatkan diri sendiri sihat malah mampu menolong orang lain yg memerlukan pertolongan dgn kekuatan SILAT GERAK DAN PERUBATANNYA. Ia mampu menarik kereta yg mati enjin dan ia juga mampu " JUMPER" kuasa baterinya kpd bateri kong tadi. Dapat lah kereta itu bergerak dan di hantar ke hospital utk di overhaul oleh pakar2 yg di iktiraf kepala hotaknya.
Sunnah Nabinya dan Peraturan Tuhannya di lupakan terus kerana workshop ada.....hantor je janji ada duit.
Hmmmm...dunia dunia akhir zaman.

RAWATAN PESAKIT SIHIR PEMISAH


16/9/2015 – Selepas Solat Subuh, dihubungi seseorang yang berdialek Trengganu meminta bantuan merawat anaknya. Temujanji di buat dan pesakit dan keluarga datang pada pukul 10 pagi, kehadiran pesakit bersama suami dan di temani bapa pesakit dan jirannya.

Pesakit seorang wanita baharu berkahwin selama 2 minggu dan di hari berikutnya wataknya terus berubah , membenci suaminya dan pernah bertindak melarikan diri. Tetapi oleh kerana dirinya di rasuki jin-jin, maka akalnya normalnya tidak berfungsi seperti biasa kerana seolah tersesat di kawasan elit rumahnya sendiri.
Ini yang menyebabkan ibu bapanya terpaksa datang dari Trengganu untuk membantu menantunya menangani gangguan terhadap anak mereka. Bapa pesakit diberi info tentang saya oleh kenalannya dari Trengganu juga, aliran sama orang kerohanian.

Pesakit ini seorang wanita cantik, namun suaranya garau dan keras serta biji mata yang tajam dan tidak diam . Tidak banyak soal bila di suruh berbaring dengan di temani suaminya. Terapi di mulakan, pesakit kelihatan tenang semasa saya membaca Al Mulk. Bila saya mula menekan tempat tertentu, laungan jeritannya kuat kedengaran sehingga jiran yang selang 2 buah rumah pun datang menjenguk. Tanpa memberi peluang tekanan demi tekanan diteruskan dan jeritan pesakit tidak redha, nampak jelas kelihatan jin-jin di dalam badannya amat tersiksa , menjerit-jerit “sakit….sakit…abang…ayah…sakit”.

Suami dan ayah pesakit memahami situasi kerana pesakit dirasuk sudah 2 minggu. Wataknya berubah 200% dan tidak dapat di kawal. 2 orang Perawat dari Darul Syifa pun di permain dan di ketawakannya. “Bodoh..bahlol” kata Jin, “Ingat ayat-ayat Ruqyah tu boleh bakar aku, apa yang mereka baca, aku pun baca malah lebih banyak hafalan dari perawat baghal ni” . Semasa di rawat “Ostaz” Darul Syifa, mereka meramal dan mereka cerita bebukan. Pesakit (yang dirasuki) makin gah kerana dapat mempermainkan perawat bodoh tu,ini di ceritakan pesakit dalam bebelannya selepas 2 perawat ni pulang tanpa kesudahan, temberang dengan lagak aje lebih, penampilan hebat dengan Jubah serban tetapi ………………

Saya sakit hati bila melihat parut luka di pipi pesakit wanita yang comel berkulit putih akibat cengkaman tangan perawat Darul Syifa ini kerana nak paksa pesakit minum airjampi bodohnya. Memang kerja bodoh, bukan sekali saya melihat perawat ruqyah dari pelbagai perguruan , memaksa pesakit meminum air sakti mereka yang tiada effect apa-apa pun.

Oleh kerana kasihan kan pesakit yg menjerit dengan nada yang tinggi, kelemasan dan kesakitan, saya redakan tekanan dan beri peluang pesakit berehat. Bapa dan suaminya tahu, jin-jin itu belum keluar kerana suara dan mata pesakit serta riak muka tidak menunjukkan perubahan ketara. Rawatan di teruskan kadang baring, kadang duduk dan semasa di beri rehat, pesakit berdiri…semasa berdiri pun bila saya tekan, tiada mampu dia melawan, hanya mampu menjerit dan saya turunkan kembali di perbaringan. Saya beri pesakit peluang berehat dengan membaca Al Mulk dan Surah Yaasin dan didapati pesakit turut sama membacanya dengan mulutnya bergerak mengikuti apa yang saya baca. Memang benarlah, kata ayahnya bahawa Jin-jin itu berkata dari mulut pesakit bahawa mereka memang mermainkan dan memperdaya Perawat Darul Syifa yang akhirnya meninggalkan keluarga ini dengan pesakit yang masih di rasuk. Itu yang menyebabkan bapa pesakit bertanya kawan-kawannya dan di rekomen saya yang kebetulan berada di daerah yang sama.

Rupanya bapanya adalah orang kerohanian juga dari Perguruan Sunan Bonang menurut pesakit yang telah sedar kemudiannya. Setelah pesakit kelihatan tenang, dapat tersenyum dan berbual mesra dengan saya, suami dan ayahnya, rawatan dihentikan dan saya dan ayahnya berbual mengenai hal-hal kerohanian. Beliau nyatanya amat menentang Rawatan Ruqyah yang sememang nya menyeleweng dari aqidah kerana mempercayai ayat-ayat AL Quran berkuasa membakar Jin, malah katanya juga beberapa mursyid di sana juga menentang dan turut berpendapat dengan saya bahawa seorang mursyid yang telah meninggal dunia satu ketika dulu adalah syaitan bertopeng manusia tetapi katanya orang-orang jahil dan berkepentingan terutama yang ada kepentingan duniawi, politik, nama dan sebagainya menolak dan menentang dengan pelbagai alasan yg menidakkan kebenaran. Mereka pulang pada hampir jam 1 tengahari.

