Saturday, October 5, 2013

PERAWAT RUQYAH MENYAMUN PESAKIT SENDIRI

Sabtu 27/04/2013, didatangi pesakit 2 beradik yg menghadapi masalah saka. Bukan shj mereka berdua tetapi juga adik beradik yg ain yg jelas nampak dari sikap panas baran dan pakcik mereka yg kelihatan "tak betul" dgn sentiasa berbau busuk dan menyendiri didalam gelap.

Sudah merata dan puas dah gi berubat tetapi tidak ada kesudahan. Masalah sama tetap wujud dan muncul. Perawat yg ditemui berpaksika...n nama hebat2 tetapi macam-macam komplen dari pesakit terhadap mrk. Kalau pesakit tu jahil agama, kita boleh faham itu bukan salah perawat tetapi kalau dah barang-barang pesakit 6 bilah keris dan pedang serta satu cincin delima di sapu, atas alasan tak boleh disimpan kerana ada jin dalamnya, apa citernya.

Dahla kaki kelentong , kaki samun juga anak murid Dr.H ni. Buang ajelah khadam2 jin tu, biarlah pesakit simpan hartanya sendiri. Dah la diambilnya dan tidak pula dipulangkan malah dah takde katanya. Nampak sangat Ustaz ni menyamun pesakit sendiri.

Begitu lah kalau IKHLAS tidak wujud dalam diri. Konon ini jalan dakwah tetapi jalannya bengkang bengkok. Kalau belum berada dijalan yg lurus memang hanyut, inilah yg ditakuiti Nabi kita "ulama suk" yg sesat lagi menyesatkan. Kalau sudah berada dijalan yg lurus, sekali terbabas cepat tersedar dan terus naik kembali dijalan yg asal , kerana manusia bukan maksum namun kelalaian yg menempa menutup mata.

Guru yg ikhlas adalah guru yg "tidak suka dipuja" maksudnya tidak suka duduk dalam ramai orang, bukan asyik2 nampak dalam ceramah, forum dan TV apatah lagi mencalonkan diri untik jadi pemimpin pujaan. Dia suka menyendiri kerana disitu dia bersama Tuhannya, berbicara dalam tafakur. Dia tidak memakai kenderaan mewah mercedes dan BMW yg dibeli dengan hutang, tetapi kereta biasa yg dibeli dengan tunai.

Hidupnya dari Allah, kerana Allah dan semata-mata untuk ALlah.