Sunday, December 18, 2016

PESAKIT DI SIHIR BEKAS SUAMI

3/10/2016 -Janji di buat , mereka dtg petang selepas Asar. Ini keluarga dari jiran .

Masuk je kerumah pesakit menunjukkan reaksi tidak senang iaitu ketakutan dan menangis2. Ku perhatikan je pesakit ni, memandang wajahku pun tak mahu.

Suaminya tak cakap banyak, hanya menyebut, " ini lah isteri saya yg saya ceritakan dahulu masa bawa anak berubat, masa tu dia balik Sabah berubat di sana".

"Sebelum ni dah berubat di Wangsamaju, kata Ustaz tu dah buang 7 ekor jin. Tapi masih ada lagi ni".
Malah nak cakap banyak, saya minta pesakit baring. Tiada bantahan cuma diminta suami dok sebelah.
Dgn 2 Kalimah Syahadah dan berdoa, ku teruskan dgn zikir. Tak sampai seminit, reaksi mendengus. Kemudian dia ( jin) ketawa mengilai. Ku tekan satu tempat, tiada kesan dan masih ketawa.

Ku beri peluang dia ( jin) ketawa. Ku ikut gerak.....beralih tempat dan terus menekan perut dan dada.

Melolong la pulak....."sakiiii├Čiiiiit........sakiiit bang".

Ku suruh...." cuba ketawa macam tadi hihihihihihihi...." ku ejeknya.

Tak mampu dia ketawa...ku terus tekan dgn ibu jari pula....dgn menekan2, melolong la pulak setan2 jin tu.

" Aku takkan putus asa.....aaaaahhhh".

Bila dah tak dapat bertahan, dia bertanya " engkau ni siapa?". Biasa lah tu....tadi eksyen semacam. Bila bertahan pun tak dapat, melawan pun tak boleh, dia kehairanan. " Aku takkan putus asa.....aku akan kembali lagi" katanya. Pesakit mula lemah dan sedar.

Ku buat air penawar, bagi nya minum utk tenaga. Dia kemuntahan bila minum sedikit. Ku suruh habiskan, biar bertenaga semula. Nasib baik dlm 1/2 jam je....biasa jin2 otai mahu 2-3 jam.

"Ya" kata suaminya. Beberapa tempat sebelum ni 3 jam...katanya dah buang. Aku mandang ke atas...hmm..perawat setengah masak.

Temberang je lebih. Ini jin dari Sabah belaan orang sana entah Iban entah Dayak. Sihir orang Asli ...dah puas juga dia berubat merata. Itu yg jin tu hairan, bertanya siapa aku....hmmm...

Tak yah nak ku war war kat jin2 tu...bila dia pergi dan google kat alam dia....tahu lah dia siapa aku.

Tiba2 pesakit berkata, " Bang, dia ada kat luar...takut bang" sambil menangis2.Ku halakan tangan Iron Man ku bergerak ke arah suspect jin......niat tembak dan kurung mcm Ghostbusters.

"Ada lagi?" Tanyaku pada pesakit. " Takde dah" katanya.

Ku pesan kat suaminya.....apa2 datang je sini. Dgn perawat lain, dia leh wat main, kat sini dia takleh makan.

"Mahu cari pasal....datanglah" kataku.