Pada jam 5 selepas saya dan keluarga menikmati minum petang, mereka datang kembali…..bila anaknya nampak saya kembali, dia bertindak melarikan diri dan cepat-cepat dipegang ayahnya yang kebetulan bahru keluar kereta…………BERSAMBUNG…...


Sambungan kes sihir pemisah

16/9/2015 - Oleh kerana kasihan utk menyiksa jasad wanita cantik dan baharu bergelar isteri selama 2 minggu, hafaz quran dan akan menyambung pengajian di UK dlm beberapa minggu lagi, saya berpesan kpd ayahnya bhw kes sihir ini bukan semudah sekali rawat terus 100% pulih, dan boleh dtg bila2 masa sekiranya gangguan berulang.

Saya tau jin-jin itu belum keluar sepenuhnya dan pasti menyerang kembali, tetapi memandangkan rumahnya juga di kajang, saya pesan datang je.

Tiba2 menjengok kembali suami pesakit dipagar rumah, "Ustaz, kena lagi..." Saya keluar dan melihat pesakit bersama ibu dan mertuanya, terpandangnya aje wajah saya, dia ketakutan dan berpusing, " nak balik" katanya melarikan diri. Ayahnya yg baru keluar dari kereta terus pegang tangan anaknya, bersama menantunya membawa pesakit masuk dan terus baringkan.

Kali ini saya tak bagi peluang dah. Dengan 2 kalimah syahadah, terus tekan....meraung pesakit dgn suara garaunya. Tekanan diberi sehingga pesakit diam....melihat raut wajahnya yg lembut dan tenang, saya berhenti rehat dan berbual dgn ayahnya. Pesakit pula mulai mesra dgn suaminya.

Suaminya berkata, " ustaz ada lagi ni, tgk matanya" Saya mendekati dan tekan dlm keadaan pesakit duduk. Yg bagusnya bila jin dah lemah dan berkurang, pesakit tidak ketakutan malah menyerah diri utk dirawat. " Sayang lawan" kata suaminya, begitu juga kata ayahnya. Ditekan memang menjerit la.....sampai hilang suaranya saya berhenti.

Nampak la ok tapi lakonan, dia cuba lari masuk rumah, saya tanya," nak kemana tu" dia tersenyum dan berdiri dibucu dinding. Dengan berdiri saya tekan lagi, terus lembik sambil meraung dgn kuatnya. Saya duduk dan baringkan pesakit. Dia ada cakap, " aku nok keluor tapi tok napok jalan. Mung tarik aku keluor" katanya.

Saya buka jalan dan tarik keluar jin2 itu dan pindahkan ke penjara ghaib. Kali ini ada perubahan ketara, dia ceria dan mula bermesra dgn keluarganya...ibunya, mertua dan adik2 nya sementara saya berborak dgn ayahnya.

Kami solat maghrib berjemaah sebelum mereka minta diri utk pulang . Saya pula terus kedapur menikmati makan mlm bersama keluarga.

Dlm 10 minit selepas makan, duduk berehat di luar rumah tempat merawat, terdengar salam........" Ustaz kena lagi..."





Bersambung episod 3


Episod 3 – Sihir Pemisah

“Ustaz …kena lagi” kata suami pesakit.

“Jom kita kesana (rumah pesakit)”, kataku.

“Rawat dulu isteri saya ustaz” kata beliau

Rupa-rupanya semuanya datang kembali selepas keluar dari rumah saya selepas Maghrib tadi. Mereka pergi makan malam dahulu dan baharu pulang kerumah tetapi di pintu masuk kawasan perumahan elitnya, pesakit di rasuki semula.

“Betul kata ustaz, ini jin kawasan tempat tinggalnya, jin sihir dah takde” kata ayah si pesakit. “Baru masuk kawasan pagar ni, belum sampai rumah lagi”

Rawatan di teruskan macam sebelumnya, pesakit memang dapat mengawal dirinya, menyerah untuk di rawat dan bila di “tekan”, jin-jin itu meraung, memang suara garau dan kuat , tak padan dengan tubuh pesakit yg kecil molek. Jin-jin yg baru masuk ini adalah jin-jin dari kawasan rumahnya yg melihat di dalam tubuh pesakit ini sudah kosong dan suka-suka masuk dalam badan pesakit. Ruang kosong yang di tinggalkan jin terdahulu jika tidak di isi dengan Zikrullah, akan mengundang jin-jin lain memasukinya.

Jin-jin ini tidak melihat jin-jin terdahulu di belasah, kalau tidak masakan mereka berani masuk. Rawatan hanya sekejap sahaja, selepas pulih sepenuhnya, ayahnya bertanya macamana nak balik rumah camni….
Saya mencadangkan isi Kuasa Ilmu Pendinding, mereka setuju. Selepas pesakit di mandikan isteri saya, proses memasukkan Kuasa Ilmu Pendinding di lakukan. Saya mengajak mereka pulang dengan menemani mereka bersama menantu saya yang membantu merawat dari mula lagi.

Perjalanan kesana melalui kubur cina dan seterusnya di permulaan kawasan masuk kawasan rumahnya adalah kawasan quari, menyeramkan di malam hari. Sampai di pintu pagar kawasan perumahan elit ni , yg mungkin nilainya RM 700,000, terdapat pokok buloh sepanjang jalan masuk, di kawasan ini pesakit mula di rasuki semula.

Menurut ayah pesakit, di dalam rumahnya juga terdapat penunggu yang mendiami terlebih dahulu rumah ini sebelum di beli. Ayahnya juga bukan sembarangan, Cuma ilmu perangnya takde, hanya boleh melihat sahaja kewujudan makhluk2 halus ini.

