Wednesday, July 19, 2017

17/7/2017 - MANGSA ILMU PENGASIH (VVIP) PULIH SEPENUHNYA HASIL SOLAT HAJAT, TAHLILAN DAN YAASINAN.


[10/07, 17:45] : As salam....
Alhamdullillah semalam suami saya dh mula balik dan nak tido di rumah saya...Makan malam pun dh sama...sebelum ni dianx pernah dan x mahu makan...

[10/07, 17:45] : Hari ni kami sama2 puasa...

[10/07, 17:46] : Kalau boleh saya mohon nak tambah lg 5 hari lg utk solat hajat..boleh ke ustaz...


[10/07, 18:09] : Sy ajak suami sy berpuasa agar dia x de masa nak makan di rmh janda tu..tp sy risau gak...kalau dpt biar dia dot berpuasa enam direct ...tu sy mohon diteruskan solat hajat tu..


[12/07, 22:45] : As salam.just nk inform..Alhamdullillah dh nampak perubahan pd suami sy..Dia dh mula balik rumah...dan nak makan bersama di rumah...Anak2 pun happy bika ayahnya dh ada di rumah...cuma risau janda tu sentiasa call dan msge pd suami sy ..nape tak dtg ke rmhnya dan x pick up phone...

[12/07, 22:47] : Boleh ke mohon ustaz buatkan air penawar ke or bg suami sy benci or tutupkan hatinya utk berkawan rapat dgn janda tu...

[12/07, 22:49] : Sy nak ustazkan teruskan solat hajat tu utk 5 hari lg...boleh ke ustaz ?

[17/07, 20:54] : As salam....

Tkasih ustaz buatkan solat hajat.Alhamdulllillah dh byk perubahan pd suami...Harap dpt berterusan ......

[17/07, 20:57] : Suami dh mula ambil berat ttg saya dan anak2....Balik dan mau tido di rumah sy.Syukur sgt...
--------------------------------------------------------------------------
Kes lelaki terkena ilmu pengasih dan melupakan tanggungjawab terhadap isteri2 dan anak2 nya. Malah membiayai seluruh kehidupan si janda dan anak2nya serta menyerahkan kereta2 mewahnya kpd si janda hingga menjadi bualan masyarakat.
Masalahnya mereka tidak berkahwin tetapi tinggal bersama. Ini cerita masalah2 orang2 yg tidak ambo kenali tetapi mempercayai ambo utk membaiki kehidupan mereka.
Orang2 yg ambo kenali dan tau kebolehan ambo tetapi tidak mendatangi ambo, ambo pong tak kisah. Baik jiran2 baik sedara, pilihan demo belako. Bukan berbeza faham politik shj memecahbelahkan keluarga, faham dan kenali Tuhan yg berbeza pun keluarga huru hara.
Tuhan ambo Tuhan Yg Esa, tiada yg berkuasa selainNya dan Dia Maha Mendengar lagi Maha Menyembuhkan. Tuhan ambo tidak perlu pengantara benda2 maujud utk MENYEMBUHKAN.KekuasaanNya meliputi, DIA hanya berkata KUN.....
LA ILAHA ILLALLAH.

15 JULAI 2017 -PESAKIT KANSER DARAH SEMBUH DENGAN RAWATAN SECARA JARAK JAUH


22 Jun 2017 :

"Assalam ustaz,, maaf mengganggu msg d lwat malam, sdikit prtanyaan dr sy. Sy ad follow post2 d wall fb ustaz tentang mngubati scr jarak jauh, sy ada seorg kawan didapati kanser darah. Apakah boleh di ikhtiar dgn cara itu Ustaz, mohon pencerahan Dan pndangan dr ustaz, Salam."
------------------------------------------------------------------------

"Mgkin sudah d stage 4 ustaz, dr sudah bgthu nti kena buat kimo, jdi bagaimana pndangan ustaz."

------------------------------------------------------------------------


15 Julai 2017 :


"Assalamualaikum ustaz, alhamdulillah ustaz, syukur ya Allah ustaz, terima kasih byk2 ustaz, berkat doa dan pertolongan ustaz. Tdi kawan sy jumpa Dr, Dr ckap buah pinggang yg rosak 60% baik, dan keseluruhan kshtn tbuh bdan dia dh 80% baik ustaz, alhmdulillah ustaz, Allahuakhbar, "
--------------------------------------------------------------------------


KALAU DIA BERKEHENDAK, TIADA MASALAH PUN. DALAMASA 7 HARI RAWATAN SECARA JARAK JAUH, MENGATASI TEKNOLOGI "CANGGIH" BARAT OLEH TEKNOLOGI ROHKU, GELOMBANG PENYEMBUHAN ( TENAGA ZIKIR) MEMUSNAHKAN PENYAKIT TANPA ASBAB UBATAN KIMIA BERACUN MAHUPUN MESIN2 PEMBUNUH.

LA ILAHA ILLALLAH.

*“AGENDA JAHAT” DI DALAM INDUSTRI PERUBATAN MODEN*

*Kalau anda dah mula baca artikel di bawah maka baca hingga habis...*
[23:40, 02/10/2016] syed comp 2: http://bumiyangtercinta2.blogspot.my/…/agenda-hitam-di-seba…
Tolong baca dengan serius..
[23:58, 02/10/2016] ‪+60 18-576 5677‬:
*“AGENDA JAHAT” DI DALAM INDUSTRI PERUBATAN MODEN*
Tahukah anda bahawa Industri perubatan moden merupakan industri yang kedua terbesar didunia selepas industri minyak mentah? Purata pendapatan tahun 2013 untuk industri perubatan ialah melebihi USD 1.32 Trillion.
Oleh kerana matlamat sebenar industri perubatan adalah untuk mengaut keuntungan, maka jangan berharap mereka akan “menyembuhkan” penyakit anda. Anda adalah “pelanggan tetap” mereka.
Perkataan “Cure” atau “Penawar” adalah suatu istilah yang “DI HARAMKAN” didalam kamus kedoktoran dan mereka hanya mahu menggunakan perkataan “Treatment” atau “Berubat”.
Di dalam Bahasa Greek, perkataan “Pharmacy” bermaksud “SIHIR”. Kenapa jadi begitu?
*Ubat Sintetik (Tiruan)*
Setiap ubat yang dibuat oleh syarikat perubatan (BIG PHARMA) adalah dari jenis sintetik iaitu tiruan (bukan dari bahan semulajadi). Bahan-bahan yang digunakan oleh mereka terdiri dari kimia dan racun yang amat merbahaya.
Ubat tersebut dicipta untuk menghilangkan kesan-kesan sampingan akibat sesuatu penyakit dan bukannya untuk menyembuhkan penyakit. Contohnya ialah ubat untuk penyakit kencing manis. Ubat kencing manis hanya akan mengurangkan tahap kencing manis tersebut dan bukannya menyembuhkan penyakit kencing manis. Sebab itu para pesakit terpaksa makan ubat untuk sepanjang hayat mereka.
Malah ubat kencing manis tersebut juga akan memberi kesan buruk sehingga mengakibatkan penyakit lain pula akan muncul. Begitulah seterusnya sehingga pesakit tersebut meninggal dunia.
*Antibiotics*
Antibiotics ialah sejenis ubat yang akan membunuh kesemua bakteria (yang baik dan jahat) didalam badan kita. Ini akan memberi peluang kepada bakteria jahat untuk bertambah didalam badan kerana tidak ada keseimbangan. Akibatnya ialah kita akan mudah mendapat penyakit seperti kanser, kerosakan buah pinggang dan sebagainya.
Antibiotics juga boleh mengakibatkan masaalah hilang ingatan atau digelar sebagai “memory loss”.
Bawang putih (garlic) merupakan Antibiotics yang semulajadi dan telah digunakan sejak beribu-ribu tahun untuk mengubati berbagai jenis penyakit. Amalkan memakan Antibiotics semulajadi iaitu bawang putih (garlic). Antibiotics semula jadi (bawang putih) tidak ada sebarang kesan sampingan untuk kesihatan.
*Chemotherapy*
Penyakit kanser merupakan punca pendapatan utama industri perubatan moden. Sebenarnya telahpun ada banyak cara semulajadi untuk menyembuhkan penyakit kanser tetapi tidak dibenarkan oleh industri perubatan moden (BIG PHARMA).
Chemotherapy digunakan oleh para doktor untuk “berubat” pesakit kanser. TETAPI chemotherapy mempunyai kesan sampingan yang sungguh dahsyat iaitu ia akan membunuh sel-sel yang sihat, membunuh pesakit dengan cepat, kerosakan sistem pertahanan badan (immune system), dan banyak lagi.
Apabila pesakit kanser itu mati selepas proses Chemotherapy, maka para doktor akan menyalahkan penyakit kanser tersebut dan bukan menyalahkan Chemotherapy.
Chemotherapy merupakan punca keuntungan nombor 1 kepada hospital dan klinik. Dari setiap 100 pesakit, 97 pesakit akan mati kerana Chemotherapy. Hanya 2% hingga 3% sahaja yang akan hidup selepas rawatan Chemotherapy.
*Suntikan Vaksin*
Setiap vaksin (MMR, Tdap, Dtap, Gardasil dan sebagainya) terdapat didalamnya sel manusia yang diambil dari bayi yang mati akibat keguguran. Apabila sel ini disuntik kedalam badan manusia, maka sistem pertahanan badan (immune system) akan menganggapnya sebagai benda asing dan akan menyerang sel tersebut. Apabila ini berlaku, maka sel badan kita juga akan dianggap sebagai benda asing oleh sistem pertahanan badan kita. Maka peluang untuk mendapat penyakit kanser dan juga berbagai penyakit lain adalah tinggi.
Didalam vaksin juga terdapat virus yang telah diubahsuai oleh saintis (yahudi illuminati) dan virus tersebut boleh menyebabkan manusia menjadi bodoh dan tidak mampu untuk mengurus diri sendiri, contohnya ialah penyakit “Autism”.
*Virus adalah ciptaan manusia*
Kesemua “Virus” yang terdapat di zaman ini contohnya seperti AIDS, SARS, EBOLA, ZIKA, H1NI dan sebagainya adalah ciptaan manusia (yahudi illuminati) dan dibuat didalam makmal. Setiap tahun mereka akan menciptakan suatu “virus” yang baru dan akan menyebarkannya melalui suntikan vaksin yang kononnya untuk “berubat” penyakit tersebut. Sebab itulah “virus” tersebut tidak pernah wujud 100 tahun dulu malah ibu bapa kita juga tidak pernah mendengarnya sewaktu mereka masih kecil.
Penciptaan “virus” tersebut adalah sebahagian daripada “Agenda 21” dari United Nations (UN). Apakah itu “Agenda 21”?
“Agenda 21” ialah untuk “mengurangkan jumlah penduduk dunia” sehingga hanya tinggal 500 juta sahaja. (penduduk bumi kini ialah 7.3 biliion).
Bidang kedoktoran telah digunakan oleh “yahudi illuminati” untuk menjayakan “Agenda 21” dari United Nations.
*Kesimpulan*
Allah S.W.T. telahpun menciptakan “Cure” atau “Penawar” untuk setiap penyakit. Semuanya terdapat dalam bentuk semulajadi seperti herba-herba, sayur-sayuran dan buah-buahan.
Amalkan memakan herba-herba, sayur-sayuran (yang tidak beracun), dan buah-buahan (yang asli dan bukan GMO).
Berikut adalah herba-herba yang sesuai untuk “penawar” penyakit:
1) Darah tinggi (High blood pressure): Bawang putih (garlic), jus limau suam (warm lemon juice), Pisang (banana), tembikai (watermelon), daun rerama (butterfly leaf plant).
2) Sakit kepala (Migraine): Halia dan limau (ginger with lemon).
3) Demam (fever): Jus limau (lemon juice), halia (ginger).
4) Kanser (Cancer): Daun ganja (marijuana), Halia (ginger), bawang putih (garlic), Daun semambu (neem leaves), daun rerama (butterfly leaf plant).
5) Sakit mata (eye problem): Kurma (dates) ,Lobak merah (carrot).
6) Cirit-beret (Diarrhea): Bawang putih (Garlic).
7) Gastrick: Air kelapa (coconut water), Kurma (dates).
8) Asthma: Pisang (banana), bawang putih (garlic), daun rerama (butterfly leaf plant).
9) Alzheimer: Minyak kelapa (Coconut oil).
10) Batuk (Cough): Jus nenas (pineapple juice), Bawang putih (garlic).
11) Gout: jus nenas (pineapple juice), daun rerama (butterfly leaf plant).
12) Sakit jantung (heart disease): Lobak merah (carrot).
13) Sakit perut (stomach ache): Bawang putih (garlic), halia (ginger).
14) Kencing manis (Diabetes): Bawang putih (garlic), halia (ginger). Daun semambu (neem leaves), daun rerama
15) Lain2 penyakit: boleh disembuhkan dgn mengelakkan diri dari makanan rapu dan minum air bersih yg cukup serta makan makanan yg Allah cipta tanpa ada campurtangan manusia seperti ulam2man dan buah2an yg bukan GMO...

