Monday, December 19, 2016

SIHIR DARI IBU TIRI KERANA HARTA PUSAKA.


11/12/2016 -Hari ni dapat panggilan dari sahabat , seorang tabib handalan dari Kadok Kelantan, untuk menolong merawat seorang pesakit remaja lelaki berusia 24 tahun yg katanya benci melihat ibunya, mahu di tendang ibunya bila berhadapan. Wahhh...bila mendengar anak memukul ibu, angin ku mula bergelora.

Mlm ni malam kenduri tahlil utk arwah ibuku, selagi ada orang tua dan sedara-mara di kampung, majlis sebegini dapat mengumpulkan ahli-ahli keluarga sekali-sekala kerana bila orang tua kita dah takde, sedara-sedara dah jarang bertandang, kita pun nak balik kg selalu pun, orang tua dah takde. Elok juga di anjurkan buat merapatkan silaturrahim dan berbuat amal hadiah buat kedua arwah ibu dan ayah.

Janji dengan sahabatku selepas majlis kami kesana. Lokasinya di dalam Rumah Kebajikan Orang-orang tua bersebelahan Penjara Pengkalan Chepa dan IPD.

Sampainya ke lokasi tuanrumah, bapa kepada pesakit menyambut kami dan kelihatan jalan terhenjut. " Geliak mitah anok lari takdi" katanya. Terseliuh bila cuba mengejar dan menangkap anaknya yg sakit cuba melarikan diri.

Ku lihat anak itu tenang sahaja, memandangku dan sahabat tanpa rasa takut. Firasatku, tiada jin padanya sekarang. Namun puak2 ruqyah ni, ada yg menasihati suruh berguru denganku, mereka enggan dan takkan mahu...kerana jin2 didlm tubuh mereka takut dgnku. Najis dgn kek takleh beza tapi konon nak cari ayat2 yg lebih power utk menghadapi kes2 histeria kronik. Dah buta hati buta lah mata.....buta di dunia buta juga di akhirat. Aku takkan terima puak2 ni selagi mereka tak bertaubat dgn sebenar2nya. Bukan takde pengalaman sebelum ni, budak2 ruqyah ni buat onar dlm jemaah....jin dlm badannya meroyan kepanasan, kita pulak di tuduhnya sesat. Walhal mereka byk kes2 takboleh selesai sedang dlm jemaah ramai kesaksian melihat kaedahku mudah shj dan tak lama...tiada menjerit2 baca ruqyah pun dan pesakit pun tidak meroyan sampai 5-6 oramg kena pegang. Terus lembik dan menyerah.

Ku suruh pesakit baring, tiada bantahan. Terapi di mulakan, pesakit tenang2 aje....ku hentikan rawatan. "

Takde pun dlm badan ni....takdak jin" kataku.

Pesakit ni sebelum ni di rawat sahabatku 2 hari lepas tetapi harini ber onar kembali. Mereka nak buat rawatan ulangan tetapi sahabatku berkata, " Takyah datang sini, ambo gi sano. Ada urusan dekat rumoh demo bebetule".

Sahabatku minta panggilkan adiknya. " Cuba tgk ada lagi tak dlm badan abangmu?". Anak lelaki ada 3 dan sorang pompuan. 2 drpd mereka terbuka hijab , yg di panggil dan yg dirasuk.

" Takde......". "Tadi ada kat luar dan atas bumbong".

"Cuba panggil" kataku.

Selepas mencuba....." tak nampak kat mana2 pun"katanya.

"Ada ketikanya jin tu masuk dan dia marah sungguh dgn mak" " Tgh kepala serabut mikir hal kerja dan motornya yg hilang, mula jin tu masuk"

Abangnya pula mencelah..." dia kalau di tanya banyak2, dia naik angin, mula la benda tu masuk".

Jeng..jeng...ku nampak jalan dah macamana nak suruh jin tu masuk. Hatiku menyuruh-nyuruh mereka bertanya banyak lagi, biar si sakit tu stress.

Tiba-tiba ibunya bersuara..." mung nak maroh bakpo kat aku?". Nah...ibunya pula kemasukan jin perasuk itu.

"Aku benci ko mung anok beranok". "Aku belako hok buak mung anok beranok sakit." "Aku sendiri buat...aku tok bomoh kan...."

"Aku buat tu....buat ni....." kata siibu yg di masuki jin penyihir menceritakan onarnya. Hehehe....lum aku paksa dan seksa lagi dah ngaku awal-awal.