Sampai di hadapan rumahnya, pesakit tenang sahaja. “Ok je” kataku. “Mungkin dah pakai ilmu kuasa pendinding tadi” kata suami pesakit. Pesakit masih di dalam kereta saya, yang di pandu menantu saya dan pesakit dan suaminya di belakang. Tetiba suaminya berkata, “Ustaz…tu”. Saya melihat pesakit dan menghampiri……tetiba dia meraung dengan kuat seperti kena tekan macam tadi. Saya terus tekan dan sentap keluar jin-jin itu.

“Jom masuk rumah” kataku, “Saya nak keluarkan yang ada kat dalam rumah dahulu”. Satu rumah saya tembak dengan aura pemusnah mengikut Gerak yang Di Gerakkan Dia. Menantu saya buat di luar, datang jiran memberitahu bahawa tadi siang semasa mereka tiada, dia lihat pesakit duduk di beranda sorang diri, diam aje. Jiran itu pun tahu bukan dia (pesakit) sebab nampak mereka keluar dan belum pulang.

Tetiba…ibu pesakit nampak semacam dan mula muntah-muntah……Pesakit juga mula nampak rimas dan mata melilau…..jeng jeng jeng….serangan bermula dari dalam rumah pula.


Episod 4 - Sihir Pemisah

Ibu pesakit muntah tiba2.... kuat menarik keluar muntah dan angin dari badan. Ini semua jin2 dlm rumah yg berkumpul dlm badannya dari mula dtg menengok anaknya yg sakit ni. Ayahnya mula merawat siibu, menarik keluar dgn gerak ....boleh merawat juga....

Ini sama mcm kes bakal mertua anak sedara saya yg dtg ziarah satu ketika dulu. Menyewa dikawasan elit juga dikajang. Dirasuki semasa dirumah, berdepan dgn saya, memggigil2 dan menangis tiba2. Dan tiba2 juga baik sendiri. Tak mampu jin2 yg merasuki pesakit yg berdepan dgnku duduk lama2... keluar sendiri sebelum aku buat apa2 pun. Bila menziarahi mereka ditrengganu sempena kenduri kahwin, saya diminta kerumah abangnya yg sulong, seorang tua guru disitu. Tuan Guru itu bertanya, " apa rahsia kamu sehingga ditakuti para jin?" Aku menjawab, " 2 kalimah syahadah" shj.

Pucat muka tuanguru itu," ini Syahadah Tokku Paloh" dia ngesahkan. Ilmu Gerak Faqir Sunan Kalijaga juga disahkan oleh Sunan Kalijaga sendiri melalui mimpi seorang wanita dari trengganu. Beliau telefon dan berkata, " semlm saya mimpi Sunan Kalijaga, dia berkata aku yg ijazahkan Gerak Faqir kpd Hj. Wan Zul Al Qubra". Dia search google dan jumpa blogku.

Pesakit pula mula tunjuk reaksi semacam, jin dari tubuh ibunya memasukinya pula. Bila ditekan, meraungla....sekejapan shj. Pesakit minta saya buang yg ada kat mulutnya. Bila saya tekup dagunya dan biar mulutnya terbuka, badannya menggigil kencang, meraung lagi...jin2 itu keluar dari mulut. Saya buat berkali2 sehingga pesakit dah rasa mukanya ringan.

Saya melihat ibunya yg mengadap saya, " menyampah aku tengok ustaz ni" katanya. "Hah...tak puashati ke?" Kataku kpd jin- jin yg ketakutan tu. Dia mula muntah lagi. Mereka keluar sendiri, tak perlu ku sentuh pun.
Ku biarkan siayahnya merawat siibu, baru ku tahu dia juga boleh merawat. Baru ku nampak kenapa dia amat menghormatiku dan menyarankan anak menantunya menjadi muridku......ibarat " hanya jauhari mengenal manikam". Duduk depan mata lihat sendiri. Tiada bacaan ruqyah, tiada guna herba bukan2, tiada air sakti, ku hanya berzikir dihati dan menekan jari ke tempat duduk jin.

Sambil2 baca surah Al Mulk. Yaasin dgn hafalan bukan baca kitab@buku, buek malu yo.....kalau beramal belum istiqomah, sambungla beramal sampai diterima amalam itu dan Allah redha dgn kamu.
Ku minta diri bila melihat siibu dan sianak sudah ok. Jam sudah pukul 1....esok mahu kerja ma. Apa2 kalau ada lagi, beritahu je.

Sampai saat ini, tiada apa2 berita. Mlm ni ku sedang menunggu kes kedua sihir pemisah yg dah 15 tahun .
TAMMAT

RAWATAN PESAKIT SIHIR MEMBUNUH DAN SIHIR PEMISAH


15/9/2015 – Jam 9 pm, temujanji dengan pesakit dari Batu Kurau, Perak. Menurut anaknya, ibu mereka (60an) kemungkinan di sihir. Sudah 3 hari lembik dan tidak sedarkan diri serta tidak makan.

Setelah pesakit dibaringkan dan terapi zikir di mulakan, sepertimana biasa pesakit mula keresahan. Tangannya mula menggapai tanganku yang di letakkan di kepalanya untuk mengalirkan arus gelombang pembakar Jin. Lama kelamaan ia meronta untuk melepaskan diri dari genggaman dan cengkaman tanganku. Anak-anaknya mula datang memegang tangan dan kaki ibunya, walaupun sudah berusia dan tidak makan beberapa hari tetapi kekuatannya seperti biasa sahaja kerana bukan lagi dirinya yang sedang bertindak tetapi Jin-Jin di dalam badannya yang sudah mula ketakutan dan gelisah kerana tidak sanggup menghadapi arus gelombang pemusnah yang ternyata memberi impak yg dasyat kepada mereka.