10/7/2017 - PESAKIT-PESAKIT JARAK JAUH MELAPORKAN PERKEMBANGAN POSITIF SORANG DEMI SORANG😊😋😎🤗.


Lega menerima laporan seorang demi seorang, melaporkan perkembangan positif, kesembuhan dan perubahan ketara pesakit yg mereka minta dirawat.
Rata-ratanya gangguan sihir dan saka di rawat secara jarak jauh dari awal ramadhan. Tak kurang yg diam terus, mungkin message tak sampai utk mereka memberi laporan.
Bagi kes-kes kanser , beberapa kematian di rekodkan. Sesungguhnya Allah SWT Maha Mengetahui....pesakit yg di rosakkan tubuh badan mereka dgn pemutusan uraf saraf dan kimo serta kerosakan yg yg teruk akibat terlalu lama menanggung sakit gara-gara racun dan bisa yg menjalar di dalam tubuh badan mereka, DIA permudahkan pemergian mereka, meringankan kesengsaraan pesakit dan meringankan beban keluarga menjaga pesakit yg ibarat mayat hidup. Kanser sejenis sihir/ gamgguan jin2 namun tidak semua mahu menerimanya kecuali yg telah menyaksikan kesembuhan yg mudah melalui perawatan sunnah.
Gangguan saka dan sihir pemisah yg byk di terima, alhamdulillah....seronok bila keluarganya melaporkan perubahan positif, sudah kembali bersama keluarga, berpuasa dan berhari raya bersama.
Saya perlukan lapuran kerana saya buat kerja bukan main-main. Jika belum selesai, eloknya di teruskan...sesi kedua dan berikutnya. Kesembuhan datang bukan secepat kilat bila datangnya selambat semut

10/7/2017 - PESAKIT GANGGUAN SAKA KELUARGA SEMBUH


Panggilan dari isterinya yang telah datang untuk merawat suaminya yang di ganggu saka keluarga yang membuat pesakit benci kepada isterinya dan mengikut kata dan menyara kakaknya yang menjanda seolah di kawal atau pukau gara-gara mahu adiknya terus menyara dan membantu keluarga dan adik beradik yang lain.
Pesakit seorang yang baik hati dan pemurah namun menyia-yiakan isterinya gara-gara bantahan halus dari hati kerana suaminya melebihkan keluarganya dari isterinya sendiri. Jin saka ini lah yang menghasut dan menimbulkan panas baran pesakit setiap kali bersama isterinya tanpa sebab-sebab yang munasabah.
Alhamdulillah, musim Raya ini telah membuktikan bahawa rawatan yang di lalui tidak sia-sia.....pesakit totally berubah menurut isterinya dan semuga kebahagian yang di nanti nya selama 20 tahun lebih muncul semula.
Rawatan suaminya fasa pertama , kedua dan ketiga adalah secara jarak jauh. Namun dalam masa rawatan fasa pertama beliau telah tersedar dan telah merujuk kembali yakni merawat dengan orang tua yg berkebetulan berhampiran juga dengan saya tinggalnya. Sementara isterinya terus menerus datang kepada saya untuk rawatan secara jauh buat suaminya dan menyucikan rohani dan jasmani dirinya juga.
Rawatan fasa pertama, kedua dan ketiga fidyahnya sama , dan di lakukan selama 7 hari selepas setiap Solat , tahlil dan Yaasinan. Alhamdulillah dengan keyakinan isterinya walau suaminya pergi berubat juga tapi culas sehingga perawatnya marah-marah kerana tidak datang untuk sesi ulangan namun Rawatan secara rohani terbukti lebih ampuh dan mendapat perkenanNya untuk sembuh akhirnya.
Yakin, sabar, redha, tawakal dan ikhlas.......DIA BELAKA. "Aku menurut persangkaan hamba-hambaKu...."
LA ILAHA ILLALLAH.

8/7/2017 - PESAKIT STROKE DARI MANDALAY SUMATERA - SEMBUH SEPENUHNYA.


Pesakit menelefon meminta di rawat kerana dah seminggu tangannya kebas dari bahu. Pesakit ulangan gara2 serangan gurunya turut ingin mengulangi rawatan . Sementara murid kanan yg juga boleh merawat turut hadir berhari raya.
Pesakit kebas tangan ni menyatakan sebulan sebelum ramadhan ada bawa bapanya yg lumpuh separuh badan utk di rawat 3x. Alhamdulillah katanya dah boleh berjalan cuma bertongkat sebab kekuatan belum dapat sepenuhnya.
Katanya lagi bapanya dari kampung Mandalay Sumatera, di rujuk kepada doktor pakar di Jakarta. Namun beliau bercadang untuk di rawat dengan saya. Saya memang tak ingat yg mana satu kerana pesakit amat ramai kebelakangan ini.
Beliau menceritakan bapanya respons on the spot. Sebelumya merasa telah kehilangan tangan dan kaki kiri kerana tak rasa langsung dan tak nampak tangan nya. Selepas saya sentuh dan zikirkan dgn kaedah " jumper"...arus zikir elektrik dari badan saya mengalir ke badannya dan menghidupkan saraf2nya.
Pesakit bertanya isterinya tangan siapa di atas dadanya selepas saya letakkan tgn kirinya di dadanya. Baru tersedar dia masih punya tangan. Begitu juga kakinya, di garu2 dgn kaki kanannya. Saraf pesakit berfungsi on the spot. Keajaiban Allah SWT, Tuhan Yg Maha Penyembuh menyalurkan kekuasaanNya kpd Khalifah Nya wakil Nya di atas mukabumi.
Tangan pesakit ( anaknya) juga hilang kebas on the spot. Sebelum hanya sentuh pun sakit. Selepas saya tarik buang bisa.....di rasanya tangannya hilang sakit dan tiada kebas lagi. Keajaiban depan mata.....dulu pun ramai saksi masa kes stroke bapanya iaitu murid2 saya dari Grik yg datang berbaiah dan mlm tadi pesakit dan murid2 saya ada bersama.
Pesakit serangan guru nya ni....menurut scanning murid saya yg dah ada ilmu scan, ada siluman di kunci di dadanya dan beberapa tempat lain di badannya. Jin2 dan siluman dari hantaran syeikh toriqat sesat yg tersohor suatu ketika dulu......kononnya Ilmu martabat 7. Kini ku uji dgn ilmu martabat 7 warisanku dgn warisannya, haq vs batil.
Murid kanan ku di kaki seorang dan di dada sementara aku menumpu di kepala. Kemudian aku beralih ke dada dgn membacakan Surah yaasiin, Al mulk dan As sajdah sementara menantu ku merungkai ikatan di bahagian kepalanya.
Gegaran di dadanya berulang-ulang......sehingga cool dan dapat alamat selesai baharu ku berhenti. Pesakit mengakui rasa ikatan terlekang baik di dada mahupun di kepalanya.
Mudah2an kuncian di dadanya terungkai kali ni. Aku bukan reti mengalah dan tiada masalah utk berdepan dgn bomoh/ dukun atau mana2 guru sesat yg menganiayai orang......LU LANGSI LU MATI.
SANDARAN KU HANYA YG MAHA BERKUASA. DIA TUHANKU....TIADA TUHAN SELAIN DIA.

7/7/2017 - Message di terima hari ini.


"Salam haji...dulu saya ada bawa isteri kawan ketumbuhan dalam perut dan dia tengah mengandung...sekarang sudah hilang doktor tanya mana pergi benda tu..dia baru berubat sekali saja n Allah makbul utk sembuh"
Susah sangat ke nak telefon atau message ucap terimakasih? Dah la fidyahnya tak seberapa, risiko yg di tanggung tinggi, nak kena operate pulak tu....🤔
Nak- nak kes saka...anak pinak susah menanggung tanggungjawab menjaga ibu yg seperti mayat hidup. Nak minta datang rumah tapi fidyah ikut sukahati dia.
Kes gila pun ada....anak yg gila tepon kata mak bapak dia hanya nak merawat yg bayarannya ikhlas. Suka hati ko lah labu.

