Monday, December 19, 2016

2 Bulan darah haid tak berhenti.

9/12/2016 -Alhamdulillah, baru dapat message dari suami pesakit, darahnya sudah mula berhenti harini selepas 6 hari rawatan.

Ke klinik sudah ke hospital pun sudah, tiada rawatan cuma ubatan dadah-dadah terkawal yg di berikan, itu pun tiada kesan.

Kalau penyakit pelik-pelik memang gitu, sudah dpt pengesahan hospital yg mereka pun tak tahu punca dan tiada kaedah dpt merawatnya, baharu mula mencari alternatif.

Nasib baik pasangan ini menjumpai perawat yg betul-betul Islamik bukannya bomoh yg menawarkan rawatan Islam yg meruqyah dan menggunakan barang2 pelik2 yg tak masuk akal. "Ada ke perawat Islam suruh bakar batu....dah padam , masuk peti ais". "Merawat dlm gelap". "Guna garam halau jin". " Sembelih jin" mcm2......Nabi kita ada ajar camtu ke?


Tetapi ada juga pesakit yg ditakdirkan tidak sembuh.....yg ni dtg nak cuba2, dah habis ikhtiar mana2. Dan ada yg parah di kerjakan kat hospital baharu nak beralih arah.

Bila saya betul2 nak tolong, suruh datang semula, takde pulang datang, msg pun tidak. Bila dilihatnya rawatan hanya menggunakan gelombang zikir dan tapak tangan shj. Mencari kerana terdesak bukan yakin dgn kaedah yg saya gunakan. Mungkin kerana kurang yakin itulah tiada kesan apa2....Allah SWT dah tunjukkan. BUKAN SEMUA ORANG PERLU DI TOLONG, BIARKAN LUNCAI DGN LABU-LABUNYA. KALAU BERPATAH BALIK PUN TIDAK KU TERIMA.

Ada satu kes orang tua yg selalu berulang, sanggup ambil teksi dtg kerana anak2 sibuk manjang. Suatu hari gi berubat di Melaka, di tanya dek tok bomoh tu, " sebelum ni berubat di mana?" Then kata bomoh tu, "dah betul dah orangnya, takyah jumpa saya. Orang tu boleh ubatkan pakcik" setelah di scan nya saya.

Yg benar2 mencari ilmu haq, yakin walau byk kali tertipu dgn perawat temberang, namun ikhtiarnya masih berterusan. Solat, munajat...akhirnya ketemu jua