Mulut pesakit seperti membaca mentera……dalam bahasa Siam. Memang benar kerana Batu Kurau berhampiran sempadan Siam dan ini menunjukkan punca utama gangguan pesakit adalah sihir yang dihantar. Mulutnya tersebut minyak tetapi bahasa lain adalah mentera Siam yang kedengaran. Anak-anaknya sendiri pun tak faham bahasa Siam itu.


Pesakit meronta dan terus dengan bacaan menteranya, namun aku mencabar jin-jin ini, “bacalah mentera apa pun, tidak akan ada kesannya padaku” Bunyinya riak tetapi ia bertujuan menyakiti hati jin-jin ini yang makin tersiksa dengan gelombang dari tapak tanganku ini. Aku cuma menyombong dengan orang atau jin yang berlagak pandai dan hebat namun orang atau jin yang merendah diri, aku akan muliakan”.


Aku tekan tempat tertentu untuk menyiksa dan mereka (jin-jin) meraung kesakitan, tidak berdaya melawan dan bertindak balas tidak sepertimana pesakit yg di terapi ruqyah syariiyyah yang bangkit melawan perawat dan tiada langsung tanda ketakutan. Aku tekan dan lepas bagi memberi ruang untuk pesakit bernafas, rupa-rupanya pada masa itulah mereka melarikan diri keluar dari tubuh pesakit. Terdengar perkataan “Jom” dari mulut pesakit, rupanya mereka dah berpakat melarikan diri.


Pesakit mula reda dan melihat kiri kanan pada anaknya dan mula berborak, selepas 3 hari tidak sedarkan diri mungkin ada hilang sedikit ingatan menyebabkan anak-anaknya bertanya “kenal ni sapa”. Bila di angkat, pesakit sudah boleh berdiri dengan di bantu anak-anaknya, dan mereka pulang dengan hati yang puas, tidak sia-sia datang dari jauh untuk merawat ibu yang di kasihi.

PESAKIT SIHIR SEOLAH PENYAKIT KELAMIN SEMBUH DALAM SEMINGGU


27/11/2015 -Jumaat jam 8 mlm, mendapat message dari suami pesakit berkenaan kesembuhan terhadap penyakit isterinya setelah seminggu, dirawat selama 3 hari berturut2.

Menurut pemeriksaan doktor, penyakit ini adalah penyakit kelamin apabila berhubungan dengan ramai pasangan. Seperti penyakit Aids, Siplis dan sejenis dengannya. Apabila membuang air terasa kesakitan yg teramat sangat.

Mereka datang dgn penuh keyakinan untuk dirawat dan sembuh dgn izin Allah. Alhamdulillah, keyakinan dan pemahaman yg sama dlm bidang tauhid tasauf membawa keserasian .

Kaedah rawatan saya sama sepertimana kaedah merawat sihir atau saka dan pelbagai penyakit kronik yg lain spt Kanser, Stroke, Jantung Berlubang, Gout Kronik, Patah atau retak tulang, gangguan mental dan lain2. Hanya Kalimat 2 Kalimah Syahadah dan penggunaan tapak tangan dgn Berdoa dan Berzikir.

Kesakitan semakin berkurang dari hari pertama rawatan, rawatan kedua dan ketiga, bertambah-tambah hilang sakitnya.

Alhamdulillah, pada hari ini telah dimaklumkan akan kesembuhan sepenuhnya. Doktor hanya memberi antibiotik dan krim sapu yg tidak memberi menafaat.

Sakit akan pulih apabila bertemu ubatnya tetapi umat islam kini memilih dadah menjadi ubatan hidupnya sehingga membawa kesan kepada penyakit2 lain spt dari darah tinggi kpd kencing manis seterusnya samada sakit jantung atau rosak buah pinggang akibat sumbatan dadah yg terlalu byk dibuahpiggangnya.

Pilihan ditangan anda. Mengingkari Sunnah boleh membawa kpd kekufuran.

Kes Saka nenek tua berusia 100 tahun

10/11/2015 – Temujanji telah di buat pada siangharinya dan malamnya mereka datang seperti di janjikan. Pesakit di bawa oleh anak perempuannya dan di temani cucu lelakinya . Yang memperkenalkan mereka kepada saya adalah salah seorang murid saya.

Mulanya mereka berpesan kepada saya bahawa nenek tua ini tidak di beritahu akan hajat kedatangan mereka ketempat saya kerana di takuti nenek ini tidak akan mahu datang. Anak perempuannya syak ada sesuatu dengan ibunya yang mengganggu kehidupan dan kesihatannya. Perangai orang tua memang lah pelik sedikit apatah lagi berusia 100 tahun, namun yang membuat saya faham adalah masalah amalan ayat-ayat yang di amalkannya bertahun itu menimbulkan syak punca gangguan ini.

Sedang rancak anaknya bercerita, tiba-tiba nenek tua ini memotong dengan ceritanya pula. Baharulah saya tahu bahawa nenek tua ini dahulunya mak bidan. Tinggi ilmunya dan banyak pendampingnya. Anaknya seramai 12 orang disambutnya sendiri namun hanya 2 orang sahaja yg kekal hidup sehingga dewasa. Anak lelaki sulongnya baharu meninggal dunia dalam 100 hari. Dia kesedihan kerana cucu dan menantunya tidak dapat menerimanya setelah ketiadaan anak lelakinya.

Banyak tempat telah dibawa oleh anak lelakinya berubat semasa berada di Kelantan. Namun tiada seorang perawat pun yang mampu menghadapi pendampingnya, mereka mengalah awal-awal dan ada yang meninggal dunia dalam usia muda. Malah kata nenek tua ini, bukan mereka yang merawat nenek tetapi nenek pula yang merawat mereka , mungkin kena serang dengan pendamping nenek ini.