Sakit Itu Penghapus Dosa


Oleh: Ustadz Yusuf Suharto, Ketua Aswaja NU Center Jombang
Pertanyaan:
Saya pernah mendengar sebuah hadits Rasulullah SAW. yang diriwayatkan oleh Imam al-Bukhori yang menceritakan ketika Nabi SAW. menjenguk orang sakit, beliau berkata:
لا بأس طهور إن شاء الله
“Tidak apa, semoga menjadi penghapus dosa, jika Allah menghendakinya.” Apakah benar sakit itu bisa meluruhkan dosa?
Ali Ridlo (Madura)
Jawaban:
Benar sekali, sakit dan musibah itu bisa menjadi sarana untuk peluruhan dosa. Namun, tentu tidak serta merta demikian jika dalam hati dan sikap justru kita tidak menerima, atau tidak sabar atas apa yang menimpa kita itu. Sabar tak hanya dilakukan ketika kita diuji dengan sakit, tetapi juga ketika kita diuji dalam kondisi sehat. Ketika sedang diuji sakit, kesabaran seseorang akan tampak dari akhlak dalam menyikapinya.
Telah disebutkan dalam Shahih Bukhari dari hadits Abu Hurairah radhiallohu ‘anhu bahwa Rasulullah Shallallohu ‘alaihi wasallam, bersabda:
ما أَنْزَلَ الله دَاءً إلا أَنْزَلَ له شِفَاءً
“Tidaklah Allah menurunkan satu penyakit melainkan Allah telah menurunkan untuknya obat penyembuh,” (HR.Bukhari,no:5354)
Demikian pula disebutkan dalam Shahih Muslim dari hadits Jabir radiallohu ‘anhu, bahwa Rasulullah Shallallohu ‘alaihi wasallam, bersabda:
لِكُلِّ دَاءٍ دَوَاءٌ فإذا أُصِيبَ دَوَاءُ الدَّاءِ بَرَأَ بِإِذْنِ اللَّهِ عز وجل
“Setiap penyakit ada obatnya, jika obat itu sesuai dengan penyakitnya, akan sembuh dengan izin Allah Azza wajalla,”(HR.Muslim¬,no:2204)
Disebutkan pula dari hadits Usamah bin Syarik radiallohu ‘anhu, berkata : Telah datang seorang Baduwi kepada Rasulullah Shallallohu ‘alaihi wasallam, lalu berkata: Wahai Rasulullah, Siapakah manusia terbaik? Beliau menjawab: yang paling baik akhlaknya. Lalu Ia bertanya lagi: Wahai Rasulullah, Apakah boleh kami berobat? Jawab Rasulullah Shallallohu ‘alaihi wasallam, “Berobatlah wahai hamba Allah, sesungguhnya Allah tidak menurunkan satu penyakit melainkan Allah menurunkan obat untuknya, ada yang mengetahuinya dan ada pula yang tidak mengetahuinya.”
Dengan demikian sesungguhnya, sangatlah merugi bagi seorang yang ketika diuji sakit disikapi dengan emosi. Tetap saja tak akan menjadikannya sembuh dari sakitnya, bahkan akan menambah deritanya. Kalau mereka mengetahui bahwa sakit itu akan meluruhkan dosa, mungkin mereka akan sangat bersyukur telah diberi sakit. Selanjutnya, bagaimana sikap sabar kita dalam menghadapinya? Ada beberapa sikap sabar yang dapat kita latih saat kita diuji sakit.
Sikap Berprasangka Baik kepada Allah
Sikap tersebut dapat kita awali dengan sikap menyadari sepenuhnya, bahwa tubuh ini bukan milik kita, melainkan milik Allah Swt. Dia-lah yang menjadikan kita sehat, sakit, dan lain sebagainya. Walaupun kita berobat ke dokter, tetapi semua keputusan ada dalam kehendak-Nya. Selain itu, kita patut menyadari bahwa setiap sakit yang kita derita pada hakikatnya sudah diukur Allah Swt. Sikap sabar tersebut akan berbuah keyakiyang. Kita akan meyakini bahwa Allah Swt. tak akan menimpakan suatu penyakit pada kita bila tak ada hikmahnya. Sehingga, kita terpanggil untuk mengevaluasi diri. Mungkin saja sakit yang kita derita sebab kita tak memenuhi hak anggota tubuh kita dengan benar. Misalnya, kita melalaikan diri dengan memporsir pikiran sehingga kepala menjadi pusing, mengabaikan hak perut sehingga perut menjadi sakit, tak menyempatkan olahraga sehingga tubuh mudah lemah, dan kelalaian dalam memenuhi hak anggota tubuh lainnya.
Sikap Menerima Sepenuhnya Ketentuan Allah Swt.
Sikap ini dilakukan dengan cara tak berkeluh kesah, atau bahkan berputus asa. Berkeluh kesah dan berputus harapan merupakan tanda-tanda dari ketidaksabaran. Biasanya orang sakit bukan menderita sebab sakitnya, tetapi lebih kepada sikapnya yang hiperbola dalam menghadapinya. Hal ini mengindikasikan bahwa orang tersebut kurang dapat menerima ketentuan Allah Swt. sehingga ia terdorong keinginannya untuk dikasihani dan orang-orang berempati padanya. Memang tak mudah menerapkan rasa sabar dan syukur pada saat kesusahan. Oleh sebab itu, separah apapun penyakit kita, cobalah untuk menghadapinya secara proporsional dan tak berlebih.
Sikap Merenungkan Hikmah Sakit
Hal ini bisa menjadi wahana untuk menginstropeksi diri, juga sebagai penggugur dosa. Sesungguhnya, orang-orang sabar memiliki kemampuan untuk dapat dekat dengan Allah Swt. Oleh sebab itu, jadikanlah sabar sebagai penolong kita seperti halnya shalat yang seyangtiasa kita kerjakan.
Selain sikap sabar, kita juga patut mensyukuri segala ujian yang menimpa kita. Sikap syukur ini bisa kita kerjakan dengan meningkatkan ibadah kita kepada Allah Swt. Dengan sikap ini akan semakin mendekatkan kita kepada Rabb, Allah Swt.
Sakit dan Musibah merupakan Penghapus dosa
Telah menjadi ketetapan dari Allah Azza wa Jalla bahwa setiap manusia pasti pernah mengalami sakit dan musibah selama hidupnya. Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman :
“Dan sungguh akan Kami berikan cobaan kepadamu dengan sedikit ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, jiwa dan buah-buahan. Dan berikanlah berita gembira kepada orang-orang yang sabar, (yaitu) orang-orang yang apabila ditimpa musibah mereka mengucapkan ‘Inna lillaahi wa innaa ilaihi roji’uun’. Mereka itulah yang mendapat keberkatan yang sempurna dan rahmat dari Tuhan mereka, dan mereka itulah orang-orang yang mendapat petunjuk ”. (QS. Al-Baqaroh : 155-157).
Ini adalah hikmah terpenting sebab diturunkannya sakit dan musibah. Seringkali kita mendengar manusia ketika ditimpa sakit dan musibah malah mencaci maki, berkeluh kesah, bahkan yang lebih parah meratapi nasib dan berburuk sangka dengan takdir Allah. Nauzubillah, kita berlindung kepada Allah dari perbuatan semacam itu. Padahal apabila mereka mengetahui hikmah dibalik semua itu, maka –insya Allah– sakit dan musibah terasa ringan disebabkan banyaknya rahmat dan kasih sayang dari Allah Ta’ala.
Hikmah dibalik sakit dan musibah diterangkan Rasulullah shallallahu alaihi wa sallam, beliau bersabda:
“Tidaklah seorang muslim tertimpa suatu penyakit dan sejenisnya, melainkan Allah akan mengugurkan bersamanya dosa-dosanya seperti pohon yang mengugurkan daun-daunnya”. (HR. Bukhari no. 5660 dan Muslim no. 2571).
“Tidaklah seseorang muslim ditimpa keletihan, penyakit, kesusahan, kesedihan, gangguan, kegundah-gulanan hingga duri yang menusuknya, melainkan Allah akan menghapuskan sebagian dari kesalahan-kesalahannya”. (HR. Bukhari no. 5641).
“Tidaklah menimpa seorang mukmin rasa sakit yang terus menerus, kepayahan, penyakit, dan juga kesedihan, bahkan sampai kesusahan yang menyusahkannya, melainkan akan dihapuskan dengan dosa-dosanya”. (HR. Muslim no. 2573).
“Sesungguhnya Allah benar-benar akan menguji hamba-Nya dengan penyakit, sehingga ia menghapuskan setiap dosa darinya”. (HR. Al-Hakim I/348). “Tidaklah seorang muslim tertusuk duri atau yang lebih dari itu, melainkan ditetapkan baginya dengan sebab itu satu derajat dan dihapuskan pula satu kesalahan darinya”. (HR. Muslim no. 2572).
Apabila sakit dan musibah telah menimpa, maka seorang mukmin haruslah sabar dan ridho terhadap takdir Allah Azza wa Jalla, dan harapkanlah pahala serta dihapuskannya dosa-dosanya sebagai ganjaran dari musibah yang menimpanya.
Sakit dan musibah juga diharapkan mampu menyadarkan seorang hamba yang tadinya lalai dan jauh dari mengingat Allah –karena tertipu oleh kesehatan badan dan sibuk mengurus harta– untuk kembali mengingat Robb-nya. Karena jika Allah mencobanya dengan suatu penyakit atau musibah barulah ia merasakan kehinaan, kelemahan, teringat akan dosa-dosa, dan ketidakmampuannya di hadapan Allah Ta’ala, sehingga ia kembali kepada Allah dengan penyesalan, kepasrahan, memohon ampunan dan berdoa kepada-Nya.
Sakit dan musibah merupakan pintu yang akan membukakan kesadaran seorang hamba bahwasanya ia sangat membutuhkan Allah Azza wa Jalla. Tidak sesaatpun melainkan ia butuh kepada-Nya, sehingga ia akan selalu tergantung kepada Robb-nya. Dan pada akhirnya ia akan senantiasa mengikhlaskan dan menyerahkan segala bentuk ibadah, doa, hidup dan matinya, hanyalah kepada Allah Subhanahu wa Ta’ala semata.