Si abang pesakit bersuara, " tahu doh...sebab tu mung maroh. Mu masuk kat adik aku sebab dia tahu kerja mung lamo doh". " Mung maroh do'oh sebab kami dah tau kan?"

" Tau pong. Pah bakpo takleh lawan aku? Aku bomoh handalan." Kaatanyaaaa....

Hok ni ambo nok dengarnya. Akuan penyihir handalan sebab dah 12 tahun dia dok sakiti ibu pesakit ni kerana harta pusaka. Jumpa ustaz ke tokbomoh ke....lum berjaya. Sakit hati tak habis2 aku bila bapaknya citer pasal Darul Syifa Kota Bharu. Dibaca2 ruqyah, di buat air...pastu suruhnya balik. Budak tu dok mcm tu.....kurang ajar.

Aku bagi isyarat suruh si ibu baring. Si suami arahkan..." senah..baring". Si ibu tanpa bantahan terus berbaring.

Dengan 2 Kalimah Syahadah, aku letakkan 2 tapak tangan di kepala. Aku doa minta pertolonganNya, aku zikir nama-namaNya Yg Agung (Ismullah Al Adzham).

Si ibu mulanya ketawa, then spt biasa aku tekan 2 jari telunjuk kiri dan kanan ke point utama. Haah...menangis. " Tadi kata handal, moh kita berentap" kataku.

"Aduuhhhh...sakit la weiiii". Menangis la jin penyihir jelmaan si ibu tiri si ibu pesakit. Aku tak kasi peluang......kalau ngaku2 handal baik manusia apatah lagi jin.....siap sedia lah. Aku kerjakan cukup2.....tak sampai 10 minit, si ibu mula ucap 2 Kalimah Syahadah berulang2. Sudah sedar.

Istimewanya 2 anak lelaki si ibu ini boleh melihat yg ghaib semenjak kecil...seperti kes anak Imam yg di sihir voodoo. Tetapi tidak dapat bersekolah biasa mcm orang lain kerana di sekolah pun dia nampak mcm2. Tak histeria pun tapi cikgu2nya tak caya pun benda2 ghaib ni.

Memang patut sekolah2 pun di ganggu mcm ni sebab cikgu2nya baghal . Kalau kes histeria, asyik percaya dgn Darul Syifa je. Di sekolah menengah pengkalan chepa berhampiran, sekolahku dahulu, 2 bulan kes histeria ni berlanjutan. Mana perawat handalan Darul2 yg ada? Konon nak cari lagi ayat2 ruqyah yg lebih power utk tangani kes histeria ni kata muridku seorang tabib juga tetapi angkuh tak mahu berguru dgnku ( aku pun tak mahu orang sesat masuk dlm jemaahku). Dulu pun 4 orang , orang Darul Syifa yg nak dtg berguru sesat jalan, di sesatkan Allah SWT pergi kerumah lain yg di nampakkan mcm rumahku. Walhal semasa aku pindah ke kajang, mereka lah yg menunggu dan menolong memunggah barang2 rumahku.

Sahabatku ni, isterinya dan anak2nya yg juga punya kebolehan istimewa dpt melihat dan berkomunikasi dgn yg ghaib , menyelesaikan masalah histeria di sekolah kawasan mereka dgn mudah. Tetapi apa kata cikgu2 sekolah sebelum tu......" Ustaz tersohor marhi belako doh.....nak suruh adjust dgn budak umur 5 tahun ni?"

Apa berlaku........sebelum pergi anak sahabat ni minta 2 kain kuning. Sampai kesekolah, anak ini di masuki Roh........"Aku Laksamana Hang Tuah.....". Seorang demi seorang budak yg di rasuk tumbang.....cuma 2 orang tak tumbang2 tetapi sedar. Rupa2nya komunikasi antara yg ghaib sudah berlaku.....2 budak yg tak tumbang ini keturunan Puteri Saadong.

Bila di ajak menyelesaikan masalah histeris di Sekolah ......dia menolak. Dia takkan pergi tempat ramai tumpuan, aku juga. Berbanding mereka yg nak mengambil peluang mencari nama.....biarlah si luncai....

Si bapa mahu kedua anaknya kami didik dan asuh jadi mcm kami. "Gi belajar dgn tabib Rosli sambil2 belajar buat murtabak sohor di Kadok" .

"Belajar dgn Hj.Wan Zul Al Qubra, belajar mengenal diri mengenal Allah Azzawajalla".