Melihat seriousnya masalah nenek ini, saya minta nenek berbaring. Tiada masalah dan tiada bantahan dari nenek. Saya mulakan seperti biasa ………tak sampai seminit nenek macam tersentak dan mula bercakap …..minta tolong keluarkan semua yang ada dalam dan luar badannya. Tiada halangan dari nenek kerana sememangnya dia mahu segalanya di keluarkan. Nenek menyebut , “lega kepala nenek, rasa ringan. Tu yang kat lutut kuat sangat tu”.

Saya berpindah ke bahagian kaki menekan lututnya dan menarik keluar dengan niat menghancurkan segala bisa dan racun. Nenek bangun mendadak dan bercerita macam-macam. Selepas selesai saya tarik keluar segala bisa , nenek bangun seolah tiada apa-apa , berbeza sepertimana mula datang tadi dipapah anak perempuannya.

Dia mula bercerita sambil melakonkan pelbagai aksi seolah tidak pernah sakit. Dan nenek duduk sambil membuat senaman serta melipat kakinya dengan terkejut, “dah boleh lipat”.

Nenek bertanya kepada anak perempuannya, “ bakpo tok ngoyat nok marhi sininyo takdi?” “Kito tok tahu, ni saing kito bowok ke” kata anak perempuannya sambil senyum. “Takot mek toksir marhi la”.

“Mok nok dok sini la, nak berubat sapa sia (berubat sampai baik betul) . Toksoh kelik lagi la.” “Mok nok suruh tok bomoh siup la, takdok sapa buleh” “Kito puulok hok siup tok bomoh”

“Sapa-sapa tadi mok tahu doh….orang ni buleh siup mok”.

Sememangnya segala dampingan nya tidak menjengok langsung kedalam rumahku. Tak berani masuk jejak ke dalam rumah atau di halang di luar rumah. Menurut menantuku, segala dampingan ada dengannya, yang paling kuat nyatanya Jin Ifrit. Namun aku tidak merasa terhalang atau ada gangguan malah segalanya berlalu dengan mudah. Itu yang membuat nenek tua ini gembira sehingga mahu tinggal di rumahku.

Nenek bertanya akan ilmunya dan menyebut-nyebut segala amalannya. Segalanya bacaan ayat-ayat suci , ilmu perbomohan dan perbidanan. Namun kenapa jadi macam ni??? Saya minta nenek tinggalkan segala amalan-amalan itu, nampak kesan dan bahananya mengamalkan ayat-ayat dengan menyakini kaifiatnya yang tertentu. Mendatangkan pendamping pelbagai jenis, sehingga tiada ustaz dan bomoh yang di temuinya sanggup dan mampu membuangnya.

Anak perempuannya memujuk ibunya, “kito kelik dulu mok, pahtu marhi semula”. “Ustaz ni dok denge anok cucunya, ado dale tu, tido belako doh. “ “Hoo lah, bui pitih doh….berapo?” tanya nenek. Saya tersenyum dengan gelagat nenek ni malah seronok melayan orang yg tua begini dengan kanak-kanak.

Merka pulang dengan hati gembira, jauh datang dari Kuantan malah akan berulang selagi nenek ini mahu datang. Aku juga puas, segala keyakinanku semakin terbukti hari demi hari dengan Petunjuk dan Hidayah serta Taufik dari Nya jua.

PESAKIT KES SIHIR PEMISAH – RAWATAN ULANGAN

27/8/2016 –Pesakit mengadu masih sakit di tangan dan bahagian abdomen. Sebelum dapat datang pun pesakit mengadu kesakitan yang amat sangat pada tangannya sehingga sesak dada. Semasa di terapi dahulu, tumpuan hanya pada bahagian kepala sahaja dan jin-jin yang duduk di situ semuanya keluar dan badan pun dah rasa ringan menurut pesakit.

Pesakit berbaring seperti biasa , rawatan di mulakan dengan di kepala dahulu. Tiada apa-apa kesan dan tempoh terapi pun sekejap sahaja di bahagian kepala. Ku suruh pesakit duduk dan tangan ku bergerak ke kedua belah tangannya dari belakang. Tiada apa-apa juga kesan yang membuat pesakit sakit atau rimas.
Ku tempelkan kedua tapak tanganku ke pinggangnya. Dia mula resah……

“ Bakpo mung toksir ceraikan dia nya…”

“Aku buak mace-mace doh….bagi perut kembung, muka hitam dan gatal-gatal”

“Mung marghi mano ni …?” tanya suami pesakit!

“Aku marghi kuil…”

Menurut suami pesakit, isterinya orang trengganu dan di sihir bekas kekasihnya orang trengganu juga.
Jin itu mula melakukan gerakan seperti si sami yang sedang menyusun gerak nya sambil membaca mantera-manteranya tetapi tidak kedengaran. Ku lihat gerak awal pembukaannya adalah gerakan ular , 2 tapak tangan di rapat dan di goyang-goyang…seperti kerasukan ular gitu.

Gerakan seterusnya seperti gerakan kebatinan para samai-sami atau ahli-ahli kebatinan seperti dalam filem seram Cina@ Thailand.

Takde hal pun padaku , aku terus berzikir tanpa henti dengan doa dan harapan yang tidak putus-putus mengharapkan pertolongan Ilahi dan syafaat Baginda agar di bantu memerangi jin-jin ini. Jin-jin ini mula menjerit kesakitan, gerak dan manteranya sikit tak memberi bekas padaku dan tak menjadi baginya.

Aku baringkan pesakit dan mula menekan bawah dadanya, kesakitannya makin terasa dengan rengekannya. Seketika aku beralih pula menampalkan kedua tanganku ke bahagian perutnya. Disini badan pesakit menggigil sekujur badan. Raungannya kuat, menanggung sakit yang tiada tara.