Kisah SEORANG DOKTER :*💉

KISAH NYATA yg inspiratif di Bandung ,

Sejak pulang dari itikaf di masjid selama tiga hari bersama jamaah dakwah, dokter Agus menjadi pribadi yang berbeda. Sedikit-sedikit bicaranya Allah, sedikit-sedikit bicaranya Rasulullah.
Cara makan dan cara tidurnya pun berbeda, katanya itulah cara tidur Nabi shallallahu 'alaihi wasallam.
Rupanya, pengalaman itikaf dan belajar di masjid betul-betul berkesan baginya. Ada semangat baru.
Namun beliau juga jadi lebih banyak merenung. Dia selalu teringat-ingat dengan kalimat yang dibicarakan amir jamaah.
“Obat tidak dapat menyembuhkan, yang menyembuhkan adalah Allah.
Obat bisa menyembuhkan berhajat kepada Allah, karena sunnatullah.
Sedang Allah menyembuhkan, tidak berhajat melalui obat.
Allah bisa menyembuhkan dengan obat atau bahkan tanpa obat.
Yang menyembuhkan bukanlah obat, yang menyembuhkan adalah Allah.”
Dia-pun merenung, bukan hanya obat, bahkan dokter pun tidak punya upaya untuk memberi kesembuhan. Yang memberi kesembuhan adalah Allah.
Sejak itu, sebelum memeriksa pasiennya, ia selalu bertanya.
“Bapak sebelum ke sini sudah izin dulu kepada Allah?” atau “Sudah berdoa meminta kesembuhan kepada Allah?” atau “Sudah lapor dulu kepada Allah?"
Jika dijawab belum (kebanyakan memang belum), beliau meminta pasien tersebut mengambil air wudhu, dan shalat dua rakaat di tempat yang telah disediakan
Jika memberikan obat, beliau pun berpesan dengan kalimat yang sama. “Obat tidak bisa menyembuhkan, yang menyembuhkan adalah Allah. Namun berobat adalah sunnah dari Rasulullah shallallahu 'alaihi wasallam dan sebagai ikhtiar dan sunnatullah, agar Allah mau menyembuhkan”.
Ajaib! banyak pasien yang sembuh.
Jika diperiksa dengan ilmu medis, peluang sehatnya hampir tidak ada, ketika diberikan terapi “Yakin” yang diberikan beliau, menjadi sehat.
Pernah ada pasien yang mengeluh sakit, beliau minta agar orang tsb. untuk shalat dua rakaat (minta ampun dan minta kesembuhan kepada Allah), ketika selesai shalat pasien tersebut langsung merasa sehat dan tidak jadi berobat.
Rudi, Asistennya bertanya, kenapa dia langsung sembuh?
Dr. Agus katakan, bisa jadi sumber sakitnya ada di hati, hati yang gersang karena jauh dari Allah.
Efek lain adalah pasiennya pulang dalam keadaan senang dan gembira. Karena tidak hanya fisiknya yang diobati, namun batinnya pun terobati.
Hati yang sehat, membuat fisik yang kuat. Dan sebaik-baik obat hati adalah Dzikir, Al-Quran, Wudhu, Shalat, Do'a dan tawakal pada Allah.
Pernah ada pasien yang jantungnya bermasalah dan harus dioperasi.
Selain “Yakin”, beliau juga mengajarkan terapi cara hidup Rasulullah. Pasien tersebut diminta mengamalkan satu sunnah saja, yaitu sunnah tidur. Sebelum tidur berwudhu, kalau bisa shalat dua rakaat, berdoa, berdzkir, menutup aurat, posisi kanan adalah kiblat, dan tubuh miring ke kanan.
Seminggu kemudian, pasien tersebut diperiksa. Alhamdulillah, tidak perlu dilakukan operasi. Allah telah memberi kesembuhan atasnya.
Ada juga pasien yang ginjalnya bermasalah. Beliau minta agar pasien tersebut mengamalkan sunnah makan dan sunnah di dalam WC. Makan dengan duduk sunnah sehingga posisi tubuh otomatis membagi perut menjadi 3 (udara, makanan, dan air). Kemudian buang air kecil dengan cara duduk sunnah, menguras habis-habis kencing yang tersisa dengan berdehem 3 kali, mengurut, dan membasuhnya dengan bersih.
Seminggu kemudian, saat diperiksa ternyata Allah berikan kesembuhan kepada orang tersebut.
Rudi pernah sedikit protes. Sejak melibatkan Allah, pasiennya jadi jarang bolak-balik dan berisiko mengurangi pendapatan beliau.
Namun Dr. Agus katakan bahwa rezeki adalah urusan Allah. Dan beliau jawab dengan kalimat yang sama dengan redaksi yang berbeda, bahwa “Sakitnya pasien tidak dapat mendatangkan rezeki, yang memberi rezeki adalah Allah. Allah juga bisa mendatangkan rezeki tanpa melalui sakitnya pasien”.
Enam bulan berikutnya seorang pasien yang pernah sembuh karena diminta shalat oleh beliau, datang ke klinik, mengucapkan terima kasih, dan berniat mengajak dokter serta asistennya umroh bulan depan.
Dr. Agus kemudian memanggil Rudi ke dalam ruangan. Sebenarnya beliau tahu bahwa Rudi ingin: sekali berangkat umrah. Namun kali ini beliau ingin bertanya langsung dengannya.
“Rudi, bapak ini mengajak kita untuk umrah bulan depan, kamu bersedia?”
Rudi tidak menjawab, namun matanya berbinar, air matanya tampak mau jatuh.
“Sebelum menjawab, saya izin shalat dulu pak,” ucapnya lirih. Ia shalat lama sekali, sepertinya ini shalat dia yang paling khusyu'.
Pelan, terdengar dia terisak-isak menangis dalam doanya.
------
Demikian mudah-mudahan kisah yang di bagikan
membawa banyak manfaat, Silahkan di SHARE..!
Dr Agus Thosin, SpJP (Spesialis Jantung dan Pembuluh Darah) praktek di RSAI Bandung

FITNAH DALAM PERUBATAN (II)







FITNAH DALAM PERUBATAN



Dalam kepesatan dunia moden hari ini termasuk di dunia Islam dan dunia Barat, berapa ramai yang percaya dengan kewujudan hantu, syaitan dan alam ghaib?
Jawapannya, sudah tidak ramai yang percaya dan ramai pula mempersoalkan kewujudan makhluk ghaib dengan meminta penjelasan sains moden.

MIND CONTROL:
Ramai di kalangan ‘cerdik pandai’ yang mengatakan gangguan histeria adalah disebabkan masalah tekanan perasaan walaupun mangsa histeria itu berkali-kali memberitahu bahawa dia ternampak hantu atau makhluk yang menakutkan sehingga menyebabkan dia menjerit ketakutan. Hantu juga adalah dari bangsa jin dan syaitan.

Kaedah perubatan psikologi moden cuba untuk menidakkan kewujudan makhluk ghaib dalam kes histeria dengan menggantikan ia dengan terma tekanan perasaan.

Malah, seorang pakar motivasi di Malaysia yang beragama Islam (tidak perlu sebutkan namanya) juga mengatakan ia bukan disebabkan gangguan makhluk halus, melainkan ia adalah kesan tekanan perasaan.
Sebenarnya dalam perancangan Illuminati, mereka cuba untuk membuatkan manusia tidak percaya kepada kewujudan makhluk ghaib (termasuk syaitan dan makhluk ghaib yang sama jenis dengannya). Oleh itu, mereka mewujudkan cabang ilmu baru iaitu ‘psikologi’ dan ‘psikiatri’ atau bahasa mudahnya ilmu perubatan sakit jiwa.

Maka, setiap ubatan yang dibekalkan untuk merawat pesakit jiwa (kadang kala pesakit itu tidak benar-benar gila) akan menyebabkan seseorang itu menjadi benar-benar sakit jiwa, kesan daripada ubat kimia dadah yang diberikan.

Ia adalah strategi menggilakan orang untuk menutup persepsi terhadap kepercayaan manusia terhadap kewujudan syaitan, supaya manusia tidak menentang syaitan.

Perubatan psikologi moden hanya mementingkan unsur logik dengan menolak elemen mistik, secara langsung menjerumuskan manusia ke kancah penafian terhadap alam ghaib dan kewujudan Tuhan.

Tidak mempercayai kewujudan syaitan juga akan membawa kepada kesan kepada tahap keyakinan manusia terhadap kewujudan Tuhan. Kesannya, manusia mula mempersoalkan kewujudan Tuhan.

Apabila manusia sudah tidak mempercayai kewujudan syaitan dan lebih mempercayai sains moden, maka secara automatik minda manusia berjaya dikawal dari segi jiwa. Mereka menguasai jiwa manusia, menguasai kepercayaan manusia. Nampak semua ini?

Ini bermaksud para cerdik pandai dalam sains dan psikologi juga sudah dikawal minda, tetapi dengan syarat iaitu hanya jika mereka menolak kepercayaan terhadap kewujudan syaitan yang menjerumus kepada mempersoalkan kewujudan Tuhan.

Matlamat mereka ialah untuk menjauhkan manusia daripada Tuhan dan agama.

Malah, golongan Illuminati yang terlibat dalam bidang perubatan juga kini cuba menjadikan kaedah hipnotik (pukau) sebagai salah satu daripada sains perubatan moden. Sedangkan pukau itu adalah sihir, dan sihir itu amalan syaitan.

Kaedah hipnotik ini dikatakan mampu menenangkan fikiran pesakit (trauma) kerana ia boleh menjadikan minda kosong buat seketika.

Bahaya apabila minda menjadi kosong, kerana pada masa itulah syaitan akan cuba menguasai minda melalui saluran darah. Ia adalah strategi terancang antara syaitan dengan agenda para penyembahnya.
Rasulullah bersabda: “Sesungguhnya syaitan itu bergerak di dalam diri anak Adam melalui saluran darah. Maka sempitkanlah perjalanannya dengan berlapar.” - Hadis riwayat Bukhari dan Muslim.

