Wednesday, March 22, 2017

PELAJAR SEKOLAH AGAMA DI DATANGI ROH NENEKNYA

9/01/17 -Jam 12 pm, seorang kawan menelefon minta di tengokkan anaknya yg seperti kerasukan, bercakap tiada henti dan tidak mahu tido.

Ku lihat pada anak itu bukan gangguan jin tetapi kemasukan roh yg punya sebab tertentu. Nak di rawat mcm biasa tak boleh sebab roh tiada kesan dgn sebarang teknik rawatan. Layan berbual, tersirat message bhw ada sesuatu nak di sampaikan roh berkenaan.

Selepas di tekan point utama untuk memberi tekanan kepada Roh berkenaan, anak itu menangis kesakitan kemudian meminta kepada ayahnya untuk ke toilet. Ku lepaskan dan izinkan, kesian pun ada. selepas masuk semula ku sembang dengan anak itu, balik nanti citer ngan mak abah apa tujuan dan sebab masuk tubuh anak ini ( kepada roh di dalam jasad anak itu). Cakap satu perkara sahaja, jangan melalut banyak-banyak hal, nanti orang takkan layan . Ku pesan juga kepada bapanya.....dengar betul-betul apa yang dia nak sampaikan, ada sesuatu tu. Jangan kata dia merepek , layan elok2, kataku.

Kul 5.30 ptg, si ayah menelefon memberitahu untuk datang ke rumah malam ni , untuk teruskan rawatan.
9 mlm - pesakit pertama pesakit ulangan, staf Hospital Serdang yang kena ganguan makhluk halus menyebabkan badannya panas dan pening, tidak boleh tido. Selepas di rawat 3 hari berturut-turut, perubahan menurut skala katanya menurun 50% selepas seminggu. Beliau meminta untuk terus di rawat selang 3 hari bagi memastikan segala-galanya "clear".

Pesakit kedua, datang sejurus anak tadi dan keluarganya tiba. Saya minta untuk selesaikan pesakit kedua yang datang membuat rawatan ulangan sementalahan kes anak ini mungkin berlarutan. Pesakit kedua suami isteri adalah Pengusaha Butik Pengantin . Menerima gangguan sakit yang membuatnya tidak bermaya , sakit belakang dan tidak boleh tido. Selepas sekali rawat 3 hari lepas, sakitnya banyak berkurangan dan datangnya dalam keadaan sihat berbanding sebelum berkeadaan tidak bermaya dan agak bongkok kerana sakit belakang. Kepercayaan dan keyakinannya serta nampak perubahan ketara membuat mereka datang lagi berbanding tempat-tempat lain yang hanya cakap banyak tetapi tiada kesan penyembuhan. Isterinya turut di rawat kerana tempias sakit si suami. Semasa merawat kedua ini, si anak tadi agak bosan menunggu, membentak-bentak membuat pasangan ini faham dan minta diri.

Seperti siang tadi, saya ajak borak je namun kemelalutannya payah untuk di fahami. Saya tanya , "Hafal Yaasin? Ikut pakcik baca ya!" Semasa saya membaca Surah Yaasin (dengan hafalan ) saya tengok dia diam je, dok pegang ayahnya. Saya berkata kepada ayahnya, " ini bukti bukan jin di dalam badannya, kalau jin Islam pun pasti ada effect dengan tekanan jejariku"

Isteriku turut keluar bila di beritahu ibu kepada anak ini kenalannya semasa kerja di awal-awal usia muda dahulu. Mereka berbual di hujung sana, saya dan ayahnya serta anak itu di hujung sini. Anak itu berkata, " Nak dengan makcik tu, pakcik ni kasar". Saya senyum je...elok juga heheh.

Bila isteri ku melayan anak itu berborak baharu terkeluar cerita sebenar. Firasat isteri menyebut buat tahlil untuk arwah, "Arwah" datang hendak memberitahu sesuatu yang semasa hidupnya tak kesampaian dan berkecil hati dengan anak-anaknya yang tidak melayannya dengan baik. Selesai....ku berkata, "nak sampaikan ini aje?"

Baharu anak itu kelihatan normal dan mendengar nasihat dari isteriku. Cucu ku menjengok dari balik langsir membuat dia senyum...nampak watak sebenar anak itu..

Ini kes Roh gentayangan yang meminta tolong tetapi rata-rata manusia tidak memahami. Kalau jumpa Perawat Ruqyah, tak habis-habis jin jadi mangsa tuduhan then konon dah buang tapi masih tak berubah. Temberang banyak sementalahan tok guru depa pun tak boleh beza jin dengan roh kata seorang Arifbillah dari Kedah.

Sebelum ni seminggu lepas kes Roh yang di hukum kerana pengamalan ilmu-ilmu sesat sepertimana ilmu-ilmu yang saya perangi di amal nyata sekarang.Nasib baik di hukum penjara ke dalam tubuh anak cucunya bukan jasad haiwan. Namun anak cucunya pun tak kurang dosanya, takde adab dan tak pegang janji, datang sesuka hati pergi pun berlenggang, macam rumah mak bapak dia datang dan pergi.

Bukan semua kes perlu di tolong dan di bantu. Syarat-syarat yang di kenakan pun sebagai tapisan awal sahaja. Kalau berkira awal-awal kena reject. Yg yakin sungguh dan percaya bahawa Allah SWT Maha Berkuasa ....tak banyak songe pun. Banyak kes-kes KARMA, balasan dan kifarah di atas perbuatan sendiri. Namun banyak HIKMAH di sebalik jika di renung sungguh2 dan redha ......................

DIA BELAKA. Saya takkan mendahului DIA dengan scan dan menyembuhkan sakit akibat kifarah. Apa-apa mesti tanya DIA dahulu dan mohon DOA.