Aku beralih pula ke bahagian atas dan bawah abdomen….mengigil lagi. Di sinilah duduknya jin-jin yang selama ini mengganggu hubungan suami isteri. Tiada dah komunikasi, dan tiada kompromi lagi “bagiku buatmu. “ RUN or DIE

Hanya tapak tangan menyentuh bahagian yang sakit dan hati berzikir. Mulut diam tiada membaca apa-apa pun. Kenapa jin-jin itu tak mampu melawan sedikit pun. Aliran arus elektrik dari tubuhku (Nur Ilahiah) masuk mengalir ke dalam urat saraf di mana duduknya jin-jin itu membakar sekalian racun bisa2 dan rumah-rumah mereka yg terdiri sekian lama. Sekiranya penyakit kronik (medic) seperti kanser, gout,jantung, slip disk , patah tulang dan lain-lainnya arus Ilahiah ini mengisi kekurangan tenaga dan zat-zat yang di perlukan bagi menyembuhkan penyakit-penyakit itu dari dalam.

Sesiapa yang pernah melihat di dalam filem-filem Cina, bagaimana Sifu-sifu itu menyembuhkan dengan meletakkan tapak tangan dan kelihatan di dalam filem cahaya yg memancar dari tapak tangan memulihkan sakit dan penyakit-penyakit tersebut. Ini lah Ilmu Sihir Reiki yang di bawa Pendita-Pendita Tibet yang di pelopori oleh Doktor Usui Reiki yang berkembang di seluruh dunia . tetapi ilmu tapak tanganku adalah yang asli berbentul Al Maunnah dan Kekeramatan Leluhurku seperti Sunan Kalijaga dan Tokku Paloh.

Gerak Faqir Sunan Kalijaga dan Ilmu Syahadah Tokku Paloh ku warisi dari dlm aliran darah dan pada hakikatnya kedua leluhurku ini sudah mengijazahkannya kepada keturunannya ini yang mampu menguasai dan membawa ilmu ini dalam medan dakwah mengajak umat kembali mentauhidkanNya. Pengesahan demi pengesahan di terima dari masa ke semasa bagi yang di tunjuki kepada sesiapa yang di kehendakiNya.
Pesakit semakin lama semakin lemah dan semakin diam menunjukkan jin-jin itu mula keluar satu persatu.

Akhirnya pesakit kelihatan seperti tidur dan tenang. Ku tamatkan sesi terapi dan tutup dengan selawat Nabi Sallallahu Alaihi Wasallam.

Bukti jin-jin adalah penyebab dan punca penyakit selain stroke dan taun


Diriwayatkan daripada Nabi Sulaiman bin Daud a.s. bahawa baginda telah melihat seorang perempuan tua yang sudah beruban rambutnya, dua matanya berwarna biru, kedua-dua keningnya bertanduk, kecil betisnya, rambutnya kusut masai, mulutnya ternganga dan keluar pucuk api daripadanya, dapat membelah bumi dengan menggunakan kukunya yang tajam dan boleh memecahkan batu-batan yang besar dengan pekikan suaranya.

Nabi Allah Sulaiman bertanya kepadanya, siapakah kamu? Adakah kamu daripada jenis manusia atau jin? Kerana aku tidak pernah melihat orang yang paling hodoh selain daripada engkau. Perempuan itu menjawab:
“Akulah Ummu Sibyan (Ibu penyakit sawan) yang dapat menguasai ke atas anak Adam lelaki dan perempuan, aku boleh masuk ke rumah-rumah, boleh berkokok seperti ayam, menyalak seperti anjing, bertebah seperti lembu, bersuara seperti keldai dan kura-kura dan bersiul seperti ular.
Aku juga boleh bertukar-tukar wajah dengan pelbagai rupa, aku boleh mengikat rahim perempuan, boleh membunuh anak-anak di dalam kangungan dan mereka semua tidak akan mengetahui bahawa itu adalah angkara daripada aku, aku memasuki ke dalam rahim orang perempuan dan aku ikat rahimnya serta sumbat lalu dia tidak boleh mengandung dan jadilah rahimnya kosong, aku masuk ke dalam perut orang perempuan yang hamil di waktu janin di dalam kandungannya sedang membesar aku tendangnya, maka berlakulah keguguran dan jadilah rahimnya kosong semua.
Tambahnya lagi : “Aku menyusup masuk kepada kanak-kanak perempuan ataupun orang-orang perempuan yang telah dicalitkan dengan tanda kepadanya, lalu aku mengenakan penyakit dengan ekorku, aku tukarkan kegembiraan orang-orang yang sudah bertunang dengan kecelakaan, aku menyusup masuk ke dalam badan orang lelaki dan aku menghirup spermanya yang putih pekat dan tinggal di dalamnya mani yang cair lagi jernih, maka jadilah dia mandul dan tidak akan melahirkan zuriat.
Aku juga pergi kepada peniaga-peniaga dan aku palingkan jualannya. Dengan itu, dia tidak akan mendapatkan keuntungan, aku meresap masuk ke dalam bumi yang kering, lalu aku sapu menjadikan ia tandus. Dengan itu, ia tidak lagi menjadi subur dan segala tanaman tidak akan menghasilkan buah. Aku juga menyekat kanak-kanak kecil dan aku campakkan kepadanya kepanasan yang sangat panas dan kesakitan yang mengerikan. Maka, dengan itu mengigillah badan mereka sera diconteng-conteng rupa paras mereka supaya dibenci orang”.