Terdapat mesej berguna dalam hadis Rasulallah ini, iaitu syaitan bergerak melalui saluran darah dan perjalanan syaitan menjadi sukar jika kita berlapar. Secara fitrah, manusia akan ligat berfikir ketika lapar.
Ia termasuk berfikir bagaimana cara untuk mendapatkan makanan (jika tidak berpuasa), atau sentiasa mengingati Allah dan akur dengan rezeki yang ditetapkan-Nya.

Langkah mengingati Allah menandakan minda kita tidak kosong, maka syaitan sedikit sukar untuk menguasai minda kita. Jadi, motif utama hipnotis ialah untuk mengosongkan minda manusia supaya mudah dikawal.
"Ingatlah kamu kepada-Ku nescaya Aku ingat kepadamu, dan bersyukurlah kepada-Ku, dan janganlah kamu mengingkari Aku". (Quran, Al-Baqarah: 152)
-
Lihatlah bagaimana minda kita dikawal dari segi nafsu (kelemahan utama manusia), pemakanan, penglihatan dan jiwa kita. Janganlah kita terus menjeratkan diri dalam sistem ini, sekali minda dikawal, kita akan terus terjerat dalam sistem Dajjal.

Bebaskan minda, hiduplah dengan bebas dalam jalan lurus yang ditunjukkan Muhammad, ini kerana Islam diturunkan untuk membebaskan manusia daripada kesesatan dan kebodohan.

Dan, amalan yoga juga bertujuan untuk mengosongkan minda walaupun pada kasarnya dikatakan untuk meningkatkan koordinasi antara minda dan tubuh serta mengekalkan kesihatan dengan langkah merehatkan minda yang kosong. Yoga adalah amalan dalam agama Hindu (khurafat).

Cukuplah jika kita bersolat 5 waktu kerana khasiatnya jauh lebih baik daripada yoga.
Bahkan Allah telah menyuruh kita berhati-hati terhadap berita dari mereka:

“Hai orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang fasik membawa suatu berita, maka periksalah dengan teliti agar kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yang menyebabkan kamu menyesal atas perbuatanmu itu.”
Qur’an surah Al-Hujuraat (49) : 6
==============================================================

AMALAN KESYAITANAN ROCKEFELLER
Keturunan ini memainkan peranan yang cukup besar dalam menjayakan agenda ILM sejak sekian lama.
Mereka juga menguasai semua gereja Kristian dan berselindung disebalik agama pagan yang diperbaharui dengan mencemarkan nama Nabi Isa dan dengan menghina Allah melalui konsep trinity pagan yg digunapakai dalam agama Kristian.
Rockefeller adalah nama besar dalam Top 13 daripada lebih 1,500 keturunan ILM yang ada di dunia hari ini.
Keturunan Rockerfeller juga berperanan mengendalikan lebih 200 hingga 1,000 operasi sumber dana rahsia kepada pakatan-pakatan rahsia yg berlarutan sejak zaman berzaman.
==============================================================

ANTARA PERANAN ROCKEFELLER

1) Menyediakan sumber dana seperti Sealantic Fund kepada seminar-seminar sains tulen yang menidakkan konsep ketuhanan secara tersembunyi.

2) Menyediakan sumber dana kepada universiti-universiti untuk menjalankan kegiatan pendidikan seperti mengendalikan The Union Theological Seminary yang membincangkan unsur-unsur logika dengan kepercayaan sehingga menjerumuskan golongan cendekiawan ke arah pemikiran yang akhirnya tidak mendukung fahaman keagamaan, ia adalah strategi brain-wash.

3) Menyediakan dana untuk penubuhan agama-agama baru berpaksikan tuhan selain Allah seperti Scientology, Cao Dai, Lucis Trust dan sebagainya.

4) Menentukan siapa yang berhak diketengahkan melalui media atau dijatuhkan melalui media di Amerika dan Eropah.

5) Menggerakkan gerakan anti agama menerusi muzik, filem, kartun dan lain-lain kaedah. Keturunan Rockefeller berperanan sebagai pengawal yang mengawal pergerakan media, bank dan kerajaan, tetapi tidak memiliki firma media, bank atau menduduki kerusi kerajaan.

6) Pengaruh dan peranan keturunan Rockefeller dalam menggerakkan agenda sulit terutama penubuhan house (kerajaan) baru iaitu Israel.

7) Simbol pentagram dan hexagram dijadikan simbol untuk mewakili pergerakan Satanis kerana simbol itu telah sebati dengan pintu dunia syaitan, disebabkan digunakan sebagai medium sihir sejak zaman berzaman, ia tetap mampu menjadi elemen sihir walaupun diterbalikkan.
==============================================================

PENGARUH ROCKEFELLER DLM SISTEM PENDIDIKAN HARI INI

1) Semua pemikiran-pemikiran pelajar Islam di universiti-universiti di negara Islam sekarang sedang mengalami proses pembaratan ilmu walaupun ilmu yang dipelajari itu sebenarnya berasal dari sarjana Islam.

2) Pelajar-pelajar muslim diasak dengan maklumat-maklumat buku rujukan yang diimport dari barat. Buku-buku itu tidak lain hanya menonjolkan kelebihan penulis barat berbanding sumbangan sarjana Islam.

3)Buku-buku rujukan cetakan univerisiti Barat secara berstrategi tidak meletakkan langsung sejarah tokoh-tokoh Islam yang menjadi pengasas ilmu tersebut.
Misalnya bidang Psikologi, pengasasnya ialah Abu Nasr al-Farabi yang menulis buku bertajuk Opinion of Citizens of Uthopia pada 950 M.
Tetapi masyarakat tidak mengiktirafnya, mereka meletakkan tokoh Yahudi mereka sebagai pengasas iaitu Sigmund Freud yang hanya memperkenalkan teori Psikonalasis pada 1890-an.

4)Pensyarah-pensyarah muslim berpendidikan barat adalah agen penyebab kepada proses pembaratan ilmu-ilmu sains sosial di negara-negara Islam. Mereka ini tanpa usul periksa terhadap apa yang dipelajari akan mempromosi semua idea-idea profesor-profesor mereka yang mereka jumpa di barat.
==============================================================

STRATEGI ROCKEFELLER DALAM ILMU PENDIDIKAN

ILM amat berkehendak untuk memastikan semua masyarakat dunia menghormati umat Yahudi. ILM bukan sahaja mahu dunia mengkagumi Yahudi dari segi kuasa ekonomi, tetapi menghormati mereka dalam ruang ilmu pendidikan khususnya Sains Sosial.

Dalam konteks ini, ILM melalui agen-agennya di Oxford dan Harvard berusaha menerbitkan buku-buku teks rujukan untuk universiti-univerisiti tempatan. Oxford dan Harvard cuba dipopularkan agar menjadi istana impian para siswazah seluruh dunia.

ILM juga berusaha memadamkan pengaruh tokoh-tokoh Islam dalam arena pendidikan. Walaupun usaha ini kelihatan baru berusia 100 tahun tetapi hasilnya kini amat memberansangkan.

Sehingga sekarang, pensyarah-pensyarah bidang Sains Sosial menjadikan universiti barat sebagai kiblat utama bidang mereka.

Mereka berasa bangga sekiranya mampu berbicara hal ehwal teori sains sosial di depan pelajar-pelajar, padahal teori-teori yang dibanggakan itu sarjana Barat, sebenarnya diciplak dari sarjana-sarjana Islam sendiri.

Sememangnya musuh Islam sejak 300 tahun dahulu merancang untuk menghancurkan warisan sejarah tokoh-tokoh Islam.

Ahli-ahli akademik berbangsa Yahudi yang berselerak di Harvard dan Oxford bertungkus-lumus memadamkan sumber-sumber ilmu sarjana Islam dari pengetahuan pelajar-pelajar muslim.
Semasa perang Salib, yahudi telah menyerang kota ilmu umat Islam yg berhampiran dengan sungai furat Baghdad, Iraq yang mengorbankan ramai tokoh-tokoh ilmuan Islam serta berlakunya rampasan terhadap kitab-kitab umat Islam yang unggul seperti kitab-kitab yang berkaitan dengan ilmu perubatan, teknologi, falsafah, sains dan sebagainya.
==============================================================

KESIMPULAN:

ILM tidak hanya menyerang dalam bentuk penguasaan ekonomi, teknologi, politik dan peperangan tetapi dunia pendidikan juga menjadi intipati utama dalam konspirasinya.
Dunia pendidikan penting dikonspirasikan oleh ILM kerana ia merupakan dunia yang melahirkan cendikiawan yang mampu melaras bentuk-bentuk pemikiran diri sendiri dan orang lain.
Maka input untuk individu-individu yang bakal bergelar cendekiawan harus dibina dari akar umbi agar individu tersebut menjadi agen ILM tanpa ia sendiri sedari.
#Sihir_Minda
#Back_To_Allah

