Tuesday, August 28, 2018

27/7/2018 - PESAKIT JANTUNG BERTAMBAH BAIK


Mlm ni sesi kedua rawatan di mana pesakit telah membuat pembedahan jantung di IJN dan mengalami pelbagai permasaalahan selepasnya . Puncanya semput dan di periksa masalah jantung lalu di operasi dan kesannya, pelbagai sakit lain mendatang selain minor stroke yg di alaminya.

Sudah bertekak dgn doktor pasal ubat2annya yg tidak memberi kesan lalu menyatakan akan stop treatment dgn doktor pakar tersebut. Orangnya panas baran menurut isterinya dan jika tidak puashati, terusan aje nyatakan.

Sebelumnya pernah pergi ke satu tempat di Puchong yg kononnya menawarkan khidmat rawatan dgn bayaran seikhlas hati namun terlalu ramai orang sehingga ke mlm belum dapat masuk kerana no.quenya banyak lho. Akhirnya bertekak juga dgn staff di situ dan nyata sombong juga staff di situ katanya.
Rupa2nya tempat itu juga menipu sptmana tempat2 lain yg glamour dan ramai orang. Pada wawancara TV katanya seikhlas hati dan di paparkan usaha mereka membantu golongan asnaf tetapi keduknya terbongkar apabila mangsa2 penipuan ini menceritakan pengalaman masing yg terkena tipu...di caj beribu mengikut harga beras berpuluh kampit😃.

Rasanya pesakit2 pelakon yg di wawancara juga di upah kerana kesannya on the spot mcm silap mata. Allah Maha Mengetahui.

Mlm ini katanya sakitnya berkurangan, sudah mampu membawa kereta sendiri dan banyak bicaranya. Alhamdulillah tetapi bicaranya byk kepada kena usaha bagaimana pun, sains juga ikut sunnah juga ikut🙄.
Isterinya juga minta di rawat, katanya penyakit kencing manis yg kronik. Sebelumnya dia berkata sering orang memberitahu, bhw ada sosok perempuan tua kelihatan bersamanya. Mereka dtg jumpa saya kerana ibunya pernah berubat dgn saya dan pulih adanya iaitu masalah lutut.

Kata saya kalau ada sosok ghaib bersama selalunya keturunan Raja2 / Sultan. Benar katanya dan beliau dari keturunsn Raja Abdullah, Selangor.

Selepas seminit di terapi zikir...tiba2 ia bersuara bertahlil, bertakbir, beristighfar dan selawat berulang2 dan memohon keampunan Ilahi sambil menangis. Saya meneruskan zikr sambil memerhati sehingga selesai.
Katanya hatinya tiba2 sayu dan rasa ingin dekat denganNya setelah selama ini beramal ibadat hanya utk itu...
Di tanyanya, " kenapa ya setelah tuan haji meletakkan tangan di kepalanya...hatinya tiba2 sayu...🤔🤗".
Wallahu a'lam. Kataku, teknologi Roh ini, empunya jasad tidak tahu apa2 dan tidak lihat apa2....daku hanya berdoa dan bertawakal, DIA punya kerja lah utk uruskan/pulihkan hamba2Nya yg DIA rasa perlu utk pulihkan atau beri HidayahNya...

Mereka akan ulang lagi utk sesi seterusnya bersama anak2nya pula.