Nabi Allah Sulaiman pun menangkapnya sambil berkata : “Wahai perempuan yang celaka! Kamu tidak boleh lari dari genggamanku sehingga berikan satu perjanjian dan sumpah setia kepada anak-anak Adam, lelaki dan perempuan”.

Begitulah kisahnya akan jin yang akan merosakkan anak Adam dengan berbagai cara yang kita tersangka oleh kita yang selama ini tidak mengambil peduli. Makanya apabila jin sudah melakukan peranannya, tentu kita boleh mengagak apakah kesannya kepada kita anak-anak Adam. Tanpa rawatan dari mereka yang benar-benar berilmu haqq dan berkebolehan, tentulah kita anak-anak Adam ini akan merasai kesengsaraan sepanjang kehidupan. Jika rawatan dilakukan oleh mereka yang tidak berada di jalan haqq, penyakit akan tetap datang dan pergi sebagaimana yang pernah di catatkan oleh Prof Shahidan Radiman dari National University of Malaysia, Faculty of Science and Technology.

Prof Shahidan Radiman mencatat:

Sebenarnya orang yang tidak belajar Ilmu Mengenal Diri tak guna mengamalkan perubatan Islam . Banyak kes berlaku dimana seseorang itu “mengubat” si pesakit dengan ayat Al-Quran dan sebagainya, tetapi sakit orang itu tak baik, iaitu sakitnya berulang. Mengapa demikian? Sebab jin yang dia “buang” itu tidak ke mana – ia hanya menyorok dalam badan atau keluar sekejap kemudian masuk balik? Sampai bila pun tak akan baik...
Orang yang tak belajar Ilmu Mengenal Diri amat berbahaya jika “bermain” dengan alam ghaib. Ibarat orang Melayu cuba melintas padang pasir Sahara tanpa unta dan bekal, tanpa “guide” Baduwi, memang pasti akan binasa atau membinasakan orang lain. Bukan saja jin pandai bermain wayang tetapi jenis dan perangainya beribu-ribu. Hanya orang yang sudah mengenal diri dapat mengenali semua makhluk-mahkluk itu . Itu sebabnya Ilmu Mengenal Diri sangat penting, khasnya di waktu sakaratul maut. Ia penting di dunia dan di akhirat. Begitulah perjalanan yang akan kita tempoh – jauh perjalanan, maka oleh itu, saya sarankan kepada semua pembaca, carilah ilmu untuk menyampaikan kita kepada Al-Haqq!...

CIRI KHAS HAMBA ALLAH, AHLI DZIKIR ...


Bismillahir-Rahmaanir-Rahim ... Seorang hamba ahli zikir bertumpu pada keyakinan yang benar, mendalam, dan mantap kepada Allah SWT sehingga ia senantiasa menjadikan Allah sebagai tumpuan harapan, kerinduan, pertolongan, dan tujuan dari setiap aktivitas dan amal-ibadahnya.
Apa pun yang terjadi baginya sama sekali tidak akan mengurangi keyakinannya pada
Allah dan bahkan ia akan selalu ridha akan ketentuan-Nya. Seorang hamba ahli zikir akan tercermin pula dari ibadah kesehariannya yang dilakukan secara benar, sungguh-sungguh, dan istiqomah.
Berikut ini adalah penjelasan lebih detail dari sebagian tanda-tanda sebagai perwujudan dari seorang hamba ahli zikir yang benar.


Ikhlas ...

Ciri utama dari seorang hamba ahli zikir adalah sangat menjaga keikhlasan dari amalnya, buah dari tingkat keyakinan yang begitu mendalam kepada Allah. Ia yakin bahwa Allah-lah yang menciptakan dirinya, dan hanya Allah-lah yang menguasai segala-galanya temasuk dirinya, masa depannya, hidup dan matinya.
Sehingga tujuan hidupnya sangat jelas dan pasti, yaitu menjadikan seluruh aktivitas hidupnya semata-mata sebagai pengabdian kepada Allah SWT. Semuanya dilakukan dalam rangka mengejar kasih sayang, keridhaan, dan indahnya bertatapan dengan Dzat Yang Maha dirindukan, yaitu Allah Azza wa Jalla.
Sungguh bagi pribadi seorang hamba ahli zikir akan memancarkan cahaya keikhlasan dari setiap tindakan yang dilakukannya, sangat jauh dari sifat pamrih, rekayasa, popularitas, serta menjaga diri dari sifat tamak akan kedudukan, jabatan, pujian, penghargaan, dan kerinduan balas budi.
Kepuasan yang tertanam jauh di lubuk hatinya hanyalah jika amalnya diterima oleh Allah, sehingga baginya cukuplah pandangan dan balasan dari Allah saja.


Zuhud ....

Karena sangat yakin akan kebesaran dan keagungan Allah, dan sangat sadar akan kecil dan sangat tiada artinya dunia ini bagi Allah SWT, maka bagi seorang hamba ahli zikir walaupun kesehariannya lekat dengan kesibukan dan gelimang duniawi namun ternyata keadaan duniawinya sangat bersahaja.
Sama sekali tidak ada kebanggaan dan cinta terhadap materi, tidak tamak, tidak serakah dan sangat jauh dari bermegah-megahan, atau bahkan bergelimang menikmati kemegahan.
Setiap harta duniawi yang dicari dan yang telah dimilikinya selalu diperhitungkan dengan baik agar dapat dipertanggung-jawabkan di hadapan Allah, serta dapat memberi manfaat yang besar bagi dunia dan akhirat dirinya dan juga orang lain.
Seorang hamba ahli zikir pastilah seorang ahli zuhud, yakni lebih yakin dengan apa yang ada di "tangan" Allah daripada dengan apa yang ada di tangannya. Dengan demikian seorang ahli zikir akan memiliki pribadi yang sangat khas, yakni sangat ringan dan menikmati dalam menafkahkan rezekinya, sangat dermawan, dan tidak mengenal kikir.


