Tuesday, October 30, 2018

PENYEMBUHAN DENGAN MENDENGAR AL QURAN



Bagaimanakah dengan mendengar ayat-ayat Allah mempengaruhi sel-sel otak? Apakah penjelasan ilmiah untuk fenomena ini? Adakah terdapat tenaga tersembunyi di Al-Quran? Mari membaca….….

Pengalaman peribadi

Alasan di sebalik menulis artikel ini adalah pengalaman peribadi saya sendiri dengan Al-Quran. Saya bersama Al-Quran sepanjang masa; walaupun ketika saya sedang tidur, saya sering menghidupkan radio yang membacakan al-Quran. Sebagai hakikatnya, saya tidak tahu pada masa itu tentang teknik pembelajaran semasa tidur!

Selepas beberapa bulan, saya dapati perubahan besar di dalam diri saya. Saya merasakan bahawa setiap sel otak saya bergetar dan bertindak balas dengan suara pembacaan Al-Quran yang saya dengar. Saya menghafal Al-Quran menggunakan teknik mendengar dan mengulangi bab ini berkali-kali. Oleh itu, saya dapati bahawa ayat-ayat Al-Quran semakin mudah masuk ke ingatan saya.

Dua puluh tahun yang lalu, saya memberitahu salah seorang sahabat saya bahawa mendengar bacaan Al-Quran telah memprogram semula sel-sel otak sepenuhnya! Tetapi beberapa hari yang lalu saya sangat terkejut membaca tentang eksperimen para saintis dalam merawat beberapa penyakit yang tidak boleh diubati menggunakan gelombang bunyi muzik. Beberapa penyelidik seperti saintis Amerika Annie Williams, yang menggunakan teknik terapi muzik, telah menghasilkan hasil yang penting. Hasilnya, bagaimanapun, adalah terhad sehingga sekarang kerana ketidakupayaan muzik untuk mencipta kesan yang diperlukan pada sel-sel. Walau bagaimanapun, dia menegaskan bahawa dia telah menghasilkan hasil yang luar biasa dalam merawat Kanser Kolon dan Tumor Otak dan penyakit lain. Dia juga menyatakan bahawa rasa kreativiti telah meningkat di setiap pesakit yang telah mendengar muzik yang direkodkan.

Akibatnya, saya disini ingin untuk menyebutkan kepada para pembaca yang saya sayang hasil yang saya dapat dari masa yang panjang mendengar pembacaan Al-Quran: Saya rasa sekarang saya menjadi lebih kuat dari sebelumnya, bahwa kekebalan tubuh saya telah meningkat , dan watak saya menjadi lebih baik, terutamanya dalam berurusan dengan orang ramai. Al-Quran juga telah membangkitkan rasa kreativiti di dalam diri saya dan semua artikel yang saya tulis dalam masa yang singkat adalah hasil membaca dan mendengar Al-Quran secara berterusan.

Saya boleh katakan, wahai pembaca, bahawa terus mendengar Al-Quran meningkatkan kreativiti dalam manusia dan inilah yang berlaku kepada saya. Saya masih ingat bahawa sebelum membaca dan menghafal Al-Quran saya tidak dapat menulis satu ayat dengan betul, tetapi sekarang saya dapat menulis kertas penyelidikan saintifik dalam satu hari atau beberapa hari.

Jadi, kita dapat melihat bahawa mendengar Al-Quran tidak hanya membantu dalam penyembuhan penyakit, tetapi juga menyumbang untuk membangunkan keperibadian manusia dan kemahiran komunikasi bersama dengan keupayaan kreativiti dan menghasilkan idea-idea baru. Oleh itu, anda, pembaca yang sayang, boleh mencuba ini dan pasti akan mendapat hasil yang hebat.

Fakta saintifik

Pada tahun 1839, saintis "Enrick William Duve" mendapati bahawa mendedahkan otak kepada bunyi gelombang tertentu boleh menjejaskannya secara positif dan negatif. Apabila dia mendedahkan telinga kepada frekuensi bunyi gelombang yang berbeza, dia mendapati bahawa otak bertindak balas dengan getaran bunyi itu. Kemudian, saintis mendapati bahawa sel-sel otak berada dalam keadaan getaran semasa masa hidupnya. Setiap sel akan bergetar dalam sistem tertentu dan terjejas oleh sel-sel lain di sekelilingnya. Jadi, dapat diperhatikan bahawa setiap insiden buruk dapat menyebabkan gangguan dalam sistem getaran otak.


