Wednesday, October 31, 2018

FITNAH DAJJAL VS NABI ISA


Kenapa Nabi Isa yg akan turun kembali dan membunuh dajjal ?

Apakah senjata dajjal dahulu, kini dan akan datang?

Jawapannya ada pada Penguasa Dunia masakini iaitu, Teknologi senjata moden dan perubatan. Mereka di takuti kerana kejahatan mereka membunuh manusia secara kejam dgn senjata moden spt senapang, bom dan senjata kimia.

Manakala pembunuhan secara senyap dan sembunyi ada lah melalui teknologi perubatan dan ubat2an kimia.
Sebelum hadirnya Imamul Mahdi, dunia di kejutkan dengan bala bencana seperti tsunami dan gempa. Dan akhirnya satu bencana akan turun yg akan memusnahkan seluruh sistem peradaban dunia, dimana elektrik tidak lagi dapat berfungsi dan dunia di dalam kegelapan serta sunyi tanpa segala peralatan eletronik seperti hp, tv, internet dan sebagainya.

Kenapa? Kerana kemajuan dan ketamadunan lah yg memusnahkan aqidah dan akhlak manusia dari zaman berzaman. Bermula dari zaman Nabi Nuh , Allah SWT telah tenggelamkan bumi kerana selama 1000 tahun baginda berdakwah, pengikutnya boleh dibilang dgn jari. Majoriti manusia zaman berzaman cenderung kpd kesesatan dan sejak zaman berzaman juga hanya golongan yg sedikit shj yg selamat.

Setiap 100 tahun juga Allah SWT angkat hamba2Nya sebagai Nabi utk refresh kembali ajaran Tauhid Tasauf Rasul2 Nya kerana setiap 700 tahun kemunculan setiap Rasul amat lama sehingga umat kembali rosak.

Malah yg merosakkan umat bukan manusia2 biasa/awam tetapi paderi/sami/ulama yg telah di amanahkan Rasul utk menjaga agama tetapi mereka sebaliknya merubah2 agama dgn menokok tambah demi kepentingan diri.

Selepas kewafatan Rasulullah SAW , tiada lagi Nabi tetapi yg di utus setiap 100 tahun adalah ulama bertaraf mujaddid/ waliyullah yg di beri ilmu secara laduni dan karomah.

Nabi2 dan Rasul2 terdahulu pun bukan ahli akademik dan hulubalang perang tetapi bila mereka di lantik, mereka di ajar terus oleh Allah SWT ilmuNya dan di beri senjata mukjizat seperti tongkat bertukar menjadi ular naga, membelah laut , menyembuhkan orang sakit dan menghidupkan orang mati.

Perkara yg sama akan berulang bila mujaddid terakhir di munculkan. Beliau di bekalkan ilmu terus dariNya dipanggil Laduni dan senjata karomah yg dapat menundukkan segala jenis teknologi yg ada.

Ulama2 terkesima dan menolak kemunculan Imam Mahdi kerana IM bukan dari golongan mereka yg menuntut ilmu dengan cara belajar di pondok atau Universiti dan bersenjatakan karomah melawan syaitan manusia dan jin serta menyembuhkan penyakit dgn hanya kedua tangannya, tanpa ubat2an dan peralatan.
Ulama pewaris Nabi pastinya juga mewarisi kaedah yg di pelopori oleh Nabi dlm menguasai ilmu dan kemahiran tanpa belajar. Mereka di sucikan terlebih dahulu, agar jantung ( hati) mereka dapat menjadi wadah limpahan ilmu laduni terus dari langit.

Kerana itu mereka di jaga zahir dan batin akan kesucian diri. Mereka tidak di bawa kpd ilmu keduniaan tetapi mewarisi ilmu dari para Nabi dan Waliyullah terdahulu. Mereka di beri ilmu perang dan perubatan dan limpahan ilmu terus ke hati.

Hati ( jantung ) mereka juga adalah merupakan janakuasa utama yg dapat mengalirkan kuasa pemusnahan dan penyembuhan. Ini dapat di lihat apabila mereka berhadapan dgn jin2 sihir yg langsung tak dapat di kalahkan oleh jin2 kafir mahupun jin islam yg fasik dan kuasa penyembuhan penyakit dgn mengalirkannya melalui tapak tangan ke tempat yg sakit.

Hati mereka juga menjadi gedung ilmu yg di beri faham secara ilham laduni. Mereka adalah Al quran hidup yg berjalan di atas mukabumi.

Setelah dunia musnah oleh malapetaka yg bertimpa-timpa akibat kezaliman pemimpin munafik yg di nasihati ulama2 suuk...maka tiba lah masa Allah SWT memunculkan hamba pilihanNya sebagai pemimpin dunia yg diminta dan ditunggu sekelian umat manusia akibat tidak tahan dgn kerosakan yg telah berlaku.

Pemuda bani tamim, Imamul mahdi dan Nabi Isa adalah insan2 pilihan yg memakmurkan kembali bumi dgn ajaran Tauhid tasauf yg asal dan bekalan mukjizat dan karomah bg memperbaiki kembali kerosakan fizikal bumi dan batin manusia yg tercemar dgn kotoran mazmumah dan sumber2 haram yg bersarang di jantung( hati ).

Perang di zaman itu adalah perang dgn senjata kuno yg mana manusia bersenjatakan pedang dan panah manakala syaitan2 manusia dan jin menggunakan sihir.

Apakah senjata mukmin di masa itu. Orang islam shj pastinya membekal diri dgn silat dan pedang serta memanah manakala perubatan kembali kpd perubatan herba.

Manakala orang2 mukmin yg menyertai PBT dan IM bersenjatakan Al maunnah dlm peperangan melawan syaitan2 manusia dan jin dan penyembuhan tapak tangan dgn kemukjizatan Al quran dan Doa.

Masa semakin hampir. Tangan2 jahat telah mengangkat pemimpin2 yg zalim. Tangan2 baik juga byk mendokong teknoloji dajjal...

Kembali lah kpd Al Quran dan Sunnah. Gigit kuat2 jika mahu selamat dan bersama pemimpin pilihan Allah di akhir zaman ini.

LA ILAHA ILLALLAH. MUHAMMAD RASULULLAH.
LA HAULAWALA QUWWATA ILLA BILLAH.