8/6/2017 - SAKA NENEK DATANG


Wanita ini yang di rawat sebelumnya di datangi jin suruhan saka neneknya untuk menjaganya dan menurunkan ilmu. Namun akibat dari perdampingan jin ini di dalam tubuh dan keengganan wanita ini untuk menerimanya maka di sakiti tubuh anak cucu ini dengan menutup matanya semasa memandu dengan mengantuk yang teramat sehingga tidak boleh di buka matanya.
Malam sebelumnya, jin ini telah menyerah dan kembali kepada tuannya dengan membawa amaran dariku.Petang esoknya wanita ini memberitakan matanya kembali mahu tertutup semasa memandu dan bertanya adakah perlu mengulangi rawatan.
Sudah tentu lah perlu ulangan selagi kes belum selesai dan di tutup kerana sunnah Nabi kita pun berulang 3 hari berturut kias kepada kaedah rawatan demam panas, sakit perut dan sebagainya.
Malam (8/6/17) wanita ini datang bersama suami dan anaknya yang menjadi saksi rawatan. Pesakit berbaring dan relax. Ambo macam biasa duduk di kepala dan berdoa lalu berzikir berterusan. Tangan ambo di kepala nya mengalirkan arus tenaga zikir yang menyelusup masuk ke dalam badan melalui ubun-ubun ke seluruh urat saraf.
Ambo biasa memejam mata seperti orang buta dalam proses merawat kerana sementalahan kaedahnya pun kaedah "Mati sebelum mati", penyerahan 7 Sifat Maani kepada Empunya Sifat dan menyeru Nya dengan Nama-nama Nya Yg Agung, layak seorang hamba yang benar-benar menyerahkan urusan PENYEMBUHAN kepada Yg Maha Penyembuh.
Dalam 2 minit rasanya, ambo tak merasa getaran pada tubuh pesakit lalu membuka mata dan terpandang wajah pesakit memandang ambo dengan mata merah .Rupa-rupanya jin sudah memasuki dan berada di dalam tubuh wanita ini dan nampaknya lebih aula dari jin semalam.
Terus ambo menekan titik tuju dan jin itu mengerang sakit .
"Ooooo datang lagi ye kamu, siapa kamu ni?" Ambo pasti jin semalam takkan datang lagi .
"Aku lah Senah, nenek dia ni" katanya. Bukan nama sebenar tu heheh.
"Kamu ni jin atau manusia?"
"Aku jin.....dia ni keturunan aku. Aku nak baginya ilmu. Dalam keluarga aku, hanya dia yang layak. Engkau pun tahu kan dan kenal dia."
"Aku tak kenal , dia baru datang sini. Siapa pun datang sini minta bantuan ku untuk lari dari dampingan jin2 akan ku bantu" "Engkau harus keluar dari tubuhnya dan jangan datang lagi. Empunya badan tidak menginginimu dan kiranya kamu ni sudah menceroboh dan melakukan satu kesalahan besar padanya."
"Kemana harus ku pergi. mana lagi aku nak cari keturunanku. Dia ni paling layak. Kenapa dia nak bergantung pada Allah SWT, sedang aku ada, seru aja aku" Kali ini rintihannya sambil mengalir air mata. Dia benar2 menangis bila ku paksa dia keluar dan dia pun tak mampu bertahan.
"Aku tahu kau siapa.....keturunanmu. Aku takut denganmu" katanya. Bila dia menyatakan keturunanku, teringin nak tanya apa yang dia tahu dan lihat siapa bersamaku.
"Engkau Hj.Wan Zul Al Qubra"
"Engkau dari SONGO" Hmmm...pastinya dia nampak dan kelihatannya ada bersamaku ketika ini.
"Siapa wali SONGO yang kau nampak dan bersamaku sekarang?"
Dia menunjukkan jari telunjuknya di dada kanan ku dan di jantung. "Di sini dan sini, di belakang sana pun ramai"
"Begitu engkau masih berdegil dan mahu bertahan?"
"Apa engkau mahu aku menyiksa engkau berterusan? Aku pun bukan suka nak menyiksa engkau....aku cuma mahu engkau keluar dan jaaangan datang2 lagi."
Dia mengucap syahadah tanpa di suruh. Mungkin dia berkomunikasi dengan para Wali-wali Songo pula. Selepas itu nampak mudah keluarnya dengan mulut sedikit terbuka. Lembiknya badannya selepas keluarnya jin saka ni macam pengsan . Masih belum membuka matanya lalu ku raup wajahnya 3 kali.
Bila sedar..."Ustaz, sakit tubuh ni...lenguh2 habis ni. Tangan kebas ni"
Rawatan sekitar 15 minit melayan saka tu sekejab mendengar rintihannya , tersentuh juga hati ini bila melihat dia mengalirkan airmata kesedihan bila cucunya menghalaunya. Pokoknya makhluk jin ini ingin membawa cucunya kearah kesesatan dan kesyirikan. . Ini yang buat ku tiada kompromi.
Siapa sahaja yang membawa ilmu dampingan jin, akan membawa masalah di masa hadapan terutama bila nak mati. Masa muda memang gah, hebat. Boleh demo tunjuk hebat sana sini, kebal lah , jurus lah. Nak mati esok kau tahu lah....hidup menyesatkan orang , mati kau mati gentayangan.

7/6/2017 - SAKA SURUHAN NENEK


Dapat call dari seorang wanita untuk berubat. Kata nya di rekomen oleh Ustaz ...... Masalahnya bila memandu tak boleh bukak mata. Amat bahaya tu.
Pesakit menceritakan sakit mata sahaja, tiada unsur2 gangguan. Tetapi sakit berkaitan urat saraf mata, pasti berkaitan gangguan jin bisik hatiku.
Pesakit berbaring dan ambo dikepala. Berdoa dan berzikir.
" Aduhh...sakit ustaz"
"Apsal sakit?" Kataku...
"Sakit sangat ni ustaz...."
" Ni tandanya bukan sakit biasa, ada jin di mata tu yg kepanasan"
" Saya nak jaga dia tapi anak dia nampak saya depan rumahnya...." " Tolong ustaz, saya tak mahu mereka tahu saya jaga dia"
"Kamu ni siapa?"
" Saya di hantar oleh neneknya...utk jaga dia. Dia ni baik ustaz....."
" Pokoknya kamu datang tidak di undang dan menceroboh malah menyakitkan dan menyusahkan empunya badan. Nyah kamu keluar "
" Saya takut nanti neneknya marah saya...dia suruh saya jaga dia..."
Ambo dah malas nak layan borak dgn jin ni. Ambo tekan lagi bagi sakit ....
" Aku keluar...aku keluar...sakit ustaz"
" Bagi tau tuan kau jgn cari pasal dgn Tuan Hj. Wan Zul Al Qubra.....nahas jika berdegil"
Jin2 itu keluar melalui mulut...ternganga mulut pesakit 2 kali.....baru pesakit tenang.
Ni lah padahnya kalu masa hidup bawa ilmu batil, ilmu berkhadam. Hidup menyusahkan orang, nak mati pun susah pun menyusahkan orang jugak.
Ilmu berkhadam yg amal ayat itu ini apatah lagi mantera syirik. Ini hanya segelintir sebagai peringatan dan petynjuk bagi yg belum kena. Tak nak beringat nasib ko lah labu.
Murid2 saya yg kena tazkirah campur2 ilmu bukan main marah takleh terima hakikat. Belajar ilmu nak hebat namun hakikatnya percampuran ilmu merosakkan bukan bertambah power. Syirik makin tebal.
Di buang dari perguruan, meroyan tunjuk diri memang takde adab dan benar ilmu2nya merosakkan nya. Suatu hari mereka akan tau juga....
Rawatan sekitar 5 minit sahaja. Mudah2an neneknya dan sakanya tau akibat kalau berurusan dgn orang cengei nih.

5/6/2017 - PESAKIT SIHIR DARI KOTA KINABALU


Hari di janji semlm iaitu ahad tetapi pesakit naik flight jam 9 mlm maka ditangguh pada mlm ini.
Pesakit punya rumah di Putrajaya kerana pernah bekerja di sini dahulu. Pesakit datang bersama suami dan anak perempuannya. Kelihatan tenang seperti tiada apa2 gangguan dalam badannya namun bila di terapi zikir......
Pesakit berbaring dan berselimut. Dlm seminit sudah bangkit jin2 dalam badannya. Ambo tak sempat nak baca apa2 hanya selawat sahaja.
Meroyan jin2 tu sakit dan kepanasan. Merayu2 minta dilepaskan. Mohon ampun dan taubat tidak mahu mengganggu lagi. Jin tu bercerita dia dari kg.Semporna di hantar orang yg dengki padanya.
Katanya dari Filipina, dia buat patung dan seksa patung tu....cucuk2 dan bakar. Pesakit kesakitan dalam perut. Ke Prince Court sudah ke KPJ sudah...MRI sudah Citiscan sudah, tiada penyakit di kesan oleh Doktor2 Pakar seantaro dunia.
Jin2 itu ketakutan....
" Ya Allah, lindungi aku dari dia. Aku takut dengan tuan haji ini."
" Aku mohon ampun Ya Allah. Aku taubat. Aku mahu pulang. Tolong aku Ya Allah"
Jin ini pun minta tolong sama Allah SWT kerana di seksa oleh ambo yg juga meminta pertolonganNya juga. Jin Islam ni dari Sulu barangkali....namun buat kerja jahat kerana di upah orang, mahu pesakit mati.
Bertaubat dia mahu pulang tetapi tak keluar2. Ambo terlupa ambo tutup jalan keluar. Oooooo....kalu tak pecahrekod tak sampai 5 minit je tadi. Menyiksa cukup2 jin tu sampai mungkin dlm 10 minit shj.
Ambo pun buka pintu tarik dia supaya mudah keluar. Baharu pesakit tenang, hilang menggigil perlahan2. Ambo buat air penawar bagi tenaga sikit, dah keletihan dan kepanasan pesakit di bawah kipas di tengah2 mlm ni.
Kalu dah berdepan dan dapat siksa jin2 tu memang solosai tang ni juga la. Terus sumbat dlm penjara Sunan tetapi yg ni ambo lepas la bg dia balik kampungnya.
Awal2 lagi menggigil ketakutan dan bertaubat. Merayu2 dalam.ketakutan jin2 penyihir ni. Jin2 Sabah ni kalau sihirnya bukan2 di buatnya.
Ada satu kes dlm proses rawatan jarak jauh, badan pesakit keluar ulat2 bila di gosok. Ni kisah suami orang Sabah menyihir isteri sendiri.
Lagi satu kes bekas suami menyihir bekas isteri di ari2 dan kemaluannya. Kes ini dgn suami, anak2 dan kakaknya tolong pegang. Meronta dan menjerit kesakitan dgn kuat. Berulang tiap 2 bulan, jin lain2 dihantar orang yg sama dan ditempat yg sama. Nak bg rosak alat kelamin.
Takde hal dengan ambo. Ambo belasah jela tanpa belas kasihan. Dgn jin2 ambo belasah, dgn manusia yg cari pasal dgn ambo pun tunggu jelah masa korang....ya. Harimau tido korang kejut memang cari nahas la.
Lega dapat buat catatan dgn segera. Kang lupo

Wednesday, June 21, 2017

RAWATAN PENYAKIT KRONIK DAN MISTERI (SIHIR DAN SAKA) DENGAN KAEDAH JARAK JAUH – DOA (SENJATA MUKMIN) DENGAN ISMUL A'ZHOM DAN BERZIKIR ( MENGHASILKAN GELOMBANG TENAGA YANG CUKUP KUAT , HALUS DAN PADU )



 HUBUNGI KAMI :
BERDOA....
****************************************************************************
FIRMAN Allah yang bermaksud:
Dan apabila hamba-Ku bertanya kepadamu mengenai Aku maka (jawablah) bahawa Aku adalah dekat. Aku memakbulkan permohonan orang yang berdoa apabila ia memohon kepada-Ku maka hendaklah mereka itu memenuhi (segala perintah-Ku), dan hendaklah mereka beriman kepada-Ku, supaya mereka selalu berada dalam kebenaran.
(Surah al-Baqarah, ayat 186)


Sebab turunnya ayat ini, Nabi SAW mendengar orang Islam berdoa kepada Allah dengan suara yang tinggi dalam peperangan Khaibar. Lantas Nabi SAW bersabda kepada mereka yang bermaksud:
Hai manusia, perlahankan suara kamu dalam berdoa kerana kamu tidak berdoa kepada yang pekak dan tidak kepada yang ghaib. Sesungguhnya kamu berdoa kepada yang Maha mendengar, dekat dan bersamamu.