(Gambar 2)
“Sel saraf di dalam otak dalam keadaan getaran berterusan. Sel ini mengandungi program yang kompleks di mana bilion sel sekitar berinteraksi dengan koordinasi yang luar biasa yang memperlihatkan kebesaran Tuhan. Mana-mana gangguan dalam program ini membawa kepada kekurangan dalam sistem imuniti dan menyebabkan penyakit.”

Mekanisme sel dalam memproses maklumat bergantung pada bergetar dan menghasilkan medan elektrik di mana manusia dapat berbicara, bergerak, memandu dan berinteraksi dengan orang lain. Oleh itu, apabila tindakan negatif seperti kejutan, keadaan memalukan atau masalah yang berlaku kepada seseorang semasa hidupnya terkumpul, ia menyebabkan kekacauan di sel-sel otak. Kengerian ini menyakitkan dan meletihkan untuk otak kerana ia melakukan kerja tambahan yang tidak perlu.

  (Gambar 3)

"Sebelum bayi dilahirkan, sel-sel otaknya mula bergetar dengan cara yang seimbang. Tetapi selepas kelahirannya, setiap tindakan akan mempengaruhi sel-sel otak dan cara mereka bergetar. Jadi jika sesetengah sel otak tidak bersedia untuk bertolak ansur dengan frekuensi tinggi, ini boleh menyebabkan gangguan dalam sistem bergetar yang seterusnya membawa kepada banyak penyakit fizikal dan psikologi."

Pada masa kini, saintis menyatakan bahawa setiap bentuk tingkah laku adalah hasil dari getaran tertentu sel-sel otak dan mereka menegaskan bahawa mendedahkan manusia kepada frekuensi bunyi tertentu sering mengubah cara di mana sel-sel otak bergetar (iaitu mengubah kekerapan selular getaran). Oleh yang demikian, terdapat kekerapan yang membuat sel-sel otak bergetar secara positif dan aktif dan ada yang lain yang menyakiti sel-sel otak dan punca kematian saya. Oleh itu, soalan penting sekarang ialah Apakah frekuensi yang sesuai untuk otak?





(Gambar 4)

“Para saintis juga mendapati bahawa tali DNA di dalam setiap sel bergema dengan cara tertentu juga. Tali ini mengandungi maklumat yang diperlukan untuk kehidupan, jadi apa-apa perubahan yang disebabkan oleh kemalangan, masalah, virus atau penyakit menyerang tubuh boleh membuatnya bergetar kurang daripada kelajuan normal. Dan cara terbaik untuk membuat tali ini berfungsi dengan baik adalah memprogram semula tali ini menggunakan bunyi gelombang tertentu. Oleh itu, tali sebagai ahli sains menegaskan, bertindak balas dengan gelombang tersebut dan mula bergetar dengan kuat. Walau bagaimanapun, terdapat beberapa gelombang yang mungkin merosakkan tali ini.”

Baru-baru ini, ramai ahli terapi merawat orang yang menggunakan getaran bunyi gelombang untuk menyembuhkan beberapa penyakit yang tidak boleh diubati seperti Kanser dan beberapa penyakit kronik lain di mana ubat tradisional telah gagal. Mereka juga mendapati cara ini berguna untuk merawat beberapa penyakit psikologi seperti Schizophrenia, Kecemasan, masalah tidur dan beberapa tabiat buruk seperti merokok, ketagihan dadah dan sebagainya.


Apakah pengubatan terbaik?

Perubatan yang terbaik untuk menyembuhkan semua penyakit adalah Al-Quran. Ini adalah hasil daripada pengalaman lama dalam merawat orang. Banyak kes penyakit yang tidak dapat sembuh pulih selepas mendedahkan mereka kepada pembacaan al-Quran. Itulah kerana kemampuan Quran Suci dalam mengimbangi sel-sel otak dan meningkatkan keupayaannya dalam melaksanakan dengan baik. Setiap sel mempunyai sistem bergetar yang dibuat oleh Allah untuk melakukan tugasnya dan sel-sel itu tidak memahami bahasa pertuturan tetapi mereka mengendalikan frekuensi dan getaran seperti yang ada di telefon bimbit yang menerima gelombang elektromagnet dan kemudian menghantar gelombang lain. Oleh itu, kita boleh mengatakan, secara kiasan, bahawa dalam setiap sel terdapat telefon bimbit yang sangat kompleks. Dan anda boleh membayangkan beribu-ribu bilion sel dalam otak anda bergetar berirama dengan cara yang tidak dapat difahami, disedari atau ditiru oleh manusia dan jika ada sel yang berada dalam keadaan sakit, semua tubuh akan mengalami gangguan. Jadi Al-Quran adalah satu rahmat yang mendorong kita untuk berterima kasih kepada Allah. Tetapi adakah kita benar-benar menghargai rahmat semacam itu?






