Monday, July 26, 2010

MATI AKIBAT SAKIT PARU-PARU BERAIR JUGA ADALAH KESAN KEJAHATAN ANGIN SYAITAN

Published by TuanKelarias under 80 - MATI AKIBAT SAKIT PARU PARU BERAIR JUGA ADALAH KESAN KEJAHATAN ANGIN SYAITAN. on Jumaat, Mei 28, 2010


KEMATIAN YANG DISEBABKAN OLEH PARU PARU BERAIR ADALAH PETANDA TIDAK BAIK, BEGITU JUGA SERANGAN SAKIT JANTUNG tetapi bukan lemah jantung.

Sebagai peringatan kepada seluruh umat muslim, ini lah suatu andaian yang negatif di dalam menentukan kedudukan sebenar di sebalik apa yang berlaku dan nasib yang menimpa ke atas manusia yang meninggal dunia disebabkan jangkitan paru paru berair dan serangan sakit jantung secara tiba tiba. Kejadian ini amat banyak berlaku malah menjadi satu igauan ngeri kepada seluruh manusia di planet bumi ini khususnya para pengamal perubatan tradisional dan moden. Ia adalah satu masalah besar dan menakutkan para pakar jantung di seluruh dunia. Hampir sama hal keadaan sakit yang mengenai sesorang yang terkena serangan sakit jantung dan jangkitan kuman di paru paru. Tetapi berbeda pula dengan kes lemah jantung. Ini pandangan saya dari kacamata ahli ahli sufi itu yang melihat perkara rahsianya. Walaupun begitu pendapat ini tidak boleh dijadikan pegangan hidup kerana tiada bukti yang nyata.

Saya terbaca diakhbar dan di I.J.N baru baru ini, kes ini sangat menjadi jadi terutama saat akhir zaman atau awal permulaan akhir zaman terutama ke atas umat islam khususnya. Setiap hari lebih dari tiga hingga lima orang dilaporkan meninggal dunia di Institut Jantung Negara. Sebenarnya kejadian ini ada kaitan dengan angin yang masuk ke dalam tubuh badan manusia melalui beberapa saluran urat darah yang ada di dalam tubuh manusia itu sendiri. Terutama jari jemari manusia, sebab itulah kita umat islam disarankan supaya membasuh tangan untuk makan, wudhu dan sebagainya (sunat dilakukan) sebelum melakukan sesuatu pekerjaan yang baik dan sesungguhnya semua adalah pekerjaan yang baik. Kerana ia dapat menghilangkan kesan dan pengaruh angin atau kuman yang dimaksudkan.

Tidak pula disuruh berwudhu untuk melakukan zina dan sebagainya. Mungkin kerana ada hikmah tertentu yang boleh menyelamatkan individu dari dimasukki oleh angin jahat melalui jari jemarinya. Memang sudah pasti setiap liang seni yang boleh dimasukki oleh angin syaitan akan tertutup. Ia akan terbuka semula apabila dirinya sedang melayan rasa getar dan gigil marah, takut, amat berahi dan amat seronok keterlaluan. Sebab itu Rasulullah SAW menyeru kepada orang orang yang sedang naik marah supaya segera berwudhu agar tidak berlaku perkara perkara yang tidak diingini.

Jika kita ingin melihat keadaan ini dari sudut pandangan islam dan hadith Rasulullah SAW yang bermaksud; " Sesungguhnya angin syaitan itu masuk ke dalam tubuh manusia melalui laluan darah ( masuk melalui urat darah) yang kita sendiri tidak pernah menyaksikan kebenaran hadith ini. Tidak pernah seorang pun dapat membuktikan kebenaran sabda Rasulullah SAW sejak ribuan tahun lalu dengan mendedahkan bahawa syaitan atau angin angin jahat itu masuk perlahan lahan dari arah jari tangan atau kaki dan menembusi kulit lalu terus menerobos ke dalam urat darah manusia sebagai laluan mudah yang boleh sampai ke jantung atau paru paru manusia. Dua tempat ini adalah lokasi terpenting dan terbaik bagi golongan angin jahat yang ingin mengambil kesempatan untuk mendapatkan tempat berlindung dan makanan mewah, banyak lagi mencukupi.

Jalan laluan termudah bagi angin angin jahat ini biasanya melalui jari jemari kita yang sememangnya mempunyai banyak saluran urat darah yang terdedah dengan risiko dimasukki atau diresapi olah angin syaitan jahat tidak mengira tempat masa dan waktu. Lebih lebih lagi jika seseorang sedang marah sehingga hilang kawalan diri, maka terbukalah seluas luasnya pintu atau lubang seni yang tersedia semenjak ciptaan manusia yang pertama dahulu. Mungkin saja liang seni itu tersebar diseluruh tubuh manusia tetapi saya hanya ingin menyebutkan sebahagian kecil daripadanya yakni yang berada di celah celah jari tangan dan kaki. Angin jahat yang berjaya memasuki liang seni dijari jemari terutama dicelah jari telunjuk ,jari hantu dan jari manis biasanya angin tersebut akan terus menuju ke dada. Kesan daripada kemasukan angin angin ini, biasanya jari dan urat darah akan membengkak dan agak sengal dan sakit apabila dipicit. Dada pula akan terasa seperti cucukan jarum yang mencucuk halus tidak kira dibahagian mana tapi bertanda di bahagian dada manusia. Angin ini berupaya mengoyak urat darah dan menimbulkan kesan kesan yang amat membahayakan kesihatan diri seseorang.