Ibnu Kathir dalam tafsirnya menyatakan, Allah menjelaskan bahawa Dia adalah dekat. Dia memperkenankan doa orang yang memohon dan memenuhi sebarang hajat orang yang meminta. Tidak ada tirai pendinding antara Allah dengan salah seorang hamba-Nya. Oleh itu, mereka sewajarnya menghadap hanya kepada-Nya dalam berdoa, merendahkan diri, lurus dan memurnikan ketaatan kepada-Nya semata-mata.

Lantaran dekatnya Allah dengan manusia, maka tidak perlu perantaraan atau wasilah antara manusia dengan Allah, berdoa dan memohon langsung terus kepada Allah. Malah, Allah hampir pada seseorang yang menarik nafasnya yang penghabisan menunggu saat-saat kematian sebagaimana firman Allah bermaksud:
Dan Kami adalah lebih dekat kepadanya daripada kamu, akan tetapi
kamu tidak melihat.
(Surah al-Waqiah, ayat 87)

Melaksanakan ibadat puasa, seseorang Muslim dilatih dalam keadaan beribadat dan berdoa. Pada masa sama, apabila semakin bertambah makrifahnya kepada Allah, maka semakin bertambahlah ikhlas dan tawakal kepada-Nya.

Natijah daripada latihan dilalui seseorang yang berpuasa terhadap jiwanya dan imannya adalah dia semakin dekat dengan Allah SWT. Lantaran, hampirnya dengan Allah itu yang menyebabkan doanya mudah dikabulkan Allah.

Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud:
Tidaklah seorang Muslim berdoa kepada Allah, yang doa itu tidak bermaksud dosa dan tidak bertujuan memutuskan silaturahim, melainkan Allah SWT pasti akan memperkenankan doa itu melalui tiga cara, iaitu doa itu akan diperkenankan dengan serta merta, ada kalanya doa itu disimpan dan ditangguhkan dulu untuk persediaannya pada hari akhirat dan ada kalanya dijauhkan dan dipalingkan daripada kejahatan yang seumpama dengannya. (Hadis riwayat Bukhari)

Menariknya, ibadat doa termasuk dalam ayat puasa sekali gus bermaksud doa orang berpuasa itu lebih dekat dikabulkan Allah. Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud:
Bagi orang yang berpuasa itu sewaktu hendak berbuka puasa adalah
doa yang mustajab.
(Hadis riwayat Abu Daud)

Sabda Baginda SAW lagi yang bermaksud:
Ada tiga orang yang doanya tidak akan ditolak, iaitu doa pemerintah yang adil, doa orang berpuasa sehingga dia berbuka puasa dan doa orang dianiayai. Akan diangkat doa itu oleh Allah ke atas awan pada hari kiamat kelak dan akan dibukakan baginya pintu langit, lalu Allah berfirman: Demi kemuliaan-Ku, sesungguhnya Aku akan tolong kamu walaupun dalam masa yang sekejap saja. (Hadis riwayat Ahmad, Nasai, Tirmizi dan Ibnu Majah).


ISMUL A'ZHOM
******************************************************************************
Ismul A’zhom merupakan Nama Allah Yang Agung.
Ismul / isim / asma’ yang artinya Nama, Al-a’zhom ( الأعْظَمُ ) yang artinya Maha Agung.

Seperti halnya Asmaul Husnah, ismul A’zhom juga sangat terkenal dalam amalan doa kaum muslimin. Sebab telah diriwayatkan dari Rasulullah SAW bahwa barang siapa berdoa dengan menyebut Ismul a’zhom niscaya doanya akan dikabulkan.

Nabi Shalallahu alaihi wa sallam mendengar seorang laki-laki berdoa: “Ya Allah, aku memohon kepada-Mu, sesungguhnya aku bersaksi bahwa Engkau adalah Allah, yang tidak ada Tuhan selain Engkau, Yang Esa, Yang menjadi tempat bergantung segala sesuatu, yang tidak beranak dan tidak diperanakan, dan yang tidak ada sesuatu pun yang setara denganNYA.”

Lantas Nabi shalallahu alaihi wa sallam berkata: “engkau telah memohon kepada Allah dengan isim A’zhom, yang jika dipakai untuk memohon niscaya akan diberi, dan bila dipakai untuk berdoa niscaya akan dikabulkan.” (HR. Abu Daud, Attirmidzi, Ibnu Majah, Ibnu Hibban, Alhakim dari Abdullah bin Buraidah ra)

Dari shahabat Abu Tholhah ra, katanya: Rasulullah SAW mendatangi seorang laki-laki, yang ketika itu sedang berdoa: “Ya Allah, sesungguhnya aku memohon kepada Mu bahwa hanya bagiMu segala pujian, tidak ada tuhan selain Engkau, Yang Maha Pengasih lagi Maha Pemberi karunia, Pencipta langit dan bumi, Yang memiliki Keagungan dan kemuliaan”

Lantas Rasulullah SAW berkata: “Sungguh dia telah memohon kepada Allah dengan isim a’dhom yang jika dipakai berdoa dengannya niscaya akan dikabulkan dan jika dipakai untuk memohon dengannya niscaya akan diberi.

Dalam hadist lain:
“Isim Allah yang maha Agung itu, yang jika dipakai buat berdoa dengannya niscaya akan dikabulkan, didalam ayat ini: yaitu ayat 20 dari surah Ali Imraan.” (HR, Atthobarony dari Ibnu Abbas ra).

Dalam hadist lain:
“Isim Allah yang maha agung terdapat dalam enam ayat dari akhir surah Al Hasyr.” (HR. Addailamy dari Ibnu Abbas ra).

Tetapi walaupun tidak ada pernyataan yang pasti dari Rasulullah SAW tentang isim a’zhom ini, namun dari hadist tersebut bisa diketahui gambaran dan ciri-cirinya.

Bagaimana seorang hamba mendapatkan ismul a’dhom? Menurut saya pribadi, sebagai berikut:


1. Adakalanya seorang hamba mendapat-kan isim a’zhom dengan jalan ilham atau mimpi. Seperti dalam hadist diatas, lelaki tersebut dapat mengucapkan ismul a’dhom meskipun Rasulullah SAW tidak pernah mengajarkan kepadanya. Itu merupakan rahmat dari Allah atas diri seorang hamba. Jadi ismul a’dhom hanya diketahui oleh hamba-hamba yang dicintai dan diridhoiNYA.
2. Ismul a’zhom biasanya terilham dalam diri seorang hamba yang betul-betul sedang mengharapkan pertolongan hanya kepada Allah SWT. Dalam hatinya benar-benar hanya memohon kepada Allah SWT, tidak kepada yang lain. Dalam beberapa riwayat dari pengamal ismul a’zhom, mereka mendapatkannya ketika dalam keadaan terdesak dan tiada lagi yang bisa memberi pertolongan kecuali hanya Allah SWT saja. Dan Allah SWT mengilhamkan dalam hati sang hamba ilmu hikmah ini.
3. Menurut Imam Ahmad Albuny, cara mendapatkan isim a’zhom dikalangan auliya berbeda-beda. Dan bacaan amalan ismul a’dhom pun ada bermacam-macam. Seperti yang kita ketahui sekarang ini. Setiap guru, syekh dan para auliya bisa jadi memiliki amalan bacaan ismul a’zhom tersendiri sesuai dengan maqam ketaqwaannya. Jadi Ismul A’zhom tidak diketahui kecuali oleh orang-orang tertentu yang sangat dekat dengan Allah SWT.

Ismul a’zhom yang sejati adalah yang muncul dari ilham ilahi, terucap dari lubuk hati tanpa direkayasa oleh akal dan nafsu.

Ibnu Amr Hisyam, Khatib Kota Damaskus, mengatakan bahwa Ismul A’zhom yang ada pada surat Al Baqarah adalah: “Allah yang tiada Tuhan melainkan Dia yang Hidup Kekal lagi terus menerus mengurus makhluknya…..” (QS. Al Baqarah: 255).


Sedangkan Ismul A’zhom yang berada pada surat Ali Imran adalah: “Alif… Lam…. Mim…. Allah, tiada Tuhan melainkan Dia yang Hidup Kekal lagi terus menerus mengurus makhluk-Nya.”  (QS. Ali Imran; 1-2)

Adapun Ismul A’zhom yang berada pada surat Thaha adalah: “Dan tunduklah semua wajah kepada Tuhan yang Hidup Kekal lagi senantiasa mengurus makhluk-Nya.” (QS. Thaha: 111).

Asma’ Allah Ya Hayyu Ya Qayyum masyhur dikenal sebagai Ismullahil A’zhom

Dalam tafsir Qurthubi ketika mentafsirkan Ayat Kursi, beliau menjelaskan bahwa  Al Hayyu adalah  Ismullahil   A’zhom. Diriwayatkan bahwa Nabi Isa bin Maryam apabila ingin menghidupkan orang mati, maka beliau berdoa dengan menyebutkan nama ini dalam doanya: “Ya Hayyu Ya Qayyum”

Demikian juga dengan Ashif bin Burkhiya ketika beliau hendak mendatangkan singgasana Ratu Balqis ke hadapan Nabi Sulaiman As. beliau berdoa dengan menyebutkan: “Ya Hayyu Ya Qayyum.”

