Monday, July 26, 2010

PENGENALAN RINGKAS NUR SYIFA`

PERUBATAN ISLAM NUR SYIFA` ( Bahr Al Qudr )


Di asaskan pada tahun 2007 setelah di ijazahkan ILMU TITIK SEMBILAN (ilmu penyembuhan melalui tapak tangan), merupakan pusaka ilmu warisan turun temurun dari keturunan Syeikh Sayyid Thana`uddin /Sheikh Abdul Karim As Samman Al Madani/Syeikh Sayyid Pendita Adi Putra. Beliau adalah adik kepada Syeikh Hussein Jamadil Al Kubra (Maulana Hussein). Di antara anak muridnya yang terkenal tercatat di dalam buku sejarah adalah Laksamana Hang Tuah, Raja Sulu Buansa (Ewansa), Sunan Bonang dan Sunan Giri. Direkodkan juga Sunan Kalijaga dan Syeikh Sutabris pernah bertemu dengan beliau.


Ilmu yang di turunkan pada LAILATUL QADAR (malam yang penuh berkah) kini di warisi oleh generasinya yang ke 11. Penulis juga di anugerahi ilmu pada malam Qadar, di datangi oleh Junjungan Besar Nabi Muhammad SAW pada malam itu dengan mengijazahkan Doa Kunci Pembuka Khazanah Langit Dan Bumi yang mana doa ini dapat di gunakan khusus untuk tujuan perubatan selain hajat-hajat yang lain dan Doa ISMULLAH AL A`DZHAM yang mana barangsiapa berdoa dengannya, doanya pasti akan di makbulkan.



Penulis sebelum di anugerahi ilmu di atas juga mengamalkan SILAT BATIN WARISAN SUNAN KALIJAGA (Perubatan dan Silat Kebatinan) dan kaedah perubatan Islam berasaskan 10 ayat-ayat syifa` dari seorang guru yang bertugas di Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan di samping kaedah pengubatan Surah Yaasin dari seorang pendakwah bebas.


Penulis juga pernah mempelajari kaedah perubatan dan urut tradisional dari seorang Pawang yang berasal dari Selayang . Pengalaman dalam bidang perubatan tradisional Islam selama 15 tahun telah banyak membuktikan bahawa kaedah rawatan secara TRADISIONAL dan MUKJIZAT AL-QURAN adalah yang terbaik.