(Gambar 5)

“Satu imej untuk sel-sel otak di mana kita dapat melihat kawasan yang rosak muncul dalam warna merah. Sel-sel mereka tidak begitu aktif, dan hampir kekurangan tenaga. Sel-sel itu hampir mati. Tetapi selepas mendedahkan mereka kepada bunyi gelombang tertentu, mereka mula bergetar secara aktif. (sumber: Majlis Penyelidikan Kebangsaan Kanada)”


Ayat-ayat Al-Quran Penyembuhan

Menurut penemuan baru-baru ini, saintis mengatakan bahawa sebarang penyakit mesti membuat perubahan dalam memprogram semula sel-sel dan setiap sel bekerja mengikut program tertentu dari lahir hingga mati. Oleh itu, sebarang gangguan fizikal atau psikologi menyebabkan kekeliruan dalam sistem getaran sel yang membuat gangguan dalam program selular. Oleh itu, kita perlu memulihkan dan membetulkan program ini untuk menyembuhkan penyakit ini.

Semasa meditasi saya dengan Al-Quran, saya mendapati terdapat sistem digital yang sangat tepat dalam setiap ayat. Walau bagaimanapun, ayat-ayat tersebut bukan sahaja membawa bahasa nombor tetapi juga membawa sesuatu seperti apa yang kita panggil "data" atau "program" yang dapat menangani sel-sel. Oleh itu, kita boleh mengatakan bahawa ayat-ayat tersebut membawa bahasa sel-sel tersebut!

Pembaca mungkin berfikir teori ilmiah ini, tetapi saya memberi jaminan kepada anda bahawa saya mendapati banyak ayat dalam Al-Quran yang mengesahkan bahawa ayat-ayat suci Al-Quran membawa banyak data sama seperti gelombang radio biasa yang digunakan untuk membawa maklumat, muzik, bunyi dan sebagainya .

Allah berkata dalam kitab suci-Nya

"Sekiranya ada kuliah yang boleh menyebabkan pergerakan bergerak, atau bumi akan dibelah, atau yang mati untuk bercakap, Quran ini akan melakukannya, tetapi, Allah adalah seluruh perintah" [Quran13: 31]
Jika kita menganalisis ayat ini dengan teliti, kita boleh tanya dengan soalan ini: Bagaimanakah Al-Quran boleh menyebabkan gunung itu bergerak, atau bumi menjadi koyak atau mati untuk bercakap? Jawapannya adalah melalui data yang hanya boleh difahami orang mati.

Seperti gunung-gunung, diketahui bahawa lapisan bumi bergerak perlahan hampir beberapa sentimeter setahun, memacu gunung-gunung untuk bergerak juga. Pergerakan ini dihasilkan daripada gelombang haba yang dihasilkan dari kawasan lebur di bawah kerak. Oleh itu, kita boleh mengatakan bahawa Al-Quran mengandungi data yang dapat menangani gelombang termal yang menyebabkan lapisan-lapisan untuk menggerakkan dan bergerak lebih cepat yang menjadikan retakan dan gempa bumi; dan memotong kerak ke dalam kepingan kecil. Kuasa besar ini dimasukkan ke dalam Al-Quran, tetapi kita tidak dibenarkan untuk mencapainya. Sebaliknya, kita telah diberitahu tentang kuasa besar ini untuk menyadari betapa hebatnya Kitab Suci ini. Sekarang, Bolehkah Kitab Suci ini yang mempunyai kelebihan ini kuasa besar menyembuhkan makhluk lemah seperti manusia?

Apabila Allah memberitahu kita bahawa Al-Quran ini adalah "penyembuhan", ini bermakna ia membawa data dan program yang mencukupi untuk menyembuhkan sel-sel yang rosak di dalam tubuh dan menyembuhkan apa yang doktor tidak mampu.


Ubat yang paling mudah untuk semua penyakit dan penyakit

Pembaca yang dihormati! Saya boleh mengatakan dengan yakin mengikut pengalaman saya bahawa dari perubahan mudah dalam hidup anda, anda boleh mendapatkan keputusan besar yang tidak dijangka yang boleh mengubah hidup anda sepenuhnya seperti yang berlaku kepada saya sebelum anda. Apa yang anda perlu lakukan adalah mendengar pembacaan Al-Quran seperti yang anda boleh: pada waktu pagi, pada sebelah petang, pada waktu malam, semasa anda sedang tidur, apabila anda bangun dan sebelum tidur. Apa yang anda perlukan untuk mendengar Al-Quran adalah dengan media seperti Lap Top, perakam pita, iPod kecil atau mp3 dengan fon kepala, TV, radio atau mana-mana peranti lain.