Apabila ia memilih untuk tinggal menetap di paru paru, maka jadilah kesan aktiviti hidupnya melahirkan kuman bakteria yang akan menjangkiti paru paru dan merosakkannya. Apabila ia masuk dan menyelinap ke dalam saluran koronari jantung maka hadirlah risiko serangan sakit jantung yang mengakibatkan kematian secara tiba tiba yang diiringi rasa sakit dada dan sesak nafas serta terasa urat belakang bagai ditarik tarik keras. Itu semua adalah hasil dari aktiviti angin angin jahat tersebut.

KUMAN , BAKTERIA , VIRUS DAN APA JUA YANG SENI.

Adalah makhluk Allah yang disifatkan sebagai angin syaitan jika menurut kepada salah satu dari mafhum hadis Rasulullah saw yang bermaksud," Sesungguhnya (angin) syaitan itu, mengalir masuk ke dalam tubuh manusia adam ini melalui jalan urat darah (yang tersedia)''.
Angin angin ini ada yang berterbangan di udara bergerak melalui tiupan angin yang disebut di sisi kami sebagai gelombang negatif yang aktif bergerak di sekeliling kita. Oleh itu cara yang paling mudah untuk menghindarkan gelombang negatif selain dari menutup mulut dan hidung yang amat merimaskan itu ialah dengan memasang setanggi atau membakar kemenyan di dalam rumah pada setiap masa. Kami amat yakin dan pasti dengan ilmu pengetahuan ini kerana perkaranya telah disaksikan oleh para masyaikh yang pandangan matanya tiada terhijab oleh suatu apa pun . H1N1 juga amat mudah dikawal hanya dengan membakar kemenyan, setanggi atau menyemburkan minyak wangi yang baik dan tidak mengandungi alkohol.

Seperti yang kita sedia maklum,kuman juga sering menjadi masalah dalam kehidupan kita sekeluarga. Pakar perubatan pada zaman serba moden ini sering mengingatkan kita agar selalu membasuh tangan sebelum makan supaya kuman bakteria yang terlekat dijari jemari dapat dibersihkan sebelum ia masuk ke dalam mulut. Sebenarnya kuman dapat memasuki liang rongga seni dijari jari lebih lebih lagi sewaktu jantung kita berdegup kuat dengan mengepam darah dengan laju. Liang seni rongga tubuh akan segera terbuka kerananya. Mungkin kerana diri kita sedang amat takut atau amat marah ketika itu. Jadi bersegeralah membasuh tangan dan sekalian anggota wudhu seperti yang disarankan oleh Rasulullah saw. Begitu juga angin angin syaitan kuman yang lain termasuk angin syaitan jin yang wujudnya lebih seni dari kuman bakteria itu sendiri.

ANGIN SYAITAN AMAT MEMUDHARATKAN TUBUH PENAGIH DADAH.

Sesiapa pun tidak menyangka kecuali mereka yang pernah berhadapan dengan masalah seorang penagih dadah. Apa yang berlaku ialah, apabila seseorang yang hanya ingin mencuba menghisap dadah setelah dipelawa oleh rakan rakannya terutama dadah yang telah diproses dengan kaedah tapaan atau dengan mencampurkan bahan yang amat digemari syaitan seperti najis dan lain lain, ia dengan sengaja telah mengundang rasa stim yakni khayal.

Rasa khayal dan lalok dalam istilah mereka ketika itu ialah suatu keadaan di mana seekor jin kuning atau beberapa ekor sedang cuba memasuki liang seni rongga dan mengkhayalkan pelakunya. Keadaan ini sama dengan orang yang mengalami histeria atau halkusinasi akibat tidak tidur lebih dari tiga hari. Bukannya ada apa apa di dalam dadah itu, tapi bahan bahannya sama seperti membakar kemenyan khas untuk memanggil hantu atau jin jahat yang diniatkan. Malang sekali jin kuning ifrit adalah penggemar bahan dadah yang menyebabkan rasa tagih berulang yang tidak dapat dihalang dan akhirnya boleh mendatangkan kecederaan kepada diri sendiri dan orang lain jika sewaktu jin jin kuning itu meminta dadah lalu gagal mendapatkannya maka berlakulah kemarahan si jin jin kuning yang melampau. Jin kuning ifrit meminta disediakan dadah tertentu dengan menimbulkan rasa ketagih yang amat luar biasa.

Kami bermohon kepada Allah atas kejahatan jin dan syaitan yang terang sebagai musuh seteru kita yang amat nyata, walaupun tidak dapat dilihat oleh pandangan mata manusia biasa. Mudah mudahan kita semua terselamat dari fitnah mereka selama lamanya.