Tuesday, August 28, 2018

21/7/2018 - PESAKIT DIALISIS DAH MAMPU BERJALAN...


Pada 19/7, 3 pesakit dtg utk rawatan :

1/ Kecacatan akibat demam panas semasa kecil....
2/ Pesakit tak dapat buang air besar selama seminggu
3/ Pesakit Dialisis yg hampir lumpuh kerana kaki kirinya tak boleh berpijak kerana kesakitan di paha. 


20/7....Pesakit yg cacat akibat demam panas, mukanya herot...mata kiri dan mulut kiri herot kebawah dan matanya kerap mengeluarkan air mata terutama ketika makan. Dada kirinya juga sakit spt tiada oksigen.
Selepas dirawat, pesakit mengatakan sakit dadanya hilang serta merta. Pada hari kedua, matanya tidak lagi berair malah pedih katanya ( sebab air dah tak keluar).

Pesakit yg tak dapat buang air besar mungkin dah dpt qada hajatnya. Takde berita.

Pesakit dialisis pada hari pertama, di dukung oleh suaminya. Pada hari kedua, naik kerusi roda. Saya hanya meletakkan tangan di tempat sakit dan zikir khusus. Tenaga zikir spt tenaga elektrik mengalir masuk mengaktifkan saraf2 yg jammed.

Mlm ini selepas di terapi zikir, kelihatan pesakit berjalan sendiri menuruni dari rumah saya malah berjalan sekeliling bila di suruh suaminya.

Mereka beriktiqad utk stop temporary dialisis ini kerana yakin dan nampak kesannya. Dialisis kekal belum dibuat pd lengannya kerana itu pesakit berusaha ingin ikhtiar cara Islamik.

Firasat mereka dan saya punca penyakit adalah gangguan kerana pesakit keguguran kandungan berusia 2 bulan dan mimpi mcm2 sebagai petunjuk. Dia mengadu sakit dan bila doktor scan buahpinggang hilang dari radar dan bacaan darah/ kencing manis tinggi bangat.

Doktor "Pakar la sangat" nasihatkan buat dialisis atas sebab buahpinggang rosak ( tiba2). Selepas dipasang tiub di leher, doktor tersebut hilang bayangannya apalagi jasadnya. Beliau terus kelumpuhan dah tak mampu bekerja, berdiri dan berjalan.

Kerana kekhuatiran dan tersilap langkah mempercayai " Doktor Pakarla sangat" beliau mencari perawat Islam dan terus meminta suaminya buat appoitment dan dtg pd mlmnya.

Keajaiban seperti ini selalu juga berlaku tetapi tidak juga pada semua kes. KEMUKJIZATAN/ KAROMAH dan Al Maunnah perkara mencarik adat dpt berlaku pada insan tertentu pada masa2 tertentu. Bukan seperti sihir yg dpt buat " magic show" all the time.

Kesembuhan tetap milikNya kerana itu berlalu keajaiban bila dia mengizinkan sembuh dengan doaku.

Kesembuhan atas ikhtiar manusia adalah mengikut adat dan keserasian.

Semoga pesakit yg tidak berjaya sembuh tidak putus asa kerana " keyakinan pada Tuhanmu" mesti terbina kuat. DIA melihat hatimu....usahamu dan keyakinan yg kental terlihat pada kesungguhan pesakit utk berubat.
Kalau keyakinan mu terletak pada manusia, merayu lah pada mereka agar menyembuhkanmu. Tuhanmu tidak sekali-kali pernah berpaling dari mu sebaliknya kamu yg berpaling dariNya.