Berkepribadian tenang dan mantap ...

Keyakinan yang mendalam terhadap janji-janji Allah yang mustahil dipungkiri-Nya, serta tidak akan pernah meleset walau barang sedikitpun membuat kondisi mental yang sangat mantap dan stabil di dalam menghadapi situasi apa pun.
Di dalam lubuk hatinya tertanam keyakinan bahwa hanya Allah-lah satu-satunya pemberi jalan keluar yang Maha berkuasa atas segala-galanya sehingga mampu mengusir sifat was-was, gelisah, cemas terhadap urusan duniawi yang telah dijanjikan Allah.
Satu-satunya yang membuat gelisah dan cemas dirinya adalah pengingkaran terhadap segala hal yang menjadi kewajiban dan tanggung jawabnya kepada Allah SWT, juga atas segala nikmat dan amanat yang dikaruniakan-Nya.


Wara' ...

Dengan meyakini kemahacermatan serta kemahatelitian Allah SWT terhadap segala hal sehalus apa pun jua, dan juga keyakinan yang mendalam bahwa segala perbuatan pasti akan mendapat balasan.
Maka, seorang hamba ahli zikir akan sangat teliti dan berhati-hati dengan segala tindakannya agar benar-benar terbebas dari segala yang diharamkan oleh Allah SWT. Juga dari segala yang subhat (meragukan) sehingga dapat dipastikan segala yang dimiliki dan yang dimakannya benar-benar hallalan thoyiban. Hal ini menjadikan seorang ahli zikir adalah seorang yang sangat terpercaya.


Qolbunsalim ...

Kesadaran bahwa di antara kunci pembuka kedekatan dengan Allah SWT dan keselamatan di dunia dan akhirat kelak adalah menjaga kebeningan hati (qolbun salim), dan ditambah dengan keyakinan bahwa Allah Mahamengamat-amati seluruh makhluk-nya, siang maupun malam, terang ataupun gelap, terang-terangan ataupun tersembunyi, maka akan menjadikan diri seorang ahli zikir senantiasa menjaga kesucian hatinya, tidak pernah mau mengotori hati dengan segala kebusukan, buruk sangka, kedengkian, kebencian, dan kedendaman, atau aneka perasaan rencana buruk lainnya, benar-benar dijaga kecemerlangan kalbunya yang akan tampak terpancar dari segala perilakunya yang tulus, indah, dan mulia.


Optimis ....

Seorang ahli zikir memahami benar bahwa hidup di dunia ini hanya satu kali. Hidup yang satu-satu kalinya ini merupakan ladang berbekal untuk kehidupan di akhirat yang pasti dijalani di kemudian hari.
Semudera kehidupan ini disadarinya akan penuh dengan aneka gelombang masalah dan persoalan, namun keyakinan akan pertolongan Allah Yang Mahakuasa atas segalanya membuatnya selalu optimis.
Seorang hamba ahli zikir selalu bersemangat menggebu, pantang mengeluh, pantang putus asa dalam menghadapi pelbagai tantangan, rintangan, dan kesulitan sepelik apa pun masalah yang dihadapi.
Sama sekali ia tidak mengenal pesimis karena yang diandalkan bukan kemampuan diri melainkan pertolongan Allah yang Mahadekat dan Mahacepat pertolongan-Nya dan yang tidak terhalangi oleh apa pun dan siapa pun.


Energik (penuh semangat menggebu) ...

Menyadari bahwa umur (waktu) adalah modal yang sangat penting untuk taqorrub (mendekat) kepada Allah yang harus dipertanggungjawabkan. Maka, setiap ahli zikir selalu memperhitungkan pemanfaatan detik demi detik yang dilaluinya dengan mahacermat dan maksimal untuk menjadi ladang pengabdian terbaiknya kepada Allah SWT.
Akhirnya, ia benar-benar menjadi seorang yang terus menerus bergelora semangat juangnya untuk mengisi setiap detik yang dimilikinya dengan amal-amal dan karya terbaiknya. Semua dilakukan dengan niat setulus-tulusnya, tanpa kenal lelah, baginya rezeki terbesarnya adalah ketika dituntun dan diberi kemampuan oleh Allah untuk dapat melakukan amal terbaiknya dengan ikhlas bukan hanya masalah imbalan dan balasan.


Tawadhu ...

Ciri lain yang sangat khas bagi seorang ahli zikir adalah ketawadhuan, yaitu pribadi yang sangat rendah hati (bukan rendah diri), dengan kesadaran penuh bahwa segala apa pun kelebihan atau keutamaan yang ada pada dirinya mutlak adalah milik Allah yang dititipkan sejenak, dan semuanya adalah karunia Allah semata.
Maka, baginya tidak ada celah sedikit pun yang dapat menjadikan segala amal, prestasi, atau pujian yang dapat membuatnya menjadi ujub maupun takabur. Dia sangat meyakini hanya Allah-lah satu-satunya yang layak dipuja dan dipuji. Dia sangat sadar bahwa pujian yang ditujukan pada dirinya adalah pertanda bahwa Allah telah menutupi aib dan kekurangannya.


Akhlakul Kharimah ....

Kombinasi perilaku buah dari keyakinan yang mendalam akan terpancar dalam gerak-gerik, tutur kata, pengambilan keputusan, ide-ide dan gagasan, penyelesaian masalah, yang keseluruhannya benar-benar menjadikan ia seorang sosok pribadi yang indah, seimbang, adil, terpercaya penuh kharisma dan wibawa yang berdampak pada segala sikapnya yang memiliki nilai manfaat yang besar baik bagi diri pribadi, bagi umat, bagi dunia, dan akhiratnya. Subhanallah.