Juga Nabi Musa As. ketika ditanya oleh bani Israil tentang perkara Ismullahil A’zhom maka beliau berkata kepada mereka: “Aya Hayya Syaraahiya” (lafaz bahasa Ibrani) artinya dalam bahasa Arab adalah “Ya Hayyu Ya Qayyum” (lihat kitab Al Jami'u li Ahkami al Qur’ani, Imam Qurthubi jilid III halaman 259-260)



"Zikir" - senjata terampuh di akhir zaman
****************************************************************************

Apa maksud zikir? Ia berarti "ingat" yang khusus tertuju kepada Maha Pencipta. Bukan selainnya. Zikir yang paling utama dan sangat dianjurkan ialah ucapan nafi dan isbat iaitu Laa Ilaaha IllalLah



Banyak lagi zikir-zikir yang dianjurkan oleh para ulama muktabar dan setiap suatu memberi impak yang berbeza kepada diri dan sekitarnya. Zikir menghasilkan gelombang tenaga yang cukup kuat, halus dan padu. Namun gelombang ini seperti mana lain-lain sinaran yang senonim dengannya tidak akan dapat dicapai oleh pandangan mata kasar.  Contoh paling mudah yang dapat diberikan, ahli sains sudah menemui satu keadaan dimana bunyi yang nyaring boleh menggegarkan malah mampu meruntuhkan sesuatu struktur bangunan. Memecahkan gelas dan menghancurkan apa sahaja bergantung kepada bagaimana ia dihasilkan.


Gelombang otak manusia juga satu anugerah yang penuh misteri, jika tahu menggunakannya ia akan menjadi satu senjata yang sangat hebat. Dalam Islam ia kepunyaan para wali Allah yang tercetus dari amalam zikir yang mereka amalkan. Semakin halus semakin terahsia zikir itu dan ia akan menjadi "sirr" menghasilkan sesuatu yang luar biasa berbentuk tenaga yang terselindung dari pengetahuan manusia. 

Tak diragukan lagi sebagaimana diketahui bahwa zikir adalah sumber utama dalam menjalankan tugas dan tanggungjawap utama hidup kita, iaitu beribadah secara lanngsung kepada Allah swt. Bahkan jika diperhatikan, inti seluruh ibadah adalah "zikir" : menyebut, mengingat, memahami, merenungkan, dan mengamalkan petunjuk Allah. Zikir sebenarnya adalah ibadah yang paling ringan dan murah. Zikir juga merupakan ibadah yang fleksibel, karena mampu dilaksanakan di semua tempat, waktu, dan keadaan. Oleh karenanya, ia adalah ibadah sepanjang waktu dan sepanjang hayat.

Kita sudah terbiasa mendengar ceramah, usrah atau membaca segala bentuk penjelasan bahwa doa dan zikir akan mendatangkan ketenangan jiwa, meninggikan derajat manusia, menambah pahala, dan menggugurkan dosa. Tetapi, bagaimana dengan beberapa hal ‘luar biasa’ berikut ini?

Tasbih, tahlil, tahmid, dan takbir menjadi makanan dan minuman fizikal saat kaum muslimin mengalami bencana kekeringan dan kelaparan yang melampau selama tiga tahun (kemarau panjang) sebelum kemunculan Dajjal - alhadis.

Tahlil dan takbir yang dikumandangkan oleh 70.000 Bani Ishaq, pasukan Al-Mahdi meruntuhkan benteng Konstantinopel di daratan, lautan, dan pintu gerbang kota.


Monday, May 29, 2017

Pesakit di sihir ilmu pengasih pulih ( Rawatan jarak jauh - 28/5/2017)


Pesakit ini di rawat secara jauh dahulu dengan bantuan adik2nya....alhamdulillah tepat 7 hari, pesakit dan isteri sudah bersama dan datang bersama2 utk rawatan tanpa diketahuinya. Sebelumnya, isteri yg dihalaunya pulang utk mengambil pakaian di belasah lebam2 badan dan 2 jari koyak dgn jahitan.

Saya meminta abang2 pesakit membawa isterinya untuk di tarik kuasa ilmu pengasih itu dan mengisi ilmu pasak kasih sayang kpd si isterinya. Alhamdulillah...Allah SWT izinkan dan mereka bersama kembali dgn kasihsayang. 

Bersama pesakit ini ada lagi 6 pesakit yg saya usahakan secara jarak jauh. Alhamdulillah Allah SWT mengizinkan perubahan dan kesembuhan. Pesakit yg disihir ketiga2nya sudah dtg kesini utk rawatan seterusnya setelah sihir2 itu di tawarkan.

Dua pesakit kanser, alhamdulillah menurut si anak ada kesembuhan dan tak perlu kimo. Cuma pihak keluarga menganggap ubatan doktor yg memberi kesan dan ingin meneruskan dgn ubatan doktor. Si anak yg berusaha secara diam2 dgn saya tak boleh berbuat apa2.

Pesakit gangguan biasa yg bukan kategori sihir dan saka pun memberi reaksi positif dan meminta utk rawatan di teruskan. Secara jarak jauh tetapi kekuasaan Allah Azzawajalla tiada batasannya.
Cuma yg terbaru pesakit dari Kelantan anak dara sunti yg di sihir belum dapat respons sebab yg menolongnya adalah kawan fb yg membantu secara senyap2. Mudah2an Allah SWT juga mengizinkan sihir itu dpt di tawarkan.

Sesungguhnya keikhlasan yg tinggi adalah bila pesakit tak tahu dia sedang dirawat secara rohani dan dia sembuh dgn menganggap rawatan dari doktor yg didepannya. Tak jadi hal pun asal yg meminta pertolongan pun ikhlas maka redha Allah mendatangi.

LA ILAHA ILLALLAH
MUHAMMAD RASULULLAH.

Kes sihir tamat 15 minit ( 25/5/2017)


Pesakit wanita yg membuat temujanji awal datang seperti dijanjikan. Suaminya bercerita bila ia di "rasuki" bukan setakat dia (suami) malah anak2 juga jadi mangsa di marahi.

Pernah berubat di tempat tersohor di Bangi, di kata saka bagai. Namun tiada perubahan. Berubat di tempat tersohor kedua di Gombak , rakan seperguruan yg di tarik ijazah oleh guru kerana " lupa diri" dan mengambil artis tersohor jadi pembantu, pun tiada perubahan. Hanya di jual2 ayat2 Quran shj.

Tanpa berlengah masa dan malas nak cakap banyak dah...dah puas membebel di fb, kini masa utk penyaksian. Pesakit baring dan ambo di kepala....berdoa dan berzikir. Ambo bermunajat je, dgn Tuhan ambo yg Maha Berkuasa dan menyebut Nama2Nya Yg Agung.

Dlm 3 minit tiada reaksi, ambo mula membaca Al Mulk. Dlm minit ke 5 baharu nampak kesan. Pesakit kesakitan dan mula muntah. Ambo bangunkan dulu pesakit agar muntahkan dahulu apa2 yg ingin dikeluarkannya.

Selesai muntah, ambo baringkan kembali. Pesakit kesakitan dgn tangannya terangkat dan kejang. Pesakit tak boleh bergerak pun...hanya menampakkan tangan yg kekejangan. Menjerit pun suara tak kedengaran. Suami pesakit dan pesakit2 lain yg cukup ramai malam tu menjadi saksi betapa jin2 didlm badan pesakit tak mampu melawan, menjerit tak keluar suara dan tidak meroyan seperti di tempat2 ruqyah di mana 3 orang memegangnya dan badan sakit2 selepas itu di pegang kemas oleh lelaki2.

Selepas pesakit kelihatan tenang, ambo menamatkan sesi rawatan. Pesakit pun bangun dgn tenang dan ceria. Ambo tanya suami pesakit, "ada tgk jam berapa minit?". " 15 minit ustaz".

Pesakit kedua : Mangsa serangan guru dan penggantinya....Syeikh Toriqat dan Imam Masjid.

Gara2 ingin memegang dan mengambil kesempatan di atas kemewahan si murid, guru2 sesat ini menyerangnya bertalu2. Walaupun gurunya yg tersohor itu dah meninggal dunia di usia muda, penggantinya meneruskan. Di tempat mereka kerajaan jin yg besar bersama mereka. Puak2 ni selain pakar scan juga menggunakan sarung ( tubuh orang lain) bagi tujuan komunikasi.

Dia pernah di arahkan utk membuat pinjaman pembelian Mercedes utk guru dan dgn plat khas. Sepanjang rawatan pesakit merasa ikatan terlerai dibhgn kepalanya tetapi esoknya, mereka top up kembali. Pesakit dtg atas kerelaan kerana yakin dgn ambo dan ambo pula tidak memaksa sesiapa utk terus dtg. Jika yakin dgn ambo, ambo usahakan yg terbaik agar pesakit benar2 sembuh.

Pesakit ke tiga : Gara-gara menuntut ilmu silat sesat aqidah yg dok cari pasal dgn ambo.

Rawatannya mudah shj...di terapi zikir dan berdoa agar ikatan khadam2 jin ini putus dan di dihukum dipenjara ghaib Sunan Kalijaga. Tiada kesan apa2 kerana jin2 tersebut melarikan diri awal2 lagi. Mana tidaknya sudah menyaksikan jin2 sihir tadi disiksa secukupnya sehingga keluar dlm 15 minit shj. Ambo tazkirah kannya agar buat Solat Taubat dan perbanyakkan istighfar dan selawat. Solat malam dan puasa sunat buat semampunya dan istiqamah agar diampuni dan disembuhkanNya.

Pesakit ke empat : Anak dara sunti di resapi jin asyik

Selepas berkhemah di sekolah, anak gadis ini gelisah dan sukar tidor malam. Sudah berlarutan sekian lama dan puas berubat di klinik dan hospital.

Dari awal firasatku sudah dinyatakan gangguannya. Terapi dlm 10 minit , selesai. Ku nasihati bapanya usah risau, di sekolah2 yg berbukit dan di IPT byk kes2 sebegini. Hanya kerana jin2 jantan sukakan dia kerana hatinya baik.

Pesakit ke lima : Nenek tua punya saka

Di datangi anaknya utk meminta nasihat kerana pesakit tidak mahu berubat. Mereka meminta di doakan air utk lembutkan hati neneknya.

Pesakit ke enam : Pasangan suami isteri yg belum punya zuriat setelah 8 tahun berumahtangga.

Kedatangan kali kedua rawatan, mudah2an Allah SWT izinkan pasangan ini utk memperolehi cahaya mata. Ini pasangan kedua yg agak lama berumahtangga belum ada rezeki di beri zuriat. Pesakit terakhir ambo rawat selama 3 hari berturut, 2 minggu lepas tu melekat setelah 2 bulan kemudiannya doktor sahkan mengandung.

Catatan ini bukan shj utk ingatan ambo tetapi juga buat pengajaran murid2 ambo serta pengajaran buat kalian.
LA ILAHA ILLALLAH
MUHAMMAD RASULULLAH.