“Suara bacaan Al-Quran mempunyai gelombang bunyi yang mempunyai frekuensi tertentu dan panjang gelombang tertentu. Gelombang ini menyebarkan medan gelombang yang mempengaruhi otak secara positif dan memulihkan keseimbangannya. Ini memberi badan imuniti yang kuat untuk menentang penyakit atau penyakit seperti Kanser. Kanser adalah gangguan dalam prestasi sel-sel, jadi mendengar Al-Quran mengulang semula sel-sel sebagai komputer yang penuh dengan virus dan "diformat semula" dan dimuat turun dengan program-program baru untuk melaksanakan dengan berkesan. Inilah yang dilakukan oleh program buatan manusia untuk komputer. Bagaimana dengan program-program yang dibawa dalam kata-kata Allah, pencipta semua manusia.”

Kesan yang menakjubkan akibat Mendengarkan Al-Quran

Mendengarkan bacaan Al-Quran yang berterusan memberikan anda hasil yang bermanfaat berikut:

- Meningkatkan imuniti badan
- Meningkatkan rasa kreativiti
- Meningkatkan keupayaan penumpuan
- Menyembuhkan penyakit kronik dan tidak boleh diubati
- Menukar tingkah laku dan membolehkan orang berkomunikasi dengan lebih baik dan mendapat kepercayaan
- Mewujudkan kedamaian dalaman dan sembuh ketegangan saraf
- Menyembuhkan saraf, kerengsaan dan pemendakan
- Meningkatkan keupayaan mengambil keputusan yang betul
- Kurangkan ketakutan dan ragu-ragu
- Meningkatkan dan mengukuhkan keperibadian
- Menyembuhkan penyakit biasa seperti alergi, sakit kepala, selesema, dan lain-lain.
- Meningkatkan kebolehan pertuturan
- Melindungi daripada penyakit seperti kanser dan sebagainya
- Mengubah tabiat buruk seperti makan berlebihan dan merokok

Pembaca yang dihormati! perkara-perkara yang saya nyatakan di atas adalah keputusan saya sendiri: Saya masih ingat bahawa saya adalah seorang perokok berat dan tidak dapat membayangkan berhenti merokok, tetapi selepas terus mendengar Al-Quran saya mendapati diri saya berhenti merokok tanpa sebarang usaha. Saya benar-benar terkejut "bagaimana kehidupan saya berubah dan mengapa? Tetapi selepas saya membaca tentang teknik baru-baru ini dalam penyembuhan, salah satu daripadanya adalah terapi dengan bunyi dan bunyi yang kerap, saya tahu rahsia perubahan besar dalam hidup saya. kepada bacaan Al-Quran. Apa yang saya lakukan hanyalah mendengar Al-Quran secara berterusan.

Untuk membuat kesimpulan, saya ingin memberitahu anda fakta yang saya hadapi dan benar-benar mencuba: walau bagaimanapun anda menghabiskan masa anda dalam membaca atau mendengar Al-Quran, anda akan mendapati bahawa kali ini tidak akan sia-sia atau tidak. Tetapi anda akan melihat bahawa anda akan sentiasa mempunyai masa tambahan. Anda akan mendapati bahawa kerja-kerja yang sama yang memerlukan masa beberapa hari atau jam untuk dilakukan boleh selesai dalam beberapa minit sahaja! "Hai manusia, sesungguhnya telah datang kepada kamu suatu nasihat dari Tuhanmu, penyembuhan bagi apa yang ada di dalam dada, dan petunjuk dan rahmat bagi orang-orang yang beriman. Katakanlah:" Di dalam kurnia Allah dan rahmat-Nya, di dalamnya hendaklah mereka bersukacita Ia lebih baik dari apa yang mereka simpan. " [Quran10: 57,58]


- Oleh: Abduldaem Al-Kaheel

References:
1- Brain cells tune in to music, www.nature.com
2- Neural oscillations,www.en.wikipedia.org
3- Brain wave therapy, Brain Sync Corporation, 2006.
4- Vibration, www.wordpress.com
5- Mike Adams, Vibrational Medicine, NewsTarget Network, July 14, 2004.
6- Simon Heather, The Healing Power of Sound.
7- Virginia Essene, You are Becoming a Galactic Being.
8- Revolutionary nanotechnology illuminates brain cells at work, www.nanotechwire.com, 6/1/2005.